Maui voor het eerst buiten (abessijn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noor17

Maui voor het eerst buiten (abessijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:30

Omdat ik vandaag toch niet kon lesgeven ivm het rhino virus hebben we de kattenren Maui proef gemaakt. Maui is een wildkleur abessijn die gister 1 jaar is geworden. Vorig jaar is hij een aantal keren mee naar buiten geweest in een tuigje. We hadden toen al wel een ren maar omdat Maui soms net een aap is moest deze eerst worden aangepast. Vandaag was het zover en mocht hij heerlijk zelfstandig buiten lopen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Maui voor het eerst buiten (abessijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:39

Wat leuk zeg!
Echt een vrolijk diertje zo, hij vind het kennelijk helemaal geweldig. :D

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:41

Leuke kat! Nu kan je aapje eindelijk naar buiten. Op die laatste foto kijkt hij echt schattig <3.

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:43

Wow! Hij is echt prachtig. Wat fijn dat hij nou lekker naar buiten kan :j <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:44

Wat een mooie kat, en leuk dat hij nu lekker naar buiten kan!
Zeker met dit weer.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:47

Wauw wat n supermooie kat! :+:

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:50

Leuk zeg!Ik heb een halve abbesijn en die kijkt precies zoals die van jou :j Geweldige katten!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:52

Gaaf hoor!!
Ik wil ook een ren, hoe hoog/groot is die van jou? :)

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:59

Die van ons is ongeveer 3 meter breed en 10 meter lang. Het gaas is ongeveer anderhalve meter hoog en het zit ongeveer 10cm in de grond. Er hangt nu een net boven die schuin naar de dakgoot loopt. Dat net is er pas vandaag opgemaakt speciaal voor Maui. We hebben deze ren al 15 jaar maar deze kat is echt een klimaapje vandaar dat we er nu een net boven hebben hangen. In de ren staat een paal waar ze aan kunnen krabbelen. Een plankje op een paal waarop ze kunnen zitten en een soort loopbrug. We hebben ook nog een HTK kat die vaak de ren gebruikt om muisjes en vogeltjes te vangen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:28

Wat een beauty <3 Prach-tig!

Fijn dat je een ren hebt, waar ze toch lekker naar buiten kunnen! Sowieso imo een betere oplossing om katten te houden, dan ze maar los overal te laten lopen (en overlast te veroorzaken in tuinen van buren of erger: aangereden te worden).
Collega van me heeft een tuinschuur met een ren eraan vast. Vanaf dr woonkamer loopt met een kattenluik een soort "tunnel" van gaas, richting die schuur. Ook ideaal!
Maar anderhalve meter hoog is toch niet echt heel hoog? Zat er dan voorheen geen dak/net/gaas op? Want daar kunnen ze toch gewoon inklimmen en uit? Of hoe moet ik het voor me zien? :o? Heb je misschien een foto van het geheel van je ren, ben erg benieuwd!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:03

Buiten los kan ook echt niet hoor. Hij is zo onhandig dat hij onder de eerste auto komt die het tegenkomt.
Foto van de gehele ren zal ik morgen even maken. Het gaas is idd niet heel hoog. We hebben het een stukje naar binnen gebogen zodat ze eigenlijk er niet overheen kunnen. Veder hebben we er een stroomdraadje langs waar een heel klein beetje stroom opstaat. Alleen dat tikkend geluid was in het verleden al voldoende om ze erin te houden. De andere kat die we nu nog hebben vind het buiten maar eng en blijft altijd veilig in het rennetje. Omdat deze kat echt een klimaap is hebben we er nu een net over gespannen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:15

Ik doelde ook op de meeste katten überhaupt in NL (Inclusief die van mijn ouders, maar misschien dat daar binnenkort verandering in gaat komen met een nieuwe schutting. Dan kunnen we het afzetten op de schutting. Scheelt wat DA bezoekjes met de vechtersbaas :roll: ).

Maar nu je het zo zegt heb ik er idd een beter beeld van :j Wat erg zijn diereneigenaren eigenlijk ook, dat het járen goed gaat en voor één slimme klimaap moet je het gaan verbouwen _O- Eigenlijk vind ik dat wel altijd het meest humoristische van katten, ze verzinnen altijd wat nieuws :D Is het de één niet, dan is het de ander :P

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:52

Knappe Maui! :D

Ik ben gek op Abessijnen, ik heb zelf een sorrel dametje van 5, en die is ook echt niet binnen te houden :)). Mijn andere Aby (is 19 geworden) had er niet zo veel behoefte aan, die liep een rondje en wilde dan weer naar binnen... Liefst zou ik er weer eentje bijnemen, maar ik denk dat dat oorlog wordt haha!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:21

Prachtige kat zeg! En wat super fijn dat hij nu lekker los kan buiten.