Onze caafjes (Lunkarya, Coronet en Peruvian)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Onze caafjes (Lunkarya, Coronet en Peruvian)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 21:18

Hoihoi,

Wij (_AAASCHAAA_ en ik) hebben op het moment 4 cavia's en we hebben er 3 gereserveerd bij een fokker. Ondertussen hebben we besloten dat we er niet 3, maar 4 willen van die fokker dus daar moeten we nog even over bellen. Ik ben dus flink aan het zagen en timmeren om een flat in elkaar te zetten waar 8 cavia's in gaan wonen... eigenlijk was die bedoeld voor de jongen, maarja we willen toch liever een stuk of 8 zeugen en 2 tot 4 beren.

Nina (Roodbonte Coronet);
Afbeelding
Afbeelding

Lucy (Zwartbonte Coronet);
Afbeelding
Afbeelding

Grace (Zilveragouti bonte Peruvian);
Afbeelding
Afbeelding

Bibi (Roodbonte P Lunkarya);
Afbeelding
Afbeelding

Nina&Lucy;
Afbeelding
Grace&Bibi;
Afbeelding

Een berichtje zou leuk zijn :D

Anoniem

Re: Onze caafjes (Lunkarya, Coronet en Peruvian)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:33

Mooie cavia's zeg! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:17

Bedankt :D

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:07

Oeeh.. vind de zilveragouti bonte peruvian mooi :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:30

Dank :D Ze is wel mooi idd, maar haar karakter is minder helaas. Echt een dame, ontzettend shagrijnig en ze valt soms ook aan >;) Gisteren nog, toen sprong ze gewoon naar de handen van m'n zus toen ze op de bank liep samen met Bibi.

Maargoed ze is hier nog maar sinds Vrijdag, dus ze moet nog even wennen. En ik ben niet zo snel onder de indruk van haar gedrag en de flat staat toch op mijn slaapkamer dus ik pak haar gewoon regelmatig op bed, word ze vast rustiger van :)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:07

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:19

Leuke caafjes. :)
Je link doet het niet kgambler! ben wel benieuwd naar de kruising. (je hebt trouwens twee soorten kale rassen, de Skinny en de Baldwin)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:39

Afbeelding
Afbeelding

Toch maar ge-upload via photobucket, jammer dat ik niet een linkje naar facebook kon plaatsen. Heeft er misschien mee te maken dat ik mijn profiel heb afgeschermd.
Volgens mij was het een skinny. De cavia zag er precies hetzelfde uit als zo'n kale kat, maar dan in cavia vorm. Heel raar ook om te aaien.

Wat ik me trouwens wel afvroeg, is het bij de Lunkarya zo dat het karakter niet zo heel goed is vanuit het ras of heb ik een beetje pech gehad toevallig?

Het zit namelijk zo (probeer het kort te houden). Besloot een jaar of 3 geleden dat ik graag weer cavia's wilde hebben. Dus internet afgestruind, kwam een caviafokkerij tegen die een 3-jarige cavia te koop aanbood. Ik haar gebeld en gezegd dat ik wel interessa had in die cavia, maar dat ik wel een tweede erbij zou willen hebben. Dat was mogelijk, dan had ze er een kleine bij. (Ze moest er eerst even over nadenken of ze die kleine meegaf, eerst ging ze er een show mee lopen, blijkbaar had ze daar goed gepresteerd, maar uiteindelijk toch besloten om ook die kleine aan mij mee te geven omdat die andere cavia dan een maatje had).

Dus ik beide cavia's opgehaald. Eenmaal thuis, blijkt die oudere echt een kreng te zijn. Ik en mijn vriend zijn beide meerdere keren aangevallen en mijn vriend is zelfs gebeten. (Ik heb zelf al geruime tijd cavia's gehad, dus ik weet wel hoe ermee om te gaan, iedereen die bij ons langs komt is altijd verbaasd hoe tam de caafjes zijn...).

Na het een paar dagen aangekeken te hebben en met leder ogen te hebben toegezien hoe die kleine het hok door werd gejaagd door die grote toch maar gebeld dat ik die grote niet meer wilde hebben, dat het niet ging zo. Die kleine wilde ik wel houden, dat vond ik echt een heel leuk caviaatje. (Ik was toen wel een beetje bang dat ze die ook weer terug wilde hebben voor het fokken/ lopen van shows). Maar gelukkig mocht ik haar wel houden, als ze geen geld hoefde terug te geven (had 15 euro per cavia betaald, dus uiteindelijk 30 voor Dotje, maar ach... Vond het niet zo erg, dat geld kan ik wel missen).

Toen die grote weg was zat Dotje de hele tijd zielig in een hoekje, kwam er niet uit. Snel opzoek gegaan naar een andere jonge cavia. Gelukkig binnen twee dagen konden we haar ophalen. Dat was Koetje (Ja, I know... originele namen... Maar Dotje heette al zo haha). En gelukkig konden ze het goed met elkaar vinden. Als Dotje een keer onaardig doet om vast te stellen dat ze dominant is lijkt Koetje het niet te kunnen schelen. Eigenlijk is ze een hele sociale cavia.

Maar zodra ik Dotje bij een andere cavia zet is het meteen ruzie, dan probeert ze echt dominant te zijn. Terwijl Koetje het met diezelfde cavia's goed kan vinden.

Verder heeft Dotje mij in het verleden wel eens gebeten (heb daarvoor een antibiotica kuurtje en een tetanus prik gehaald toen). Gelukkig is dat er nu allemaal een beetje uit.

Maar ligt dat dus aan het ras, of kan het komen door de opvoeding of in het geval van Dotje door die valse cavia in het begin?

Wow, het is een behoorlijke lap tekst geworden, sorry daarvoor!