Mijn Lease Riesenschnauzer mee met paard het bos in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Mijn Lease Riesenschnauzer mee met paard het bos in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:55

Vorige week mijn leasehond opgehaald! :D
Nelson is de Riesenschnauz van mijn ouders. Hij is inmiddels 3 tot 3,5 jaar oud (ik weet het niet precies, slecht he :)) ) en is een herplaatser die inmiddels ruim 1,5 jaar bij mijn ouders woont.

Leasehond omdat ik helaas hier geen huisdiertjes heb. Ik woon samen en we hebben te weinig ruimte. soms heb ik een :\ ik wil een huisdier-dag :\ en dan pik ik lekker een dag de hond ;)

Goed. Vorige week dus. Nelson mocht mee, het was op stal lekker modderig, en dat vindt hij vreselijkleuk :') ! We zijn lekker samen met mijn pony een rondje wezen wandelen. Nelson kent niet zoveel paardenmanieren, maar het viel me niets tegen!
Verder is hij vooral heel onstuimig, en heerlijk Schnauzer :')

Afbeelding
Nelson! Neem dit plaatje goed in je op, hier was hij nog niet los geweest en dus nog schoon! :')

Afbeelding
blije huppelhond dat hij los mocht :))

Afbeelding
die oren :') 't is net de paashaas

Afbeelding
sja... en op zo'n moment sta je te balen dat je een auto zonder kofferbak hebt en hij dus op de achterbank moet :')

Afbeelding
De paarden hadden hem al gespot!!

Afbeelding
:+: Eigenlijk vindt Nelson het wel heel spannend hoor, als dat paard dan toenadering zoekt :')

Afbeelding
Heerlijk vond ik dit! Samen met mijn 2 grote vrienden in het bos :) Nelson lekker los, Diddle gezellig bij mij :+:

Afbeelding

Afbeelding
Hij was écht niet blij :n

Hij crosste continu overal tussen, onder, over, langs. Inclusief achter het paard uit de bosjes komen stormen etc. Een heel goede oefening! :D

Afbeelding

Afbeelding
toen we terug op stal waren kwam er een gigantische hagelbui over.. Paard met voerbak in een grote box gezet, en met de hond erbij :))

Afbeelding
En tot slot. Grote vrienden. Samen uit dezelfde plas drinken :))

Nelson is hierna onder de tuinslang geweest en afgedroogd met een aantal grote handdoeken, voor hij in de auto mocht :')

Frensie

Re: Mijn Lease Riesenschnauzer mee met paard het bos in

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:58

Je ziet het plezier er af stralen bij Nelson! Super leuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:07

Hahaha die Nelson is gewoon net zo leuk als Diddle :+
Die coupe van zijn haar, hoe noem je dat bij een hond :o? zo grappig }:0

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:11

VanHuisUit schreef:
Hahaha die Nelson is gewoon net zo leuk als Diddle :+
Die coupe van zijn haar, hoe noem je dat bij een hond :o? zo grappig }:0

Schnauzermodel :D

Hij is leuk zeg :D Heerlijk, zo'n pretletter :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:12

Wat een leuke hond (en pony)!
Nelson vond het zo te zien écht vreselijk in het bos! :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:23

@VHU; zijn snor :)) Dat is inderdaad schnauzer typisch. :D
Ik roep ook altijd dat ik hem qua karakter en manier van doen zó op dat paard vind lijken! :=

Verder zit hij helaas echt diep triest in zijn vacht, het is net zo'n zachtharig schaap := Hij heeft totaal geen plukvacht (en moest 3 dagen later naar de trimster)

Hij vind het heel erg in het bos Donkerblauw! :j toen ik hem 'savonds bij mijn ouders terugbracht en naar de deur liep struikelde ik over hem :)) Hij zat al op de mat te wachten :+:

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:03

Ahh leuk die foto's zijn leuk

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:08

Ik word helemaal :D bij het zien van je foto's Naaltje... wat een geweldige hond en wat een leuk stel zo samen met Did's :j

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:11

je ouders waren vast blij toen je m terug kwam brengen :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:15

he vooruitgang super en ze zijn weer zo leuk samen wat en pret stralen jullie weer uit.
Nog even en dan kan je echt met zn 3en op buiten rit :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 21:18

girlyggirl schreef:
je ouders waren vast blij toen je m terug kwam brengen :P

:j
al het zand etc was er al afgevallen in ons appartementje :+
heb hem om 10uur opgehaald, en savonds om half 9 pas weer afgeleverd bij m'n ouders :o

@seven; ik hoop het! :D hij snapte al dat achterkant paard = no-go! :D

@ollie :o nelson is ook goed, maakt mij ook altijd blij :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:27

Schnautzer, zou willen dat die van mijn ouders ook zo goed luisterde maar helaas _O-

Geweldig ras !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 21:48

Fifteen schreef:
Schnautzer, zou willen dat die van mijn ouders ook zo goed luisterde maar helaas _O-

Geweldig ras !

ho! {:)
schnauz en luisteren
dat houdt bij willen op inderdaad :')

Nelson is op cursus geweest.. Maar dat vond hij na een maandje stom, dan ging hij gewoon liggen en weigerde nog te bewegen :') En tijdens de gewone wandelingen, echt picobello luisteren!

Hij is op speurles geweest. Maar hij zette vooral de boel op stelten :') Hij vond het wel leuk, maar hoefde niet zo snel van hem :+ (hij is daar ook uit gestuurd daarom :P )

En nu nog hoor.. Je laat hem los en hij gaat rondjes crossen. En er is zo'n punt waarop je hem weer bij je wil roepen. Gewoon om te weten dat hij je nog niet vergeten is. En dat gaat als volgt:

>NELSONN!! Hieieieier!
*hond in kwestie stopt met zijn rare stuitervlucht van je vandaan en kijkt vluchtig achterom. Je ziet hem denken, ''nee dat gekke mens had het vast niet tegen mij'' en hij vervolgt zijn run :):)
>Nellieeee!! Kom!
*hij gaat stilstaan en draait naar je toe*
>Góedzo, kom vóóóooooor
*hij doet net of ie komt en kijkt je daarna met een schuine kop héél uitdagend aan
> Nels, nou is het verdikke klaar, kom HIER
*en dan zie je hem denken ''goedzo baas! De 4 schnauzerstappen doorlopen, moeilijk was dat he :(:) *
en dan komt ie op je af, en gaat hartstikke braaf voor je zitten, op commando aan de voet etc. :')
:') zucht :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:12

Ooh jullie redde het al in 4 stapen haha _/-\o_

Heeft onze hond nog wat van te leren, die kan buiten gewoon niet los !
Luisteren komt weinig voor in hun gedachte O:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:14

:)) hebben jullie een dwerg, midden of ries? :)

Mijn ouders hadden eerst 2 dwergjes. (beide helaas overleden, op 12 en 13 jarige leeftijd, maar daar ben ik dus mee opgegroeid) en 1 daarvan kon dus ook echt niet los.. aan de riem luisterde die prima. Maar riem los was :evaw: ^)

Moet zeggen dat het met deze wel even spannend was, hij spurt er vandoor, en komt ook pas terug als jij hem roept met zelfverzekerde uitstraling. Je moet dus geen ''hij komt toch niet terug'' gevoel hebben :+ dat voert hij uit _O-

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:35

Wij hebben een zwarte middenslag :)
Met een ontzettende eigen wil die dus absoluut niet terug ongeagd wat voor houding je aanhoudt :=

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:02

Heerlijke foto`s! "Daar wordt een mens bij van!" :D
Ik heb zelf een Airedale, en idd wat kunnen ze een rommel meenemen in die vachten he? Daarom nu maar een kortharige hond erbij genomen (maarja, die verharen weer zo leuk :D). Maar zo te zien zeker voor herhaling vatbaar?!

En wat zal jij blij zijn geweest dat je weer bij stal was voor die hagelbui kwam.. hahaha :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 23:05

dit is voor herhaling vatbaar :j het liefst elke dag :))
Ik ben echt ontzettend gek op die hond :D
Hij neemt inderdaad gruwelijk veel rommel mee.. En dan houdt mijn moeder zijn poot-behang al flink kort, voor showmodel moet dat langer, maar dan kan er nog meer zooi in _O-

Die hagelbui was niks.. Aangezien beide heren ook mietjes zijn hadden ze dan denk ik met 2en achter me willen lopen :') dus blij dat ik toen inderdaad al kon schuilen :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:42

Citaat:
Nelson is op cursus geweest.. Maar dat vond hij na een maandje stom, dan ging hij gewoon liggen en weigerde nog te bewegen En tijdens de gewone wandelingen, echt picobello luisteren!

Echt, hij lijkt echt op Diddle :+

We hebben vroeger ook een Riezenschnauzer gehad, Saartje heette ze, zo'n lieve hond. Ze was een zwerver, was bij ons aan komen lopen. Was nog voor de tijd van de chip en internet. Wij hadden toen al een kruising labrador met iets wat niet kon luisteren, dus nog zo'n hond erbij dat was wat te veel volgens mijn ouders.
Dus Saar is aan vrienden gegeven en daar heeft ze vol overgave gedurende een jaar of 10 het huis bewaakt.
Lief raar ding was het <3

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:49

Goede constructie!
Thjonge jonge wat een kanjer!!!
Lijkt op een Bouvier dit ras. Heb er weleens hier eentje rond zien lopen, uhmm eerder hond met baasje :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:51

Die hond heeft mazzel met jou!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:07

Leuke foto's plezier straalt er van af :)

Enne over het luisteren, die van m,n oom en tante luistert perfect en heeft alle cursussen perfect door lopen, dus het is maar net het karakter en niet het ras ;) :+

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:13

Naalt wat een geweldige foto's weer :D.

Als ik een ik-wil-een-hond-dag heb, dan mag ik Bobby altijd lenen voor een weekje :D. Maar wordt nu lastiger omdat ze nu een pupsel hebben :D.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 10:55

PaysBas schreef:
Goede constructie!
Thjonge jonge wat een kanjer!!!
Lijkt op een Bouvier dit ras. Heb er weleens hier eentje rond zien lopen, uhmm eerder hond met baasje :D

hond met baasje lopen probeert Nelson ook weleens :j
maken we hem maar gauw duidelijk dat dat niet de bedoeling is :))
Een beetje geven en nemen, we moeten hem op tijd een keer uit laten razen, dan gedraagt hij zich tijdens het uitlaten ook :D

Er is alleen 1 manier waarop hij niet meer tehanteren is tijdens het uitlaten }:) Dat is als ik mijn vader zie lopen met 'm, terwijl ik naar m'n ouders rijd. Als hij die auto ziet gaat hij :):) :):)

Mijn ouders hebben er nog een trouwens, een dwerg. Maar daar kan ik het niet zo goed mee vinden := die is een beetje... nja niet mijn ding :+

@mossel; klopt, het is ook het karakter :j maar ik denk ook dat het een deel ook bij het ras hoort. Nelson zal mij nooit zo slaafs volgen zoals bijvoorbeeld een bordercollie. Hij is veel zelfstandiger :)

@tass; een week een hond lukt niet hier.. Hij euh... kan namelijk nét languit in de woonkamer liggen. Maar daar houdt het mee op :+ hij kan hier amper bewegen binnen ^) h elaas. Ooit, als ik later groot ben... :+:

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:16

Echt te geweldig om te zien ha ha.
Wij hebben jonge Ries van 8 maanden en die loopt ook zo door de blub, ik dacht dat hij de enige van dat ras was die zo gestoord op plassen water was,
echt leuk om te zien *\o/*