Griekse katten - Lesbos 2011

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Griekse katten - Lesbos 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 18:48

Hoewel de lokale bevolking mij waarschijnlijk volledig voor gek verklaard heeft, kan ik het niet laten bij iedere kat die ik tegenkom even door de knieën te gaan om te aaien :D. Deze foto's zijn daar het resultaat van. Gelukkig wordt er goed voor de meeste katten gezorgd tegenwoordig, maar er lopen er ook tussen..arme scharminkeltjes zijn het.

Zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat :)

Woonachtig op de parkeerplaats:
Afbeelding

http://i51.tinypic.com/x6mmub.jpg

Mama met een nestje:
http://i52.tinypic.com/vijs47.jpg

http://i55.tinypic.com/29psrbl.jpg

Afbeelding

En onze absolute favorieten, Scruffy:
Afbeelding

Afbeelding

Ietwat oneerbiedig, Snotty:
Afbeelding

http://i55.tinypic.com/29y1i6v.jpg

http://i53.tinypic.com/66ke51.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze jongen had ik graag mee naar huis genomen. Waarschijnlijk is hij een keer aangereden, want hij had een scheef bekkie, was blind aan één oog en kon één poot niet meer gebruiken. Manke:
Afbeelding

Afbeelding

Kloosterkatje:
Afbeelding

En zijn zusje:
Afbeelding

Die al snel tot de aanval overging:
Afbeelding

Onze gids in het versteende woud (hij liep de hele weg met ons mee en ik zag het al voor me dat ik hem achter moest laten bij de ingang, daar zag ik al tegenop tijdens de wandeling, maar aan het eind voegde hij zich keurig bij de volgende groep toeristen :') ):
Afbeelding

En een cafékat:
Afbeelding

Maartenn

Re: Griekse katten - Lesbos 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:51

Wat zijn ze schattig!
En wat zien een paar er sneu uit..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:52

Ach, die laatste! <3

Ik moet ook altijd foto's hebben van de Griekse katten, helaas mag ik er niet zoveel maken van mn ouders :=
Aaien doe ik ook altijd, tenzij ze er echt heel ziek uit zien.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:59

Arme schatten, vind het altijd zo sneu.
Maar is het wel verstandig om ze te aaien, als ziektes met zich meedragen?
Het zijn wel hele lieve fotos.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:22

wat een lieve katjes je zou ze allemaal wel mee willen nemen,echt lief.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:25

Ik had bijna een Griek gehad ;) Maar ik kreeg maar geen reactie van het bemiddelingsbureau, tot ik me huidige kat opgehaald had, toen belde ze ineens...

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:34

och wat een schatjes....toch was ik persoonlijk niet in de buurt gekomen van die zieke katten met name die ene met die snotneus. je neemt het zo mee naar huis.
maar kan me voorstellen dat je dr verliefd op werd wat een snoepies zitten der tussen!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:17

Och, ik heb er nooit zoveel moeite mee als ze ziek, zwak en misselijk zijn. Kan persoonlijk wel iets hebben ;)!
Ik denk dat Scruffy een vlooienallergie had, op de foto's is wel te zien dat hij helemaal kaal was, het arme beest.
En ik moet er wel bij vertellen dat ik mijn handen wel even waste na aaien :P

Samy, hoe kwam je bij dat bemiddelingsbureau? Als ik plek had gehad, had ik graag Scruffy of Manke meegenomen, maar vroeg me wel af hoe dat allemaal wordt geregeld. Moeten ze niet gezond zijn om die reis te maken? En wat ik me ook afvroeg: kunnen zulke katten nog wennen aan een leven in huis?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:19

ik zie geen poesjes die van mij waren turks die ik tegenkwam ook zulke schatjes.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:22

saar: leuke fotos, en schattige katten, maar let je wel alsjeblieft op dat er grote kans is dat deze katten veel parasieten bij zich dragen? Bv scruffy zou heel goed last kunnen hebben van huidmijt, en sommige soorten huidmijt zijn besmettelijk voor mensen. + ze hebben vaak allerlij virussen die je niet mee wil nemen onbedoeld naar de dieren hier in nederland.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 20:27

Mijn vorige berichtje had ik een beetje gehaast getypt, even nog een aanvulling: bedankt voor jullie berichtjes, leuk dat jullie de moeite nemen te reageren :)!

Aan de mensen die zich zorgen maken: ik ben me wel bewust van de risico's die deze katten bij zich dragen. Ik zorg ervoor dat ik mijn handen was na het aaien van dieren als Scruffy, en pas wel degelijk op met welke ik wel en niet aanraak. Ik ken huidmijt en ik denk niet dat Scruffy dit had, naar mijn mening had hij een vlooienallergie. Maar ik ben natuurlijk geen dierenarts, dus 100% zekerheid heb ik niet. Echter, ik geloof niet dat ik zal stoppen met deze arme beestjes te aaien. Wel ben ik voorzichtiger als de gezondheid van mijn eigen katten in het geding komt, maar dat was in dit geval absoluut niet zo.

Franka75: kun je de foto's niet zien?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:31

Pfoeh, sommige zien er aardig toegetakeld uit :( Heb zelf in Griekenland ook genoeg gespot. De katten in de stad waren meestal wel dikkerds, maar af en toe ook een mager scharminkeltje erbij.