1

2

3

4
Weet iemand misschien wat voor ras het konijn is wat op foto 2 staat? Ik heb haar als opvangertje gekregen en vind haar erg stoer met die lange haren in de nek en de mooie wild kleur.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het lijkt inderdaad nog het meeste op een lionhead.
Tiffany schreef:Kruis een voskonijn met een korthaar en je krijgt ook zo'n resultaat
Haar vacht lijkt best apart! Dat ze op sommige plekken wat langer haar heeft maakt haar niet ineens een (kruising met) een ras, meen paar van mijn rasloze konijntjes hadden dat ook. En dat gaven ze door bij mij. Geryon schreef:Tiffany schreef:Kruis een voskonijn met een korthaar en je krijgt ook zo'n resultaat
Ik weet niet of je dat zeker weet, maar konijntjes met wat extra haar worden door dierenwinkels en leken al gauw (kruising) voskonijn genoemd..![]()
Ik denk ook een rasloos konijn, maar wat een leukerd zeg!Haar vacht lijkt best apart! Dat ze op sommige plekken wat langer haar heeft maakt haar niet ineens een (kruising met) een ras, meen paar van mijn rasloze konijntjes hadden dat ook. En dat gaven ze door bij mij.
Ik heb nl zelf ook konijnen gefokt en een van mijn opvangertjes (kleurdwergje) was ontsnapt en voskonijntje gedekt... 3 x raden wat daar uit kwam... 

Citaat:Ja dat weet ikIk heb nl zelf ook konijnen gefokt en een van mijn opvangertjes (kleurdwergje) was ontsnapt en voskonijntje gedekt... 3 x raden wat daar uit kwam...

onley schreef:dat is een leeuwenkopje ik heb er ook 1 hier en ook gekocht als leeuwenkopje
graven jouw konijnen geen mega gaten in dat mooie gras?
of zitten ze daar enkel overdag in?
dit is mijn leeuwenkopje
Cynthiaaapje schreef:Citaat:Ja dat weet ikIk heb nl zelf ook konijnen gefokt en een van mijn opvangertjes (kleurdwergje) was ontsnapt en voskonijntje gedekt... 3 x raden wat daar uit kwam...
Vast geen echt voskonijn, die zitten enkel bij fokkers en anders geholpen bij particulieren. (heb er zelf mee gefokt en ken alle fokkers die er nu mee fokken persoonlijk (op de witte fokkers na).
Het zijn leuke rasloze konijntjes.

Tiffany schreef:Verkeerde aanname