Havanna mee naar stal!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Havanna mee naar stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 14:36

Ok, was alweer vorige week zondag, kwam er steeds maar niet toe om de foto's te plaatsen :=

Havanna is heerlijk mee geweest naar stal! Was pas de tweede keer, vorige keer had ik haar in 1 van de boxen even vastgezet, het flight risk is nog steeds erg hoog... Nou, toen was het voor haar heel wat. Naar ik vermoed toch ook een gevolg van de tralies, misschien herinnerde dat haar aan het asiel? Hoe dan ook, toen was ze daarna compleet uitgeput.
Dit keer anders aangepakt. Longeerlijntje mee, vastgemaakt aan een kapstok in de zadelkamer, en vastgeklikt aan Havanna's halsband. Zo kon ze in- en uit lopen, zich verstoppen voor de paarden of ze juist bekijken, lekker in de bak scharrelen of uit de wind gaan staan.... Enige wat ik erg eng vond was toch die lijn, want als ze daarmee nét om de paarden heen loopt.... Brr. Heb het dus heel goed in de gaten gehouden, maar het ging prima :D Havanna had de tijd van haar leven, heerlijk scharrelen, onwijs kwispelen, helemaal blij was ze!
Binnenkort wordt hopelijk de laatste hoek van de bak ook bekleed met rubber, dan kan ze daar gewoon los, ze kan dan namelijk geen kant meer op :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Micado vond het maar gek, en Havanna trok zich helemaal niks van hem aan :=
Afbeelding

Afbeelding

Wat een verschil met toen we haar net een week hadden:
Afbeelding

Er moet bij Havanna nog steeds wel wat meer vlees op... Ze krijgt vaak een beetje extra (pasta, rijst, gekookte kip/vis, iig dingen die we ''over'' hebben van ons eigen eten maar dan uiteraard zonder kruiden etc.) en op die manier hopen we haar langzaam op een mooi gewicht te kunnen krijgen :) Misschien is het ook gewoon haar bouw, en misschien verandert het nog als ze eenmaal los kan en andere spieren gaat gebruiken... Ze komt in elk geval niks te kort dus daar kan het niet aan liggen :D
Havanna wordt in elk geval steeds blijer en rustiger. Ik neem haar veel mee naar vrienden en dat vindt ze prachtig! Als ik dan rond etenstijd thuiskom en haar riem pak weet ze niet hoe gauw ze bij me moet komen en zodra we de poort uit zijn staat ze al naast mn achterportier van mn auto, zó graag gaat ze mee! Heerlijk gewoon :D

Leuk dat je even keek, laat je ook een berichtje achter? :)

moppielover

Re: Havanna mee naar stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:23

Wat een heerlijke foto's.

Wat gaat ze vooruit zeg :D Echt toppie. Haar blik is heel anders geworden. Al een stuk rustiger en vrolijker.

Misschien dat ze wat mager blijft omdat ze nog wat stress heeft?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 19:33

:D
Stress heeft ze inderdaad nog wel, ze is helaas nog steeds vrij bang voor mn vader maar in een poging dat te verminderen laat hij haar 's ochtends altijd uit en dat zorgt voor spanning.. 8 februari gaan we naar Stella de Vries, een gedragstherapeute, en ik ben bezig met het krijgen van Bach remedie. Hoop dat we haar zo weer een stukje verder kunnen helpen :-)
Ze eet verder wel heel goed dus daar ligt het niet aan :D

Verder gaat ze echt met sprongen vooruit, heerlijk gewoon!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:57

Ik vind het echt zo super van je dat je dat allemaal voor Havanna wilt doen. Ik hoop dat de Bach remedie gaat helpen.

En de vooruit gang is goed op de foto's te zien. Ik geniet een beetje met je mee hoor.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:02

Wat leuk, ik was al benieuwd hoe het met Havanna ging... Had destijds je introductietopic gelezen en zodoende spookt ze af en toe rond in mijn hoofd. Wat geweldig om te zien hoeveel vooruitgang er al geboekt is!

Net je blog ook even gelezen, leuk hoor! Havanna mag ontzettend blij zijn met een baas zoals jij. Nog heel veel plezier samen. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 00:23

Bedankt voor de leuke en lieve reacties :D

Vanavond heeft ze woest met een speelgoedmuisje gespeeld, ga morgen gelijk maar zo'n soort speeltje halen (maar dan hond-proof := ). Ze begint echt steeds meer op te leven! :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:34

Leuk zeg die een na laatste foto waar ze zo heel relaxed met hangende staart naar die pony staat te kijken :)
Die gaat het vast nog wel naar dr zin krijgen op stal :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:13

Mooi beestje, komt inderdaad nog wat magertjes en schuchter over.
Maar komt vast goed, ga zo door, veel plezier en succes!