Ongeveer een maand geleden kregen wij een cavia in de opvang, die wel erg apart liep en duidelijk pijn had aan zijn voorpootjes. We zijn met hem naar de dierenarts geweest en daar bleken beide voorpootjes gebroken te zijn... Hij komt van een kinderboerderij en wij gingen er vanuit dat hij gevallen was met vast houden oid.
Tot ik opnieuw een mailtje kreeg van diezelfde kinderboerderij. Of wij de laatste cavia ook op wouden halen... De rest was dood gegaan. Één konijn had zijn rug gebroken en was dood, één cavia had ook zijn rug gebroken maar leefde nog, Drie cavia's leken van binnenuit op te drogen en de dierenarts stelde vast dat ze vergiftigd zijn.... ze hebben het allemaal niet gered, op dat laatste zeugje na dan.
Het konijn is dood gegaan op het moment dat het beertje nog op de kinderboerderij was, waarschijnlijk liep er dus toen al een gek rond die bewust de dieren wat aan deed... en is dit beertje daar ook slachtoffer van geworden.
Hier hadden we hem ongeveer 3 dagen. Let op zijn gedrag als hij van me af gelopen is.
Foto van hoe klein hij was;

Na het stellen van de diagnose, hebben wij hem in een kattenkoffer gedaan. Ondanks dat hij zó'n blij en sterk ventje is, twijfelde ik sterk aan de kans dat het ooit goed kwam....
Maar niks is minder waar!
Morgen is de grote dag voor hem. Morgen gaan we hem koppelen aan een ander beertje én hij mag wonen in een écht hok, inplaats van zijn kattenkoffer.

Zijn zusje en vader zitten ook in de opvang en zijn vader word zijn hokgenootje
Hij is zo leuk 

Hij loopt goed, hoeft niet meer steeds op zijn achterpootjes om de voorpoten te ontzien en ik heb gevoeld aan zijn pootjes en op de plek waar de breuken zaten, is nu bijna niks meer te voelen. Beetje verdikking op het bot, maar dat is niet zo vreemd.