Ik ren je achterna en je wereld vult zich met plezier en gelach, en in ruil hiervoor, is alles wat ik vraag, twee maaltijden per dag...
En al je liefde!

Ik ben een snoepje dat je hart doet smelten.

Alles wat ik vraag, is dat je half zoveel houdt, als dat ik van mezelf hou. Hoe meer liefde een kat krijgt, hoe schattiger hij wordt.

Mensen moeten nooit proberen om een kat te vertellen wat hij moet doen. Ze kunnen proberen om ons iets te laten doen door te bedelen,
ons om te kopen, te smeken, lieve woordjes te zeggen of meelijwekkend te doen. Maar zelfs dan zullen we hen waarschijnlijk gewoon negeren.

Vraag nooit om wat je wilt. Eis het!

Katten slapen, omdat dit het enige doel in hun leven is. Mensen slapen zodat ze de energie hebben om hun kat te dienen.
Maar als het ons niet meteen lukt, is het tijd om nog een dutje te doen.

Wij bezitten het huis, zij betalen alleen de hypotheek.

Kom niet aanrennen als uw mens roept, maar volg het strikte protocol: Erken dat je zijn verzoeken hebt gehoord door hem volledig te negeren.
Ga langzaam verder met wat je aan het doen bent. Doe een lang, erg lang dutje. Uiteraard moet het vorige volledig worden genegeerd bij het woord "eten".

Een kat kan een muis horen geeuwen op een kilometer afstand, terwijl hij het geluid van een smekende mens, die slechts twee meter verderop staat, buitensluit.

Blijf op je eigen, zeer kleine stukje bed. Hou mijn stoel warm, als ik buiten aan het spelen ben. Irriteer je niet als ik mijn poot in je mond stop om jouw gesnurk te stoppen.
Wees er attent op om mijn wensen te vervullen, 24 uur per dag. Accepteer mijn kleine cadeautjes van dode muizen dankbaar. Beloon mijn vriendelijke aard door regelmatig zalm te kopen.
Maak me nooit wakker, behalve voor het avondeten. Vermijd alle beweging in bed, zodat je mij niet stoort. Accepteer boven alles dat er slechts één baas is in dit huis.
Dat ben ik!

Wat ik het leukste vind, is om niets te doen. Ik kan enorm veel tijd besteden aan nietsdoen, zonder er ooit moe van te worden.
De beste tijd om niets te doen, is als je baasjes zich haasten om van alles en nog wat te doen en jij gewoon comfortabel ligt toe te kijken.

Als katten de wereld regeren, zullen mensen, net als nu, onze slaven zijn. Zullen dierenartsen worden verbannen. Zullen onze kommen altijd vol zijn.
Zullen honden klein en leuk zijn om op te jagen. Zullen er muizen in allerlei smaken zijn. Zullen blikjes geen deksels hebben.
Zullen er 40 uur in een dag zitten, zodat er meer tijd zal zijn om te slapen.

Voornemens voor het nieuwe jaar:
Ik beloof om op koude winternachten de juiste beslissing te nemen over het wel of niet wakker maken van mijn baasje om mij uit te laten danwel om gewoon op het tapijt te poepen.
Ik zal mijn uiterste best doen om geen muizenkop uit te braken terwijl mijn baasje aan het eten is. Ik zal proberen om mijn baasje niet zo heel vaak te negeren.
Ik neem mij voor om niet te doen alsof ik niet van blikvoer houd als er verse zalm in de koelkast ligt. Ik beloof dat ik mijn baasje geen walging bezorg door spinnen te eten.
Maar ik zal er bovenal voor zorgen lief te zijn, want voor je het weet word ík genegeerd.