Achossie, wordt 'ie zomaar uitgemaakt voor vies en eng
nee, snap het wel, veel mensen hebben niks met insecten. Ik vind bidsprinkhanen fascinerend, vond ze als kind al geweldig
ze doen me denken aan katten, met dat driehoekige koppie en de manier waarop ze 'm scheef draaien
en natuurlijk de manier waarop ze jagen. Ze stalken hun prooi echt. En ik vind ze schattig 
Je kan 'm idd niet aaien natuurlijk
alhoewel je hem best op je hand kunt houden, maar goed daar zullen ze verder zelf niet zoveel aan vinden 
Deze soort is makkelijk te houden, kan gewoon op kamertemperatuur
bak moet minstens 2x de lichaamslengte breed zijn en minstens 3x de lichaamslengte hoog. Je kan ze dus ook in een vaas houden met gaas erover, als het maar groot genoeg is
wat takjes erin om op te zitten en gaas aan de bovenkant is handig, kunnen ze aan hangen als ze gaan vervellen.
Helaas worden ze nog geen jaar oud. Hij wordt uiteindelijk zo, nu heeft hij nog geen vleugeltjes
die komen met latere vervellingen pas. Ik schat hem nu op 4/5 cm groot.
geerke schreef:waar komen die oorspronkelijk vandaan?
Volgens mij zie ik die hier gewoon in mijn tuin?(zuid frankrijk)
Wel schattig natuurlijk!
Klopt, er zijn ook bidsprinkhanen die leven in Zuid-Europa, zoals Mantis religiosa (die zal jij wss bedoelen)
de soort die ik heb komt uit Azië (Engels; Giant Asian Mantis).
Je hebt heel veel soorten... ook die er bizar uitzien, bijv. als bladeren of orchideeën:

Deze soorten zijn vaak tropisch en stellen andere eisen (hogere temperatuur/luchtvochtigheid) of zijn moeilijker te houden (en/of te verkrijgen), vind er wel hele mooie tussen zitten dus wie weet ooit
maar wilde eerst even kijken hoe het beviel met een 'gewone' 
ChristaMoor schreef:ieuww, en dan vind ik de baaragamen van zoonlief al erg... omdat ze krekels en sprinkhanen eten. Maar deze eet dus soort van familie op....
Sterker nog, ze eten ook hun eigen soort
vandaar dat je ze alleen moet houden. 
Enne hij/zij zit gewoon in glazen bak hoor, dus niks om bang van te zijn 
Marjoow, Aidan is al bijna een jaar 'uit huis' (lees; weggevlogen toen zijn vleugels eindelijk sterk genoeg waren). We hopen dat het goed met hem gaat