Poezebeesten die mijn leven veranderd hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

Poezebeesten die mijn leven veranderd hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 18:59

Omdat het nu bijna een jaar geleden is dat ik de zorg over deze 2 dames op me genomen heb, leek het me wel een keer tijd voor een mooi topic.

Het begon allemaal op een donderdagavond in December. Ik was net een uurtje thuis van het werk, en om 10 uur verwacht je eigenlijk niet dat je deurbel nog rinkelt. Die van mij wel, het was de buurvrouw. En wat hield ze daar nou in haar handen ? Het was een bundeltje stinkend haar, na goed kijken waren het er twee.
Ze was in paniek, ze had een vuilniszak met dode poezen gevonden tijdens haar avondwandeling met de hond, maar deze twee leefden nog. Omdat ze niet wist wat te doen, is ze bij mij gekomen, aangezien ik nogal bekend sta als dierenliefhebber in de buurt :+

Ik, in mijn pyjama en na gebeld te hebben naar de dichtst bijzijnde dierenarts, jas aangetrokken en erheen gelopen (5 minuten). Ik schrok hoe weinig de poezen wogen, ik schrok ook omdat de ene poes nauwelijks ademhaalde.

Bij de dierenarts aangekomen, hebben we ze onderzocht, gewogen en gekeken wat nou eigenlijk nog te doen was en of het niet een verloren zaak was. We kwamer erachter dat het 2 poezen waren, beiden rond de 2 jaar oud, ondervoed (de ene poes woog 2,1 kilo, de andere woog 2,2 kilo) en door hun verblijf in de vuilniszak en waarschijnlijk enkele klappen op het hoofd, helemaal niet in orde. Ze hebben beiden een nachtje doorgebracht bij de dierenarts, aan het infuus, en ik ben weer richting huis gegaan.

Thuis nadenken, want de 2 poezebeesten spookten wel door mijn hoofd. Wat nou als ze er weer bovenop zouden komen, waar zouden ze dan naar toe moeten ? Ik vond het sneu te bedenken dat ze naar het asiel moesten na al dit, dus de volgende ochtend wel de dierenbescherming in de buurt gebeld en melding gemaakt, maar wel dat ik ze graag zelf op wilde vangen als ze weg mochten bij de dierenarts. Ook dat ik niet zeker was of ik ze uiteindelijk wel aan wilde houden, omdat ik toch niet echt een 'ik wil katten binnen houden' mens ben :+ . Alles goed en wel, het was helemaal goed dat ik ze op wilde vangen, omdat de DB zelf al moeite had met opvangadressen erbij krijgen.

Toen 's middags kreeg ik een telefoontje of ik wilde komen kijken. Ik er naar toe, en wat bleek ? De dames waren wakker, waren enorm bang, maar het leek super goed te gaan al ! Na wat papierwerk, een chip erin, mocht ik ze meenemen naar huis. Inmiddels had ik al alle kattenbenodigheden in huis gehaald :+ (Nog steeds niet willen weten dat ik allang besloten had om ze te houden als het goed ging), en eenmaal thuis ze in de woonkamer los gelaten. Het waren 2 enorm bange katten, logisch natuurlijk, maar na een halve dag kropen ze wel onder de bank vandaan.

Na een dag gingen ze op de vensterbank zitten, maar moest ik nog steeds oppassen dat ik niet te snel bewoog of liep , anders zaten ze weer onder de bank. Toch snel een foto kunnen maken van beide, meet :

Afbeelding
Pumpkin

en

Afbeelding
Snuggels

Een week , heel wat geduld en liefde verder, zag het er zo uit :

Afbeelding
Snuggels

Afbeelding
Pumpkin

Ze zijn gegroeid van angstige, ondervoede en getraumatiseerde poezen naar ontzettend blijde, lieve, en ondeugende poezen. Ook zijn ze gegroeid qua gewicht : Snuggels woog eerst 2,2 kilo, nu weegt ze 4,5 kilo
Pumpkin woog eerst 2,1 kilo, nu weegt ze 4,3 kilo

Ze zijn gesteriliseerd, mee verhuisd en de dierenarts was enorm blij met hoe ze er nu uitzien. Ik heb de dierenarts een leuke foto in een lijstje van ze beiden gedaan, omdat hij enorm goed geholpen heeft bij het herstel van deze 2 geweldige poezen, en hierbij ook het hele proces gratis heeft gegeven, omdat hij het prachtig vond dat er toch nog mensen met een hart waren in deze wereld.

Zonder de hulp van de dierenarts, mijn buurvrouw en natuurlijk de steun van vriendlief hier, hadden deze poezen het niet gered. Er is aangifte gedaan en er is later in dezelfde vuilcontainer nog een zak gevonden met poezen van een half jaar oud. Helaas waren er hier geen poezen meer van te redden.

Nu, zonder verdere woorden , omdat het al zo'n lang verhaal is geworden, wil ik jullie graag mijn poezebeesten laten zien. De poezen die mijn leven veranderd hebben, in zeer positieve zin. De poezen waar ik niet meer zonder zou kunnen, en ik hoop dat we nog enorm veel jaren voor de boeg hebben samen !

Afbeelding
lekker op 'hun' stoel :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSNDKWXH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N3FDACU7.jpg

Afbeelding
samen in een mandje past ook wel.... :') ........

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GGAHNPCF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JFOH8CLY.jpg
op welke manier dan ook

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UW3CIXK3.jpg
lekker aan het zonnen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QGI6FXYH.jpg
detailfoto :)

Afbeelding

http://94.100.120.4/1219600001-12196500 ... _XSS1.jpeg

Afbeelding
hier kijk ik tegenaan 's ochtend bij het ontbijt :=

Afbeelding
De jager van het stel

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIU8UCBP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSIQPIHB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISXV36BI.jpg

Afbeelding
en de cactus vernietiger van het stel. Tegelijkertijd ook de cactus aholic van het stel.... :+ (Ze had hier niet de cactus helemaal scheef gemaakt...)

Afbeelding

En natuurlijk, wat elke kat moet hebben in de winter :

Afbeelding
een verwarmde vensterbank !!!! 8-)

Afbeelding

En hier met hun sinterklaascadeautje :

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TDBFXOMC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YS8BNQ78.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMMVRVEQ.jpg

Heb het voersysteem gekocht bij Intratuin, omdat Snuggels veel te snel eet en zich hierbij constant verslikt, en Pumpkin niet genoeg at omdat ze echt wat wil doen voor het voedsel. Ze vinden het helemaal geweldig, nouja, meestal gaat het zo :

Pumkin laat de brokjes er onderuit vallen, Snuggels wacht onderaan tot er 1 valt, om vervolgens het brokje snel weg te kapen van Pumpkin. :+ Sneaky poes

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn poezebeesten, het was leuk om eens een topic over ze te maken !

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:14

wat een schitterende rode poezen,wat zijn ze leuk samen,en wat geweldig dat je ze gered heeft,zijn dit zusjes,ik heb ook twee rode maar dat zijn broertjes,het zijn geweldige knuffel katten.maar ik denk dat bjou poezen dat ook zijn.heel veel plezier met dit superleuk stel.

__PSM__

Re: Poezebeesten die mijn leven veranderd hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:24

Jeetje, wat zit er een verhaal aan vast... Ze zijn leuk!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:27

Jeetje wat een verhaal!! Maar supppeeer lief van je!!
hahah dat mandje is van de trekplijster!!
haha ik heb m ook! hahaa

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:28

Wat een leuke poezen! :)
Super dat je ze heb opgevangen, en 'jouw' dierenarts is ook een topper, dat hij ze (gratis) heeft geholpen. +:)+

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:08

Dank jullie voor de leuke reacties !

@ nikkia : Het mandje heeft inderdaad ook bij de trekpleister in de schappen gelegen, maar deze komt heel cheap ass van de action weg :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:12

Wat een 2 leuke poezels heb je!
Heerlijk stel om elke dag tegen aan te kijken en om over te struikelen.

Dat voerding van de intratuin, wat kost die?
En verkopen ze die bij elke intratuin.

(kijkt ondertussen naar haar residente terroristische huisgenoot, waarvoor ze elke keer uitdagingen moet verzinnnen.)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:21

Het voersysteem is van Cat It Design, de collectie Senses. Het voer apparaat kosste mij 16,95 euro , hier is een linkje :

http://www.hagen.com/uk/cats/addinfo/ca ... senses.cfm

Tot nu toe bevalt hij me prima ! Doe er gewoon 2 keer per dag voer in en het voer is nu steeds op, ze morsen bijna geen brokjes meer en ze zitten vol smart te wachten tot ik ze weer voer :P

1 minpuntje bij mijn katten : Als ze heel lomp spelen ermee, kan hij helaas niet de 4 kilo gewicht aan en valt hij om :P Maar ik heb hem vast aan de paal van mijn bureau gemaakt met een touwtje, voor de zekerheid. Hij is wel stabiel, maar die katten van mij zijn gewoon net iets te lomp soms en het zou jammer zijn alstie al met een maand kapot is ;)

Geen idee of het bij elke intratuin te koop is, maar het lijkt me wel hoor. Meestal hebben ze zulke dingen wel in alle winkels liggen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:41

Hmm, dat wordt hier ook wel vast nagelen aan de grond of zo, met die terrorist,
mijn andere kat zal hem wel heel laten.
Leuk ding ga eens kijken, wou al zo'n voer plaat, maar dit is ook fun.
De voerballen zijn geen uitdaging meer, bovendien wil de hond dan meedoen.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:45

Wat een geweldig verhaal!! :)
Ik weet zelf hoe katten je leven kunnen verrijken, ik kan ook niet zonder ze.
Heel veel geluk samen met je poezels :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:34

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 20:24

Superleuk dat jij er nu ook 1 hebt Sjolvir ! Ze vinden het reuze leuk zo te zien !

@ Tess : Dank je ! Ja, ik had zelf niet verwacht dat een poes eigenlijk zoveel kon doen met je, maar het blijkt toch maar weer dat ik dat enorm overschat heb ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:32

In een vuilcontainer... -O-

Ze zijn prachtig, wat fijn dat die buurvrouw bij jou heeft aangebeld. Het geeft zo veel voldoening he om een dier dat je hard nodig heeft te verzorgen :) Heel veel plezier met je mooie rode dames!

En die dierenarts +:)+

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:25

Het geeft inderdaad ontzettend veel voldoening, soms denk je nog wel eens terug aan hoe ze binnen zijn gekomen en hoe ze er nu uitzien en ik ben nog steeds enorm blij dat ik ze toen geholpen heb.

Het zijn echt prachtige poezen geworden, ook beiden een heerlijk karakter. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen waarom mensen zulke lieve dieren maar gewoon dumpen :n

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:32

hebben ze nog wat over gehouden van de klappen op hun hoofd? of zijn ze helemaal gezond? wat super dat je ze zo hebt opgevangen en ook super van je buuf en de DA.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:34

Snuggels heeft niets overgehouden, maar die heeft ook minder te verduren gehad zo het leek als Pumpkin.

Pumpkin heeft een hele tijd last gehad van haar coördinatie, maar met veel training lijkt het eigenlijk nu al een stuk minder :) We blijven het in de gaten houden, maar tot nu toe lijkt het te verbeteren.

Ze viel in het begin soms zo om, of van de stoel. We denken dat het door het hoofdtrauma kwam, want naarmate die beter werd, was het ook minder.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:34

Wat een verhaal zeg! Wat ontzettend goed dat jij ze hebt opgevangen!
Heerlijk voor ze! :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:13

Wat goed dat je ze hebt opgevangen! Het waren dus geen (hele jonge) kittens? Wie dumpt er toch een vuilniszak met katten, vreselijk...wat zullen ze meegemaakt hebben.
Niet wezen kijken destijds of er nog andere levende katten in de tas zaten?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:34

Wat zijn ze goed terecht gekomen, zeg, ze zien er toppie uit. Echt gezusters Weltevrêe :)) .

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 17:45

CK88 schreef:
Wat goed dat je ze hebt opgevangen! Het waren dus geen (hele jonge) kittens? Wie dumpt er toch een vuilniszak met katten, vreselijk...wat zullen ze meegemaakt hebben.

Nee, dat vonden wij ook al raar, je hoort wel vaker dat er kittens in een zak gevonden worden, maar dit waren echt allemaal katten van een jaar of 2 oud.
We hebben samen met de politie en dierenbescherming de hele container nagekeken de dag erop, waarop we dus nog een zak vonden, helaas waren alle katten al overleden. In totaal waren het er 7 die we gevonden hebben, 5 dode en deze 2 dus .

Zeker weten doe je het nooit, maar ze hebben zeker heel wat meegemaakt. Was goed te zien ook toen ze net hier waren, enorm schichtig en bang, ze snapten niet echt wat nou brokjes waren, net als blikvoer. Maar dat hadden ze binnen een dag wel door hoor ;) Net als vreemde mensen die op bezoek kwamen, je zag ze de hele tijd niet, maar als je nu kijkt. Wanneer ik bezoek krijg staan ze voor de deur te mauwen als er iemand is, ze lopen mee en ze houden die persoon wel goed in de gaten maar er mag al wel geaaid worden. Met goed veel geduld zijn ze toch al een heel eind gekomen. Misschien hielp het ook wel dat ik de bezoekers vroeg of ze misschien mee wilden helpen, en dus ze allemaal een snoepje in de handen hebben gekregen die ze hebben gevoerd aan de katten :+ :+ Tja, en voor snoepjes doen ze bij wijze van spreken een moord hier :D

Dank jullie voor de leuke reacties !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:19

Oh wat leuk zeg! :))
Ik weet zeker dat ze erg gelukkig zijn met jou als baasje :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:08

Cheytjuh schreef:
CK88 schreef:

Nee, dat vonden wij ook al raar, je hoort wel vaker dat er kittens in een zak gevonden worden, maar dit waren echt allemaal katten van een jaar of 2 oud.
We hebben samen met de politie en dierenbescherming de hele container nagekeken de dag erop, waarop we dus nog een zak vonden, helaas waren alle katten al overleden. In totaal waren het er 7 die we gevonden hebben, 5 dode en deze 2 dus .

Zeker weten doe je het nooit, maar ze hebben zeker heel wat meegemaakt. Was goed te zien ook toen ze net hier waren, enorm schichtig en bang, ze snapten niet echt wat nou brokjes waren, net als blikvoer. Maar dat hadden ze binnen een dag wel door hoor ;) Net als vreemde mensen die op bezoek kwamen, je zag ze de hele tijd niet, maar als je nu kijkt. Wanneer ik bezoek krijg staan ze voor de deur te mauwen als er iemand is, ze lopen mee en ze houden die persoon wel goed in de gaten maar er mag al wel geaaid worden. Met goed veel geduld zijn ze toch al een heel eind gekomen. Misschien hielp het ook wel dat ik de bezoekers vroeg of ze misschien mee wilden helpen, en dus ze allemaal een snoepje in de handen hebben gekregen die ze hebben gevoerd aan de katten :+ :+ Tja, en voor snoepjes doen ze bij wijze van spreken een moord hier :D

Misschien gebruikt als proefdier...of een boze buurman die ze heeft gevangen van iemand die er veel had omdat hij overlast had. Bah ziek hoor :n

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 00:18

Geen idee of ze van iemand waren, het leek van niet. Ze waren niet gechipt, niet gesteriliseerd en er was na 3 maand nog steeds niemand geweest voor ze :) Heb zelf ook wel op marktplaats rondgekeken, maar ze leken huisloos :)

Geen idee als proefdier. Misschien waren het ook wel zwervers van een boerderij en de boer was het zat en heeft ze gedumpt. Geen idee hoor, en ik zal er wel nooit achterkomen.

Wat ik wel weet is dat ze hier oud mogen worden, die gaan niet meer weg :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:12

Wat een lieve rooie poezebeesten, grappig dat het poezen zijn, de meeste helemaal rooien zijn vaak katers. Ik heb zelf wel 2 roodwitte dames gehad. Nu 2 rooie mannen, ik hou daar wel van :j :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:20

Rooie dames zijn inderdaad leuk :) Ik kijk maar steeds naar de eerste foto van Pumpkin, die blik heeft mijn Zoë ook zo lang gehad: ik wil wel maar ik durf niet zo goed... en die houten koe vind ik overigens heel erg leuk en mooi!