Van mishandeld hummeltje, naar stoere bink!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Van mishandeld hummeltje, naar stoere bink!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 02:49

Hoihoi,

Ongeveer een maand geleden kregen wij een cavia in de opvang, die wel erg apart liep en duidelijk pijn had aan zijn voorpootjes. We zijn met hem naar de dierenarts geweest en daar bleken beide voorpootjes gebroken te zijn... Hij komt van een kinderboerderij en wij gingen er vanuit dat hij gevallen was met vast houden oid.

Tot ik opnieuw een mailtje kreeg van diezelfde kinderboerderij. Of wij de laatste cavia ook op wouden halen... De rest was dood gegaan. Één konijn had zijn rug gebroken en was dood, één cavia had ook zijn rug gebroken maar leefde nog, Drie cavia's leken van binnenuit op te drogen en de dierenarts stelde vast dat ze vergiftigd zijn.... ze hebben het allemaal niet gered, op dat laatste zeugje na dan.

Het konijn is dood gegaan op het moment dat het beertje nog op de kinderboerderij was, waarschijnlijk liep er dus toen al een gek rond die bewust de dieren wat aan deed... en is dit beertje daar ook slachtoffer van geworden.

Hier hadden we hem ongeveer 3 dagen. Let op zijn gedrag als hij van me af gelopen is.

Foto van hoe klein hij was;
Afbeelding

Na het stellen van de diagnose, hebben wij hem in een kattenkoffer gedaan. Ondanks dat hij zó'n blij en sterk ventje is, twijfelde ik sterk aan de kans dat het ooit goed kwam....

Maar niks is minder waar!

Morgen is de grote dag voor hem. Morgen gaan we hem koppelen aan een ander beertje én hij mag wonen in een écht hok, inplaats van zijn kattenkoffer.

Afbeelding

Zijn zusje en vader zitten ook in de opvang en zijn vader word zijn hokgenootje :)

xxrossiexx

Re: Van mishandeld hummeltje, naar stoere bink!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 03:11

Poeh die is mooi groot geworden! Super dat jullie hem zo hebben opgevangen! Hopen dat hij nog lekker lang mag genieten van zijn leventje!

Maar als ik het dus goed begrijp heeft hij beide voorpoten gebroken?
Is dat nu helemaal over?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 03:24

Ach goh, als ik dat zie wil ik spontaan weer cavia's :+:
Ze zijn zo aanhankelijk en kunnen zo leuk fluiten.

Maar hoe kan het dat alle cavia's daar pootjes en rugjes breken? Lijkt me dat daar wel iets misgaat, afgezien van die vergiftiging.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 03:29

anneliesdj schreef:
Ach goh, als ik dat zie wil ik spontaan weer cavia's :+:
Ze zijn zo aanhankelijk en kunnen zo leuk fluiten.

Maar hoe kan het dat alle cavia's daar pootjes en rugjes breken? Lijkt me dat daar wel iets misgaat, afgezien van die vergiftiging.

Ik denk dat ze er mee bedoeld dat iemand opzettelijk deze dieren liet vallen of mishandelde, en het vergiftiging er 1 van is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 03:32

Ja dat kan natuurlijk ook, sadisten.
En een cavia is de onschuld zelve, hoe kunnen ze daar nu gemeen tegen zijn :(

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:37

Waarom woon je zo ver weg -O- Hij is zo leuk <3
Zijn z'n pootjes nu wel weer helemaal oke ?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:48

oef.. dat is echt gruwelijk geweest :n
maar geod dat jullie hem hebben opgevangen, hij ziet er echt goed uit!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:02

Wat fijn voor de cavia dat hij bij jullie terecht is gekomen!
Hij ziet er goed uit!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:10

nou hij is nu bij zijn vader in het hok en vermaakt zich prima het lopen gaat ook goed *\o/* <3

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:01

Wat geweldig dat het koppelen goed ging! Mooi dat hij weer goed kan lopen :) . Hij is echt mooi; die gaat een heel leuk baasje vinden, denk ik :) .

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 01:03

mieske schreef:
Waarom woon je zo ver weg -O- Hij is zo leuk <3
Zijn z'n pootjes nu wel weer helemaal oke ?

Ja :j Hij loopt goed, hoeft niet meer steeds op zijn achterpootjes om de voorpoten te ontzien en ik heb gevoeld aan zijn pootjes en op de plek waar de breuken zaten, is nu bijna niks meer te voelen. Beetje verdikking op het bot, maar dat is niet zo vreemd.

Ik hoop dat hij een goed huisje vind, het liefst samen met zijn vader. Ben gek op die twee, het liefst zou ik ze zelf houden, maarja we hebben zoveel cavia's... Het zou voor hen veel fijner zijn als ze gewoon bij iemand komen met wat minder cavia's zodat ze lekker veel aandacht krijgen :)