Afscheidsfoto's van mijn vriendinnetje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Afscheidsfoto's van mijn vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 14:48

Een paar weken geleden opende ik hier op Bokt een topic, over hoe kinderen afscheid te laten nemen van een hond. Veel reacties volgden, waarvoor hartelijk dank.

Veel te snel, maar toch na bijna 11 jaar bij ons te zijn geweest, moeten we nu echt definitief afscheid nemen van onze Lady.
Lady hebben we bijna 11 jaar geleden als 7 maanden oude hond uit het asiel gehaald, ondervoed en met de nodige problemen. Zo was ze panisch voor de postbode, en alles wat even anders was dan anders, was heel eng. Ook heeft ze opgesloten gezeten in een kippenhok, als pup dus al...
We hebben veel tijd en energie in haar gestoken, wat resulteerde in een lieve hond, die niet altijd gecharmeerd was van uitgebreid geknuffel, maar wel altijd heel graag bij je wilde zijn. Boven verwachting was ze enorm lief voor de kinderen, ze zou ze nooit een vlieg kwaad doen, en voor het baasje ging ze door het vuur!

Nu, na een mooi leven, moeten we haar in laten slapen. Een hersentumor zorgt ervoor dat ze onze Lady niet meer is. Ook kreeg ze last van dementie, en verlatingsangsten zorgden voor ernstig sloopgedrag. Diverse medicijnen hielpen niet, operatie zou waarschijnlijk ook niet iets oplossen. Weinig opties meer over, behalve aan de tranquillizers, en dat willen we haar niet meer aandoen. We hebben van alles geprobeerd, maar willen haar verder leed besparen en zullen haar daarom nu laten gaan.

Afgelopen zondag zijn we voor het laatst met zijn allen als gezin naar het bos geweest, en Lauke (van Laukefotografie) is meegeweest. Ze heeft prachtige foto's van ons gemaakt, maar vooral van Lady. Ik wil ze graag met jullie delen. Een aantal foto's zullen worden afgedrukt, we zijn er nog niet helemaal uit welke. Op de foto's zien jullie ook onze andere hond Makker, die nu 14,5 jaar is, en alleen achter zal blijven. Ik hoop dat hij nog even bij ons mag blijven!

Morgen, donderdag 27-10 om 14.45 uur nemen we afscheid. Ik hoop dat Lady rustig zal gaan en dan mijn vader op zal zoeken daarboven, om fijn samen een oogje op ons te houden. Aansluitend zullen we haar begraven op de dierenbergraafplaats in Hoevelaken.

Afbeelding
1. Links Lady, rechts Makker

Afbeelding
2. ons complete gezin

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5. Makker

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.

Afbeelding
15. Hoe ons gezinnetje begon...

Dag lieve Lady, bedankt dat je bij ons bent geweest en ons zoveel vreugde hebt gegeven!

Anoniem

Re: Afscheidsfoto's van mijn vriendinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:50

Mooie foto's en heel veel sterkte morgen, jammer dat de ouwe baas alleen achter blijft. Gaan jullie nog een nieuwe hond nemen?
Ik vind foto 7 heel erg mooi! En 13 ook! :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:53

Prachtige foto's!
Heel veel sterkte morgen, zal een rot dag wezen, maar zo te lezen niks anders dan de eerlijkste keuze voor Lady!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:54

Ongelooflijk dat ze zo ziek is, zo vol leven en plezier is ze op de foto's. Ik leef met je mee morgen en hoop voor jullie dat ze rustig gaat. Heel veel sterkte.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:56

Och wat sneu, prachtige foto's! Heel erg veel sterkte morgen, ik zal aan jullie denken :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 14:57

Dankje allebei. Joolien, die twee staan ook bovenaan ons lijstje, maar de anderen zijn ook mooi, we weten nog niet welke we nog erbij kiezen.

En nee, er komt voorlopig nog geen nieuwe hond. Makker is al oud, hij loopt al niet makkelijk meer, is half doof, ik wil hem nu niet opzadelen met een jonge stuiterhond.

Bigone, dat maakt het juist zo moeilijk, als je haar zo ziet lijkt ze perfect gezond. Maar als je dan thuis bent en ze even moet achterlaten om de kinderen van school te halen en ze dan bijna compleet in paniek raakt, dat doet pijn...

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:57

Ontzettend veel sterkte morgen en daarna met het moeten missen van mooie Lady.
Wat een hele mooie foto's,complimenten aan de fotograaf,maar zó moeilijk voor te stellen dat dat mooie meisje zó ziek is,ze spettert van de foto's af in ieder geval.
Arme oud manneke wat zijn hondenvriendinnetje moet gaan missen zeg.
Hoe zijn je kindjes eronder?? Vind het altijd zo sneu dat verdriet bij die kruimels,want zij weten niet beter als dat Lady altijd al bij hen is geweest natuurlijk,moeilijk hoor.
Nogmaals sterkte,
liefs Linda

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:00

Wat een mooie foto´s <3 !!
Sterkte met deze oh zo moeilijke beslissing :(:) !

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:04

Wat een prachtig hondje. Fijn dat ze nog zo'n goede tijd bij jullie heeft gehad.
Veel sterkte de komende tijd.. De tijd er naar toe zal ook niet makkelijk zijn..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:07

Ze is prachtig, lijkt me echt een schat van een hond.
Heel veel sterkte morgen, het zal heel moeilijk zijn.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:23

Ahh wat een prachtig beest! Wij hebben 2 weken terug ons hondje in moeten slapen,,
Ik wens je heeel veel sterkte!

Ons hondje is in de tuin begraven..

Ik zou zeker de foto van jullie allemaal kiezen!
Groetjes Femke

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:37

Dank allen, lieve reacties.

Kinderen hebben het zwaar, vooral mijn zoon. 2,5 jaar geleden hebben we in drie weken tijd 3 keer afscheid moeten nemen, o.a. van opa en mijn paard. Dat heeft er zwaar ingehakt en zorgt ervoor dat er heel veel emotie is nu. Ze hebben allebei los van elkaar gezegd dat ze Lady willen begraven, wat we dus nu ook gaan doen. Gelukkig blijft Makker er nog, die kan troost bieden!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:42

Heel veel sterkte.
Wel ontzettend mooie foto's van jullie hondje.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:44

Heel veel sterkte,de prachtige foto's zullen voor altijd een mooie herrinnering zijn aan Lady.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:47

Jeetje wat is ze nog vitaal! Wat vreselijk dat je dan afscheid moet nemen omdat ze in dat koppie niet goed meer is.
Sterkte morgen!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:47

wat een sterke beslissing om je hond te laten gaan. En het is ook sneu voor de kids. Hebben jullie nu besloten op hoe ze afscheid te laten nemen ? los van de begrafenis ?

Ik wens jullie allen veel sterkte toe :)

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:48

Dappere beslissing, maar zo te lezen zeker de goede! Sterkte morgen.
Deze mooie foto's zijn een mooie blijvende herinnering van haar!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:48

Ze hebben aangegeven overal bij te willen zijn, alleen willen wij ze niet bij de laatste spuit hebben. Als Lady gaat stuipen is dat geen fijn gezicht. Als ze echt helemaal weg is mogen ze er weer bij, net als Makker.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:49

Ik heb gisteren op Facebook al gereageerd op 1 foto... Maar zit na het bekijken van deze serie met de tranen in m'n ogen... Wat een mooie foto's Kim... Heel veel sterkt morgen... X Danielle

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:50

Dankje Daan..

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:51

Wat een prachtige foto's! Als je haar zo op de foto ziet kan je je bijna niet voorstellen dat ze zo ziek is... Heel erg veel sterkte de komende tijd, ik vind het een hele dappere beslissing, maar wel een eerlijke..

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:52

Succes morgen!
Het is zo te lezen de enige juiste beslissing maar dat maakt het niet een makkelijke.

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:10

Heel veel succes en sterkte morgen! Ik vind die foto met het hele gezin echt een hele mooie foto.
XXX

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:14

Heel veel sterkte, hele mooie foto 's van haar. Enorm veel sterkte met het verlies, fijn dat ze nog een heel mooi leven hebt gehad bij jullie! :(:)

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:27

Ontzettend veel sterkte, je hebt in ieder geval nog hele mooie foto's van haar :(:)