Dit zegt Japie ervan:
Het is heel fijn om even de vleugels te strekken en de loopmodus aan te kunnen zetten. Zodra de kooi opengaat, klimmen we zo snel mogelijk eruit.

Je denkt toch niet dat ik ga zitten wachten totdat ik verblind wordt door die flits?

Miep was ook niet zo dapper, beetje onder de indruk van de flits vloog ze naar de tv.

En weer terug naar de kooi, dat vrouwvolk weet ook niet wat ze willen.

Het grootste deel van de tijd vind ik haar wel prima, als ze maar niet te dicht bij me in de buurt komt. Ze wil altijd gekriebeld worden door mij, maar dat snap ik niet. Dan doe ik eens aardig, wordt ze weer broeds, dan trekt ze weer de veren uit mijn hoofd als ik te dicht bij haar eitjes kom. Dat snap ik toch niet..

Daarom zie je dat ik haar goed in de gaten hou, maar ze zit nog op de stok van de kooi. Het is nog veilig.

Hmmm, ik zie achter haar ons plantje. Heeft baasje speciaal voor ons gekocht, schijnt veilig te zijn voor ons. Als zij het zegt.. Anders waren we er ook vast wel aan begonnen. Dit zijn foto’s van een tijdje terug.

Nou vooruit, dit wil ik nog wel delen.
http://img546.imageshack.us/img546/8661/pa110359.jpg
Overdag staat er een grasparkietje bij ons de kamer. Dat schijnt te zijn omdat hij weduwnaar is geworden. Wat dat precies inhoudt heb ik geen idee van, maar het lijkt mij wel lekker rustig. Soms ga ik even op zijn kooi staan, om nou te kijken wat dat precies voor beestje is (en of er iets lekkers uit zijn kooi steekt).

T
ussendoor checken we ook regelmatig de vooruitgang van onze eigenaar met het leerwerk. Het is vooral van belang om op tijd pauze te gaan houden. Daar zorg ik wel voor! Dan ga ik op haar schouder zitten en dan… gaat ze mij vanzelf aaien!
Vanaf het bureau kon ik mooi neerkijken op Miep. Die is klein vanaf hier.
Ze zag me zitten, dus ze kwam er ‘gezellig’ bij. Die oranje wangen zijn toch raar, zo van dichtbij.

Eigenlijk best stom, ga je eigen plekje zoeken! Ik wil hier!

Oeh, goed gelukt! Ze zit aan de andere kant. Baasje, wil je nu kroelen, plieeees?

Oeps, misschien toch eerst het snoer van de laptop redden..

Ze hebben de hele avond geen “ boe” of “bah” meer gezegd. Ze waren erg moe na die 4 uur alles proberen te ontdekken (en kapot te maken). Een andere keer wat meer actie foto's misschien

Ik laat ze ook niet alleen!
Maar Miep is ook heel gaaf, heel apart die mooie zachte kleuren van haar.