onley schreef:wat een erg leuke bull zeg!
wat had ze als ik vragen mag?
Toen ze een jaar was werd ze gesterilliseerd, hierbij ontdekte we dat ze hartruis had, bij nader onderzoek had ze twee lekkende bovenkamer kleppen. Maar ze zou er gerust oud mee worden. Na de sterilisatie werd ze opnieuw loops?! Dit zou zogezegd door hormonen komen;
Ze werd steeds rustiger en op een dag viel ze gewoon flauw tijdens een wandelen op de mijn (we waren nog geen 5 minuten weg)
Ik dacht meteen dat ze een hart aanval had ivm de lekkende kleppen.
Maar ze kwam bij en we gingen meteen naar de dierenarts van wacht. Die vertelde me dat de hond flauwviel door een "spier" die bij te veel pijn u lichaam afsluit (flauwvallen) diezelfde spier zorgt er bv bij mensen die niet tegen bloed kunnen dat ze van hun sus gaan.. een soort beschermingsysteem.Ik vertrouwde de uitleg helemaal niet en ging naar het dierenziekenhuis van hasselt de volgende morgen.
Daar hadden ze meteen foto's van haar hart gemaakt en een AEG, maar deze bleken prima in orde,
Toen ik zei dat ze vaak kreunde en ging liggen (wat je natuurlijk achteraf opvalt)
gingen ze een foto maken van de buik, en daar zagen ze een onbekend object.
Operatie ondergaan waarbij ze stukken tennisbal (kapot gemaakt en ingeslikt) en een HELE saté stokje eruit haalde! waarbij we geluk hadden dat die niet de darm perforeerde. Ze gingen ook kijken of er niets was blijven zitten in de baarmoeder omgeving die die loopsheid opnieuw had veroorzaakt en jawel, een stuk eierstok hadden ze vergeten te verwijderen.Nu is ze terug helemaal de oude!
Het heeft heel veel centjes gekost maar ze is me alles waard!
we weten niet waar ze aan het sate stokje komt, want die verdwijnen bij ons in de container, en tennisballen krijgt ze niet meer enkel volle rubbere ballen die niet kapot gaan.