Vandaag kreeg ik via de mail de vraag of wij per direct 2 cavia's konden opvangen. Eigenlijk hadden we besloten dat we voorlopig even geen cavia's zouden opvangen, omdat we per week zo'n 10 cavia's aangeboden krijgen...
En aangezien 8 van de 10 dieren die binnenkomen óf zeer moeilijk plaatsbaar zijn óf ziek (Besmettelijk of ernstig), kunnen we gewoon op een bepaald moment niet meer opvangen. We hebben geen sponsors en met meerdere zieke cavia's die zorg van een dierenarts nodig hebben (Schurft van kop tot kont, Gebroken pootjes, Luchtweginfectie's etc) loopt het gewoon gigantisch in de kosten...
En als er dan weer een huisje gevonden word voor de dieren, maar nee, de meesten blijven tot hun dood in de opvang omdat er gewoon geen geinteresseerden zijn.
Maarja een spoedgeval weigeren... dat vinden we niet kunnen. Heb dus meteen een mail terug gestuurd met het adres en een uurtje later stonden ze voor de deur.

En helaas zijn ook deze niet gezond. Ze zitten van kop tot kont onder de korsten. En ze zijn te vroeg bij de moeder weg. De andere is kleiner dan degene op de foto hieronder, maar toen ik die op mijn hand op de foto wou doen, moest ik even scheidsrechter spelen tussen 2 buurtjes die ontdekt hebben dat ze elkaar in de neus kunnen bijten

Een van de plekken;
http://5.media.hyves-static.net/1474951900/6/7LkZ/0/img1474951900.jpeg
Zijn het geen schatjes?

Het duurt nog wel even voor ze weg mogen, morgen gaan ze naar de dierenarts en dan moeten ze hier nog zo'n 3/4 weken blijven voor de behandeling
Sorry! Ga zometeen even kijken en andwoorden.
Wij rekenen voor een beertje 6 euro en voor een zeugje 7.50. 2 Beertjes voor 10 euro en 2 zeugjes voor 12,-. En de prijzen zijn inclusief voer, opzich valt dat dus wel mee, maar er zijn nog geen geinteresseerden
Werkte hier áltijd, met honden, katten, konijnen, zelfs met pony's

Sodemieter. Hier betaal je 7.50 voor een beertje en 10 voor een zeugje. En ik zie hier eigenlijk nooit hele jonge cavia's zitten. Wel jongen maar niet zoals bijv de bovenstaande 2.