Vond het toch wel leuk om dit te delen

Ik start samen met een vriendin in februari met school en onze baan liep tot een einde.. Dus wat doe je dan met je spaargeld?? Juist ja! Je vertrekt naar Langreo ( noord spanje) om daar een maand lang in een hondenasiel (vroeger doding station,nu niet meer) te komen helpen!
Via een Nederlandse organisatie was alles best snel geregeld en vlogen wij naar Spanje. Geen idee wat we er zouden aantreffen,maar ach

We belandden midden in de bergen in een hondenasiel met ruim 250-300 honden.
Onze dag was tot ongeveer 2uur in de middag de hokken schoonmaken en alle honden vers water geven en van 2uur tot 6 uur mochten we met de honden wandelen.
Ze doen echt alles wat ze kunnen daar,maar als je bedenkt dat er gemiddeld 5 honden per week binnen komen en 2 honden per week een nieuw baasje vinden begrijp je dat niet alle honden gered kunnen worden.
Normaal werken ze met 2 man,waardoor de hele dag gevuld is met schoonmaken,voeren en onderhoud. Honden uitlaten is er niet bij,waar ze echt niets aan kunnen doen. Maar in de maand dat wij er waren zijn alle honden minimaal 1 keer uit geweest met ons

Het werk is hard,emotioneel en vermoeiend,maar de liefde die je van de honden terug krijgt is werkelijk waar onbetaalbaar. Ik zou het zo nog een keer doen en raad het dan ook iedereen aan!
Hier wat foto's,sorry voor de slechte kwaliteit.
1. Een klein stukje van het asiel:

2, puppy knuffel

3. kusje

4.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HMUQID7W.jpg
5. onduidelijk,maar mooie herder en pittbull mix

6. Loop je dan als klein meisje met 2 mega honden

7. Kusje

En ja,na een dag of 4 had ik een soort van favoriet. Een wat lief teefje van 7 jaar die al 6 jaar in het asiel woonde (wat overigens geen uitzondering was). Een onwijs lief beestje,wat vroeger mishandeld was,zo las ik later in haar dossier, en vanaf die dag kreeg ik echt een soort van band met haar. Ze reageerde enorm snel wanneer ze me zag,altijd vrolijk en speels.
Ik vertelde dat tegen de medewerker daar,die mij vertelde dat zij moest worden ingeslapen. Ze was wat ouder en heeft door de natte,toch wel vieze,omgeving allemaal wat kale plekken bij haar poten en wat door lig plekken. De kans dat iemand zo'n "lelijke" hond zou adopteren was nihil.
Dat heeft mij aan het denken gezet,ik ga straks studeren en wil niet dat mijn hond alleen is,aan de andere kant zit ze hier 24/7 in een klein nar hok met andere honden en veel stress. Ik heb mij moeder,die met pensioen is,gebeld en die zei gelijk.. Neem haar maar mee,dan breng je haar bij mij wanneer je gaat studeren. Mijn moeder heeft altijd honden gehad en zo heb ik dus besloten Luna mee te nemen naar huis. De regels zijn erg streng,dus ze krijgt nu eerst alle inentingen,ontwormingsmiddelen en dan komt ze 29 januari,met nog wat andere honden, met het viegtuig naar Nederland!
Daarna stel ik een voedingsrooster op met mijn dierenarts en laat ik haar verder na kijken. Ze is mager en zit onder de kale plekken,maar dit is zo'n hond die echt een 2e kans verdient!!
Meet Luna!!

alle honden op de foto's zoeken een lief baasje,de transport naar Nederland is 29 jan 2012. Ik heb met de honden gewerkt en weet precies hoe en wat dus voor meer info,pb

Groetjes,Agnes.