8/9 Oktober, klussen in Vogelopvang onder de Regenboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

8/9 Oktober, klussen in Vogelopvang onder de Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:21

Naar aanleiding van een nogal grote verandering waar de Diva's in het programma Diva's Draaien Door aan begonnen waren, zijn er afgelopen weekende een aantal enthousiaste vrijwilligers komen klussen in onze opvang.
Afbeelding

Er was een lijst met klussen opgesteld, en met de mensen die gekomen zijn, zijn we begonnen aan de klus met de hoogste prioriteit, namelijk een riool afvoer graven van de "nieuwe grote blokhut" naar het riool toe, voor ons huis langs.

De grote blokhut:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3124.jpg

De eerste stenen dan maar de grond uit een daarna over het hele traject graven en hakken...
Afbeelding

Afbeelding

http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3151.jpg

Afbeelding

En omdat over de hele lengte nogal wat hoogte verschil is, moet het dieper en dieper...
Afbeelding

http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3180.jpg

Afbeelding

http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3177.jpg

Tussendoor werd ook nog een duifje gebracht dat door een kraai te grazen was genomen, in een koffie pauze moest die gehecht worden... Tja, het blijft een vogelopvang ;)
Afbeelding

Afbeelding

Halverwege de voorgevel van het huis zou de rioolbuis aangesloten worden op het bestaande riool. Deze aansluiting ging echter niet lukken en de nieuwe buis moest door gegraven worden tot bij de echte afvoerput van het riool, nog even de rest van de voorgevel aan lengte en ook het hoekje van het huis om, onder een hek door en onder een muurtje door... Een flinke tegenvaller. Mijn vader en broer zijn zaterdag met bouwlampen tot laat in de avond door gegaan met graven, de rest hebben we zondag gedaan.
Inmiddels is de boel ook weer dichtgetegeld (dinsdag...)
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3223.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een tweede klus die opgestart is, is het verplaatsen van het Jannes-hok. Dit chalet hebben we gekregen van de zanger Jannes:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3132.jpg

Dit wil mijn moeder verplaatst hebben, en met de rug geplaatst tegen de oude opvang.
Daar was de grond echter een heel eind hoger dan waar de oude blokhut op staat, dus die moest afgegraven worden, zand er op en er kunnen nu tegels gelegd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Dit ligt nu dus klaar voor een hovenier die in een uurtje vrije tijd dit gaat betegelen, dan kan daarna dat chalet verplaatst worden.

Er was genoeg animo om een derde klus op te zetten, namelijk de planken van de 2 kleine blokhutten die Patty Brard geregeld heeft, in een speciale olie te zetten zodat dit hout beter bestand is tegen allerlei slecht weer.
Eén van deze hutten zal gaan dienen als centraal nachthok van 4 volieres, de andere zal de kantine worden van de vrijwilligers, met een aanrechtje er in en dergelijke zodat die niet meer altijd in mijn moeders keuken hoeven zijn en ook een eigen plek hebben voor omkleden en dergelijke.
Afbeelding

Afbeelding

Al met al is er dit weekend echt enorm veel gedaan.
Lielle bedankt voor de inzameling die jij gehouden hebt, en bedankt iedereen die daaraan een bijdrage heeft gedaan!
Iedereen die is komen klussen bedankt!
En iedereen die oude handdoeken en lakens meegenomen heeft of mee gegeven ook daarvoor enorm bedankt!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:12

Leuk overzicht!
Fijn dat ik ook een steentje heb kunnen bijdragen :)

Mootje

Re: 8/9 Oktober, klussen in Vogelopvang onder de Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:11

Leuk overzichtje zo!
Die geul is op foto dieper dan mijn beleveving (of ben ik zo klein) :D
Ik vond het een gezellige dag en ben blij dat ik heb kunnen meehelpen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:43

Goed bezig geweest dames, complimenten!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:14

ziet er goed uit...jammer dat ik niet kon meehelpen...complimenten voor iedereen!! jullie mogen met recht trots zijn op jullie zelf!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:23

Wat een leuk foto-verslag :-)

Kan me goed voorstellen dat het even flink tegen valt als je denkt dat je al klaar bent met graven en dan nog een heel stuk verder moet :\

Veel gedaan dus, maar zo te zien is er nog genoeg te doen om nog een klusweekend in te zetten :))

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:56

Ziet er goed uit allemaal! Complimenten voor alle helpers :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 11:11

Er is zeker nog een heleboel werk voor nog een klus weekend als we nog een keer zo'n groep mensen bij elkaar kunnen krijgen.
Wie weet dat we dit eind november of in het voorjaar nogmaals herhalen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:36

Dan ben ik er weer bij :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:37

Hoe gaat het met je spierpijn Mootje? :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:17

Dan ben ik er ook weer bij *\o/* Alleen bij voorkeur een heel weekend.
Klinkt wel bedrieglijk hoor, "Daar was de grond echter een heel eind hoger dan waar de oude blokhut op staat, dus die moest afgegraven worden, zand er op en er kunnen nu tegels gelegd worden." klinkt niet als "met 3/4 man een ruime halve dag met een pikhouweel, scheppen en kruiwagens en zweet op het koppie in de weer" :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:11

leuke foto's nick, die van mij in het gat is een heel mooi voorbeeld van zittend werk :D Volgende keer ben ik er ook weer bij :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:49

Ziet er goed uit nick! Hoop dat ik er de volgende keer wel bij kan zijn, had ook graag meegeholpen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 08:35

Wel heel gaaf van jullie dat je na dit zware werk nog steeds bereid bent om gewoon nog een keer te willen komen!!

Ik hoop dat ik komend weekend van mijn ouders hoor of ze het zien zitten om dit nog een keer te doen en om dan te proberen een weekend in november of misschien december te prikken, al worden we wel steeds afhankelijker van het weer.

Of misschien dat het een beter plan is om dit ruim van te voren voor in het voorjaar te plannen als de vorst een beetje weg trekt, al kunnen we dan wel met het probleem zitten dat de opvang al weer langzaam vol loopt.
Wat drukte van vogels in de opvang betreft zijn dit eigenlijk de optimale weken om dingen af te maken...

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:31

Ziet er goed uit hoor.... Bijna alle stenen liggen weer terug op de plek en inmiddels is alle vermoeidheid en spierpijn ook weer voorbij! Op naar het volgende klusweekend dan maar!!!!

Echt respect voor degene die hier waren btw, want die dames hebben wel als gekken gewerkt hier...dat maken we toch niet zo vaak mee hier.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:34

als ik volgende keer kan, ben ik er weer van de partij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:59

Wat ziet dat er al uit als ongelooflijk veel werk zeg.. jammer dat ik er niet bij kon zijn dankzij de vakantie, als de volgende datum in onze agenda's past komen wij (vriend en ik) allebei klussen :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 11:09

Top! Gezien het weer en het jaargtijde wordt dat waarschijnlijk in het voorjaar.
Daar zal ik ruim van tevoren een datum poll voor opzetten als mijn moeder ook wat data heeft kunnen selecteren.