Een dagje vlindertuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Een dagje vlindertuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:37

Samen met mams ben ik vandaag even langs de vlindertuin in Leidschendam geweest en het was heerlijk. Enorm warm, maar dat was een goed excuus om nog even van een ijsje te genieten. De camera was mee en ik had enorm de drang om de foto's ergens te delen, dus bij deze :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En naast vlinders vlogen daar ook nog wat kleine vogeltjes rond en hadden ze 3 goudfazanten lopen op een apart stuk. Wát een mooie beesten zeg!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwsgierig ventje :Y)

Afbeelding

Nougoed, aanrader dus voor een dagje uit, lekker rustig en kleinschalig, persoonlijk en er vliegen enorm gave vlinders rond (en meer).

Fenrir

Re: Een dagje vlindertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:01

Wat een gave foto's :+: welke lens heb je gebruikt als ik vragen mag?
En dat ze zo stil bleven zitten, vlinders gaan er zo gauw vandoor :') heb je knap gedaan! Die fazanten zijn ook gaaf maar ik vind je vlinders het mooist. Fijne kleuren ook :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:08

Wauw bedankt! :D
Ik heb de smc Pentax-m 1:2 50mm gebruikt, een analoog lensje, érg fijn! Bij de lensjekeer-foto's heb ik de 50mm 1:1,7 van mijn analoge camera voor die ander gehouden :)
En wbt het ervandoor gaan, dat viel mee hier, ze waren allemaal redelijk, uhm, tam? :+ Bij de 4e heb ik wel een beetje vals gespeeld, dat zijn vlinders/motten die hun voedsel normaal gesproken uit honingraten halen en aangezien die daar niet zijn worden ze met de hand gevoerd, even gevraagd of ik een foto mocht maken en dat was geen probleem :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:11

Ah, grappig je hebt dus 2 lenzen tegelijk gebruikt? Ga ik ook een keer proberen, even kijken of dat werkt dan (moet ik een van m'n analoge ervoor houden, want mijn analoge lenzen zijn te oud om op digitale spiegelreflexen te passen :P ).

De meeste vlinders die ik probeer te fotograferen gaan er snel vandoor zodra je te dichtbij komt met je lens :+ maar wat dat betreft scheelt het misschien dat deze wat meer gewend zijn aan mensen. Maar leuk dagje uit dus :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:22

Zéker een leuk dagje uit!
Dat is zo'n groot voordeel van pentax, die hebben hun mount nooit veranderd waardoor alle analoge lenzen gewoon nog op de digitale camera's passen, of in ieder geval op die van mij :) Scheelt nogal wat centjes :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:24

Ach mijn analoge is sowieso een ander merk dus het had niet zoveel uitgemaakt :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:27

Hmm, nee, dat wordt dan al snel lastig inderdaad :+

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:31

Wauw, het zijn hele mooie foto's!
Ikzelf ga nooit een vlindertuin in (wegens een geweldige angst voor vlinders :')), maar het blijven wel mooie beestjes! Dat blijkt weer uit de foto's!!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:40

Bedankt! Met een angst voor vlinders is het inderdaad niet de handigste plek om rond te hangen haha :')