Half september haalde ik de mooie Spaanse Havanna op bij haar opvangbaasje Ester, waar ze toen al bijna een half jaar woonde. Havanna was, zelfs na dat half jaar, nog ontzettend angstig en eigenlijk vooral een zielig hoopje hond. Alles maakte dat ze in paniekstand ging dus loslopen was echt onmogelijk, getuige ook de keren dat ze door (materiaal)pech losliep en niet zomaar kwam.
Vandaag had ik met Ester, die Havanna erg bijzonder vond en vindt en haar graag weer eens wilde zien, afgesproken op het strand. Daar heb ik Havanna losgelaten.... En het ging super!!!!! Wat was het gaaf zeg, niet normaal.
Heel bijzonder om te zien was de hereniging van Havanna met Ester en haar hondjes. Ze liep er wat aarzelend op af, maar toch anders dan wanneer het om onbekenden gaat.. Ik zág haar gewoon denken. En ineens was de ''klik'' er en werd Havanna wild enthousiast! Het is al een ruim half jaar geleden dat ze elkaar voor het laast zagen maar de herkenning was overduidelijk. Prachtig om te zien gewoon.
Dan nu, met een hart dat overloopt van trots, de foto's én 2 filmpjes!
Havanna met Ester:
1

2

3

4

Vind dit zo'n leuke foto, Havanna is zooo blij!:
5

6

7

8

Tranen springen weer in mn ogen.. Wat vind ik het fantastisch!
9

10

11

Ouwe kroelkont
12

Filmpjes (wat reageerde ze súper!!!)
En wat gaat ze hárd!!
Het resultaat:

Vind het echt, wauw. Fantastisch gewoon! Hier hebben we ál die tijd naar toe gewerkt! Natuurlijk zijn we er nog lang niet maar ik vind dit geweldig, een enorme stap in de goede richting. Heb er geen woorden voor hoe gaaf ik het vind...
Wat dit moment extra bijzonder maakt... Het is bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst op het strand was, ook op dit specifieke strand. Toen was ik er met Nouz en maakte de laatste foto's van haar, afscheidsfoto's. Die middag lieten we haar inslapen. Hoe mooi is het dan dat de volgende keer dat ik op het strand kwam zo'n prachtig moment werd met Havanna?
Bedankt dat je keek, een berichtje wordt absoluut gewaardeerd
Maar echt, wauw, overduidelijk dat ze meer vertrouwen in mij heeft gekregen sindsdien!