Wat hebben we toch een lieve Bull Terrier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Wat hebben we toch een lieve Bull Terrier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 10:26

Van het weekend kregen we bezoek van kennissen met 3 kinderen. De jongste kan net lopen en....zo rap als die kleintjes dan opeens kunnen zijn (als je zelf gezellig aan het kletsen bent en even niet oplet :o ), was die opeens foetsie.

Wij zoeken en waar zat ze? Jahoor!!! Bij onze Babe in de mand :D

Babe: Ik durf niet te kijken.
Afbeelding
Oooh, das wel lekker onder mijn kin gekriebeld worden.
Afbeelding
Ach, niks aan de hand dus, ik slaap lekker verder.
Afbeelding

Babe vond het wel wat, die kleine vingertjes die hem overal lekker kriebelden :D Ze was in ieder geval, zoals een echte Bull Terrier betaamt, heel voorzichtig met dit kleine meisje en bleef heel stil liggen <3

Later op de avond vonden we haar nog een keer in de mand, met 2 knuistjes vol Nibbits (chips); 1 voor haar en 1 voor Babe, die heel voorzichtig aan haar knuistje de nibbits zat weg te trekken (terwijl ik mijn vingers vaak half kwijt ben :+ ).

Heerlijk toch, zo'n lieve hond!

Zo hebben we haar ook wel opgevoed, want ze kwam bij ons als pup van 12 weken in huis, terwijl onze dochter net 4 jaar oud was. Dan wil je ook geen onstuimige buldozer hebben rondrennen. Het heeft me altijd verbaast hoe lief ze altijd was naar mijn dochter toe en zich niet durfde te bewegen als mijn dochter bijv. onder haar door kroop of over haar heen. En zo deed ze ook tegen de vriendinnetjes en nichtjes/neefjes die hier over de vloer kwamen. Het is echter al weer een tijdje geleden dat hier zo'n klein kindje over de vloer kwam, dus dat was weer even opletten, maar ik hoefde me nergens zorgen om te maken.

Ook naar dieren is onze Babe echt ontzettend lief. Voor de kippen draait ze zich om.
En toen we nog niet zo lang 2 konijnen hadden en 1 van de 2 regelmatig in huis was omdat we haar abcessen moesten verzorgen, had Babe hier ook totaal geen problemen mee....en het konijn ook niet met Babe :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MirandaNH

Re: Wat hebben we toch een lieve Bull Terrier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:49

Och wat een lieverd zeg!!! Ook zo met dat konijntje <3 erg mooie hond ook!
(bullies zijn ook gewoon het leukst haha)

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:50

Ahh wat een lieverd :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:52

Wat een schat van een dier inderdaad, heerlijk zo'n zachtaardige hond. Ik vind bull terriers ook onwijs gaaf om te zien! Toch zou ik wel oppassen met kindjes in de mand laten. Wij hebben altijd geleerd als kleine kinderen dat de mand de plek van de hond is, waar hij/zij rustig kan liggen en waar wij mensen niet in gaan. Je hond zal waarschijnlijk niks doen, maar het is wel fijn voor haar om een plaatsje te hebben waar ze zich echt terug kan trekken :j

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 12:04

Ik had het idee dat Babe het wel leuk vond met het kind erbij...in ieder geval helemaal niet erg...vooral niet toen de chippies erbij kwamen :Y) . En die kriebelende vingertjes vond ze heerlijk. Voordeel van een BT is de hoge pijngrens. Ze kunnen heel veel hebben. Mijn man is eens met een klomp op haar poot gaan staan. Ze gaf geen kik, keek alleen erg ongelukkig naar boven totdat ik mijn man een duw gaf, want hij had het niet eens in de gaten }:0 .

Maar je hebt gelijk Mas, ik ben er ook geen voorstander van om een kind in de hondenmand erbij te laten kruipen. Ik heb er alleen geen ophef over gemaakt bij de hond. Wil niet dat ze denkt dat het puur en alleen haar plekje is, wat ze vervolgens zou gaan verdedigen.

We hebben eerst rustig staan kijken en hebben het kind vervolgens weer met ons meegenomen.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:07

Wat een leuke hond. :) Ik zou ook oppassen wat betreft kleine kinderen in de mand toestaan! Dat wegkijken is in mijn ogen juist altijd een soort van eerste waarschuwing dat de hond het eigenlijk helemaal niet zo tof vindt dat er een klein kind bij hem zit.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:08

ziet er erg lief uit, maar toch vind ik het best onverantwoord dat het kindje zo bij de hond in de mand kon gaan zitten en later zelfs met eten in haar handen, hoe braaf je hond ook is, dit is niet verantwoord, de mand is van de hond, als er wel wat was gebeurd had je het leed niet kunnen overzien en dan had de hond onterecht de schuld gekregen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:18

Wat een schat! Daar mag je trots op zijn!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:22

Miepie77 schreef:
ziet er erg lief uit, maar toch vind ik het best onverantwoord dat het kindje zo bij de hond in de mand kon gaan zitten en later zelfs met eten in haar handen, hoe braaf je hond ook is, dit is niet verantwoord, de mand is van de hond, als er wel wat was gebeurd had je het leed niet kunnen overzien en dan had de hond onterecht de schuld gekregen

ik lag vroeger altijd bij mijn hond in de mand (vanaf mijn 8ste jaar) er is noooit wat gebeurd! Sommige honden zijn gewoon onwijs zachtaardig van karakter.. Meisje zit netjes naast de hond, er niet bovenop, ik zie niet dat de hond aan de oren etc getrokken wordt of geplaagd wordt.... Ouders zitten erbij in de buurt... nee ik vind dit niet bepaald onverantwoord.. heb hier dingen op bokt voorbij zien komen waarvan ik dacht nee dit kan echt niet, maar ik vind deze foto's gewoon erg lief om te zien :)

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:22

Aaah, wat een lieve schat. Ik heb zelf een Engelse Bulldog en als kinderen uit de buurt hem willen aaien blijft hij heel stil staan zodat hij ze niet omver loopt. Ook is hij heel lief naar andere dieren. De katten uit de buurt weten dat hij niets doet en komen gewoon naar hem toe. Hoe gevaarlijk ze er ook uitzien, het zijn gewoon lieverds..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:38

Miepie77 schreef:

mee eens. een kind hoort gewoon niet in de mand van de hond te komen. een keer kan gebeuren maar ook nog eens 2x?? wat als kind een vinger in oog steekt en hond gromt (of erger, bijt het kind) dan is de hond de schuldige en zowel kind als hond de dupe.
hier mag kleine meid ook echt niet op plaats van de hond komen of naar de hond kruipen als die ergens ligt. dat is de plek waar de hond zich terug kan trekken en niet voor kind bedoeld. hoe lief hond ook is.

en ook met marloez eens, het wegkijken is een teken dat je hond het NIET prettig vindt. als je een "goede" hond hebt (hoe leg je dat uit) dan heb je geluk en zal de volgende stap grommen en/of weglopen zijn. maar het kan ook happen zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:41

Ahhhh lief zeg.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:02

@ Miepie:de hond onterecht de schuld krijgen? Waar zie je me voor aan zeg :+ .

Ik zou de hond er uiteraard niet voor kunnen straffen als het kind gebeten zou worden terwijl het in de mand zit.
Ook de ouders van het kind zouden dat wel inzien, aangezien ze zelf ook een hond hebben (die was er trouwens ook bij).

We hebben het kind er ook uitgehaald (nadat ik eerst foto's heb gemaakt :D :D ). Zou ik trouwens gezien hebben dat de hond zich echt heel ongelukkig had gevoeld met het kind in de mand, dan had ik het er meteen uitgehaald. Ik ga me echt niks zoeken.
Maar Babe vond het gekriebel onder haar buik wel lekker. Ze ging er echt voor liggen. Oogjes gingen dicht.

Onverantwoord is het, als we waren weggelopen en het kind er hadden laten zitten. Maar dat is dus niet gebeurd.

Ik ben de laatste die zal zeggen: Mijn hond bijt niet.
Ze heeft nog nooit gebeten. Ik hoop ook dat ze dat nooit zal doen. Maar het is en blijft een dier.
Ik vertrouw haar voor 100%, maar ....er kan altijd iets onverwachts gebeuren, misschien uit schrik, dat ze zou happen.
Ook dat verwacht ik niet, want dat grote sch*thuis rent eerder weg als dat ze hapt, maar....you never know.

Ik ben ook heel zachtaardig :D , maar ik heb ook uit schrik een keer met een zweep in mijn handen uitgehaald en iemand die mij aan het schrikken maakte een mooie striem over zijn zij bezorgd. Was niet mijn bedoeling....maar gebeurde uit schrik :+ . Dus...ik wil maar zeggen: hoe lief de hond is, ik vertrouw ze nooit 100% met kinderen. Vandaar dat we ook op zoek gingen naar het kind.

Een foto is trouwens een momentopname. Het lijkt of ze wegkijkt op de 1e foto (zo beschreef ik het ook wel enigszins :P ). In werkelijkheid was ze op dat moment aan het bewegen en aan het kijken hoe ze haar kop weer tussen haar poten kon steken om er weer lekker voor te gaan liggen.
Ik heb geen enkele keer een aggressief of angstige uitdrukking bij de hond gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:12

Schattig <3
Idd uitkkijken met mand ;)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:26

Ziet er schattig uit, maar niet meer toelaten! Hond zijn plek is van hem en kinderen moeten leren dat dat een no go area is!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 11:29

Zo, inmiddels is het al 6 keer gemeld dat het kind NIET in de mand hoort.

Het wordt saai alleen voornl. dit soort opmerkingen te lezen, waar ik het overigens ZELF OOK mee eens ben, maar in combi met onze schat van een hond toch enigzins overdreven zijn. Ik was er ook nog eens heel snel bij. Kind zat nog geen 2 minuten in de mand.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:42

Je hebt helemaal gelijk hoor Isabonny. Je kent je hond zelf het beste. Beetje jammer dat als je leuke foto's plaatst en dan vervolgens zoveel commentaar krijgt. En ach, er zijn zoveel gevaren voor kleine kinderen...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:31

Dank je Diaantjev.
Idd, je ziet dat ze zelfs geen aandacht heeft voor een konijn. Terwijl ze dat helemaal niet gewend is, een klein dier wat in huis rondloopt.
Als ze zich niet op haar gemak voelt, dan draait ze zich om en loopt weg. Dat doet ze nl. ook bij de kippen. Ze weet dat ze er niet aan mag en zelfs als ik niet in de buurt ben (dat zie ik dan van een afstand door het raam) zie ik dat ze zich om haar as draait en terugloopt als de groep kippen haar de weg naar de wei versperren of op haar af komen :P Het is niet dat ze er bang voor is...ze is ook al eens door de haan aangevallen, waarbij ze zich heel verbaasd terug omdraaide om te kijken wat er tegen haar opvloog....om vervolgens weer rustig haar weg naar huis te vervolgen :+ en de haan geen blik waardig te gunnen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:37

Ah wat een lieverd! :D

Heb zelf een bull terrier kruising en hoe onstuimig die soms bij mij kan zijn, zo voorzichtig is ze met kinderen. Gek ook op die kleine handjes die over haar lichaam gaan, heel herkenbaar dus ;)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:00

Wat een schatje!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:04

Na aanleiding van meerde bullterrier verhalen, topics, tv programma's, ben ik echt verliefd geworden op het ras :j
Later komt er zeker een..
Echt leuke foto's! Liefde gaat door de maag he :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:29

Ach om te smelten dit. :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 04:52

Wat een lieve hond!!
En ja sommige kinderen trekt het nu eenmaal aan en voelen zich op hun gemak in de mand,ik als klein kind op visite bij oom en tante met eigen bedrijf en waar konden ze me als 6-7jarige altijd vinden,in de ren waar hun Hollandse herder altijd was en er alleen na sluit uit mocht om vrij rond te kunnen lopen op het bedrijventerrein,was ook een levensgevaarlijke hond voor andere schijnbaar maar mijn bezoekjes vond hij altijd wel gezellig!

Honden voelen het wel aan of het oke is of niet.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:24

Super bull, ja bulletjes zijn gewoon super lieve honden (met de juiste opvoeding) wat lijkt jou babe sterk op onze voormalige bully zeg :) super mooi