Echt een filmpje uit de oude doos! Tja, waarom zou je VD-en met een paard als je een kat hebt rondlopen? De kat in het filmpje heet Tijger. Het filmpje is rond 2006 opgenomen. Toen was ik dus een jaar of 16. Tijger is op het filmpje ongeveer 10 jaar oud (hij is helaas twee jaar terug overleden aan een autoimuunaandoening
). Hij is een geholpen kater. Toen ik dit filmpje maakte heb ik pakweg 2 weken met hem geoefend. Hij kende het ook om het dekseltje, wat mijn target is geworden, van het potje te duwen, zijn pootje in het potje te steken, het potje om te trekken zodat hij er een snoepje uit kon vissen (analoog aan de puzzelbox van Thorndike), dat gedrag is ook op de eerste twee pogingen in het filmpje te zien 
Oh ja, hij kauwt wat moeizaam op het filmpje, na al die jaren hebben zijn tanden het een beetje opgegeven, en hij mist een tandje. Daar is destijds naar gekeken, hij kreeg ook dagelijks blikvoer als aanvulling, maar hij jaagte ook nog steeds op muisjes. Hij heeft er niet erg veel last van gehad.
denk dat mijn kat het ook wel zou doen als er eten in het potje zit

De grap is ook, dit filmpje heb ik gemaakt, omdat mijn broer er toen heilig van is was overtuigd dat je een kat niets kon leren. Hij heeft dus wel geleerd om te zitten en zijn pootje op het dekseltje te plaatsen. Zie ook de OP, ik ben begonnen met een puzzelbox concept waar hij één snoepje uit het potje moest proberen te vissen