Britje Sky High, voor het laatst ITP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Britje Sky High, voor het laatst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:36

Alweer een maand geleden heb ik mijn blauwoog in moeten laten slapen.
Vorig jaar bleek al dat ze maar 1 werkende nier had, en is ze per direct op nierdieet gezet. Ik was al bang voor schrompelnieren, maar da dacht dat het aangeboren was. Wel apart dat dat op 8 jaar pas wordt ontdekt, bij een ex-fokkat, maar goed. het kan.
Sky was mager, zeker voor een brit. Maar ze was alert, en speels. Tot ze eten gesnaaid had wat niét op haar dieet stond. Paar dagen misselijk, en daarna was het over. Ook haar 2e nier had het te ver opgegeven... Mn lief dapper meisje is 9 en half geworden

Als 5 jarige ex-fokkat mocht ik Sky ophalen. Ze kon niet meer bij haar vrouwtje blijven omdat 3 van haar huisgenoten tegen haar samenspanden en Sky contstant opjaagden. Sky woonde toen al een maand in haar eentje op een kamer. Ik dacht dat ik doodging op de Rotterdamse snelweg, Sky dacht dat ze doodging in mijn huisje. Een week lang drukte ze zich zowat ín de muur, wist ik niet dat er een kat in huis woonde.
Na een paar weken bleef het bij verstoppen onder de deken
Afbeelding

Heel langzaam kwam ze los. Na een paar maanden durfde Sky gewoon op de bank te blijven liggen als ik er aan kwam. Bij bezoek rende ze nog wel hard weg
Afbeelding

Al snel had Sky haar favoriete plekjes in huis. Op het bed, en op de rugleuning van de bank. Het zal nooit meer goedkomen met de bank
Afbeelding

Zomers werden languit liggend op het matras door gebracht
Afbeelding

Sky was niet gesterriliseerd. Ik wilde haar vanwege haar angst niet direct een operatie aandoen. En toen ze zich vrij genoeg voelde om haar te laten opereren zonder fikse lading stress bleek ze maar 1 werkende nier te hebben. Gelukkig was Sky nooit overdreven krols. Een week zingen in de gang, en op de rug op het tapijt liggen was alles
Afbeelding

Ieder jaar kwam Sky verder los, maar het bleef een schatje. Nooit kwamen haar nagels aan te pas, met nagels knippen niet en ook op het eind met de dwangvoeding niet. Zelfs met snoepjes uit de hand geven niet
Afbeelding

Ondertussen had Sky haar eigen fanclub gekregen; buurvrouw kwam Sky iedere ochtend goedemorgen wensen. En wanneer ik eens weg was wilde buur, mijn moeder en de eigenaresse van de verzorgpaardjes héél graag Sky komen voeren. Aan aandacht geen gebrek. Langzaam leerde Sky buurvrouw en mijn moeder vertrouwen, en rende ze niet meer hard weg voor hen
Afbeelding

Afgelopen jaar verloor ik mijn zusje door een ongeluk, en had de eerste paar maanden daarna minder aandacht voor Sky. Sky niet voor mij; als ik ging slapen kwam ze mee gerend om lekker op mn rug te liggen knorren. Als ik lang bleef liggen, bleef Sky ook liggen. Als ik naar de bank verhuisde, verhuisde Sky mee. Uiteindelijk kwam ze zelfs op mn schouder zitten als ik achter de computer zat
Afbeelding

Ik heb haar nog niet half kunnen vertellen hoeveel ze voor me betekende, en toen werd ze ziek. Eerst dachten de da en ik nog dat het gejatte eten gewoon verkeerd gevallen was, en gaf ik haar dwangvoeding. De dag erna heb ik bloed af laten nemen omdat het niks beter was. En die dag erna kwam een rampzalige uitslag; alles wat met nieren te maken had was véél te hoog. Skytje was zo ziek... Ik heb haar dezelfde avond los moeten laten
Afbeelding

Sky High, wat ben je ver gekomen! Wat ben ik trots op jou! <3
Afbeelding

stalxpaard

Re: Britje Sky High, voor het laatst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:01

alsnog sterkte met het verlies van je poes.
Wat een prachtig beestje was ze!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:06

Judith... Sterkte.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:02

Bedankt
@ stalxpaard; ja he :)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:46

Wat een prachtige dame. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:04

Je hebt iig hele mooie herrinneringen aan haar :(:)
Sterkte..

Edit; Typo.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:34

Ook hier; Mooi geschreven en erg mooie foto's! :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:36

Wat een bijzondere kat.
Dat heb je heel mooi beschreven :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:17

Bedankt allemaal

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:22

Heel veel sterkte. Wat een prachtige kat was dat. Ze heeft een geweldig leven bij je gehad en ik hoop dat je, ondanks je verdriet, aan de mooie momenten terug denkt.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:26

Wat mooi geschreven zeg ..stiekem rolt er een traan over mijn wang ook ik heb vorig jaar mijn oogappeltje door lever falen dan wel moeten laten gaan een bokker heeft haar zo mooi en zo levensecht geschilderd en nu hangt ze te pronken in de kamer..misschien een idee ?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:28

Ik heb een fotoboekje samengesteld, en een armband met hieraan een glazen kraal waar 2 snorharen in zitten (op het idee gebracht door Singasong) Sky kwam er graag bij zitten als ik ging mediteren, dus dit is een meditatie-armbandje geworden