Intro Bisou en Kaneeltje bij mijn groepje (ratjes)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Intro Bisou en Kaneeltje bij mijn groepje (ratjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 16:53

Het begon allemaal een paar weken geleden... ik zat, zoals ik wel vaker doe, de opvangertjes te bekijken... gewoon uit interesse en niet op zoek om er zelf ratjes bij te nemen. Daar stonden ze... Bijoux en Kaneeltje... ik zag de foto's en ik was verliefd... :+: Maar goed... ik was niet op zoek, dus verder niet gereageerd... elke keer kon ik het niet laten om hun oproepje aan te klikken... en de meisjes bleven maar door mijn hoofd "spoken"... uiteindelijk werd het zelfs zo erg dat ik van de meisjes ging dromen... dus toen wist ik dat ik actie moest ondernenem, dus heb ik gereageerd.

Na een paar keer heen en weer mailen met de opvang kwam het verlossende woord: Bijoux en Kaneeltje zijn voor mij! *\o/*

De karakteromschrijving van Bijoux deed me besluiten haar naam te veranderen... ze geeft graag (en goed) kusjes, dus heb ik haar naam veranderd in Bisou, dat is Frans voor "kusje"... en ze heeft haar naam hier al eer aan gedaan :D

Gister (24-9) was het dan eindelijk zo ver... de meisjes zijn naar me toegekomen. Suzy, bij wie de meisjes in de opvang zaten, was zo lief om ze helemaal vanuit Weert te komen brengen... ze had nog meer ratjes die naar het noorden moesten, dus ze kon het mooi combineren. Suzy was ook zo lief om te helpen met de intro.

De intro is op zich wel goed gegaan... Neutraal gebied ging eigenlijk direct goed. In de kooi was er in het begin wel even gedoe tussen Stitch en Kaneeltje... Kaneeltje is wat onzeker en ze was gister onder de indruk van alles... (zou ik ook zijn denk ik!)... Stitch is een grote man, van ruim 550 gram... een beetje een "puistenpubertje" dat stiekem eigenlijk toch wel heel lief is. Hij wist niet goed hoe hij met Kaneeltje haar angst/onzekerheid om moest gaan, dus het ging bijna fout... maar Suzy was er gelukkig bij, die heeft Kaneeltje en Stitch apart genomen en samen in het reishok gezet... dit was maar een minuutje of 10 nodig en toen konden ze de kooi weer in, bij de rest van de groep. Daarna is het eigenlijk alleen maar goed gegaan. Kaneeltje lag heel goed bij de dames en Bisou lag gelijk goed bij iedereen... die ging de kooi in, heeft iedereen uitgebreid besnuffeld, gemasseerd en gewassen... daarna kroop ze een sputnik in en ze was thuis... :D

Inmiddels is ook Kaneeltje helemaal in de groep opgenomen... ze is wat meer gewend en ze is niet meer bang voor Stitch (gister al niet meer). Momenteel liggen Becky, Stitch en Kaneeltje in de grote sputnik, Bisou en Shirley in een hangmatje en Eileen ligt in de kleine sputnik.

Op de foto's is te zien dat de meisjes wat porfyrine hebben... en ik hoor ook her en der een niesje in de kooi. Bisou heeft een reuteltje als ik haar oppak, dus morgen ga ik de DA bellen voor een AB-kuurtje. Ik ga niet direct met AB beginnen, wil eerst Echinachea geven, maar als het dan toch nodig blijkt te zijn om AB te geven, dan heb ik het in ieder geval in huis.
Ik denk dat Bisou en Kaneeltje door de reis een klein koutje hebben, maar stress sluit ik ook niet uit. Ik hoor nl. geen reutels als ze in de kooi liggen te slapen, maar als ik ze oppak (en dan vooral Bisou), dan hoor ik wel een reuteltje, eigenlijk hetzelfde als wat Becky had, een aantal weken geleden.

Bisou en Kaneeltje zijn zeer, zeer lief... en ik wil ze absoluut niet meer missen.... ze zijn een zeer mooie aanvulling op mijn groepje en ik ben blij dat ik mijn hart heb gevolgd en de meisjes heb geadopteerd.

Suzy: Bedankt voor alle moeite... en natuurlijk ook voor de goede zorgen voor Bisou en Kaneeltje, toen ze bij jou zaten. En de mensen van ROLL: Bedankt voor het vertrouwen.

Okay... genoeg geluld... hier dan de foto's :D

Eerste kennismaking:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf dit punt een tijdje geen foto's... de volgende foto's zijn gemaakt vanaf het moment dat Stitch en Kaneeltje in het reismandje hadden gezeten en weer terug de groep in zijn gegaan.

Met z'n allen in de sputnik:
Afbeelding

Kaneeltje op een plateau:
Afbeelding

De uitstekende kont is van Kaneeltje, het hoofdje is Eileen:
Afbeelding

Even wassen:
Afbeelding

Het is hier wel leuk, maar ik vind het toch nog wel een beetje spannend!
Afbeelding

Weer proppen in de sputnik (vooraan Stitch, klein bruin stukje rechts van hem is Kaneeltje, zwarte ratje is Becky en links boven Stitch is Eileen)
Afbeelding

Even drinken tussendoor!
Afbeelding

Stitch:
Afbeelding

En weer met z'n allen in de sputnik (Bisou ligt vooraan)
Afbeelding

Afbeelding

MickeyenVici

Re: Intro Bisou en Kaneeltje bij mijn groepje (ratjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:52

Wat een schatjes!
Ik heb voorheen ook ratten gehad!
Vind het alleen elke keer te moeilijk om na een paar jaar al weel afscheid te moeten nemen dus ik heb er geen meer nadat ik beide ratten in twee weken tijd in heb moeten laten slapen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:53

Wauw die drinkfoto is echt prachtig!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 00:07

Wat leuk dat je wat opvangers eraan toe hebt gevoegt :)
Goed gedaan hoor veer dat zijn er weer een paar minder voor de opvang !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 00:25

Waarom heeft dat laatste ratje bloed aan haar neusje?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 00:34

Dat is porfyrine, geen bloed... Ratten hebben rood snot... Zie stukje tekst... ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 00:38

O dat, ik zie daar niets staan over rood snot :n

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 01:00

anneliesdj schreef:
O dat, ik zie daar niets staan over rood snot :n

Dit stukje in de tekst bedoelde ze

Op de foto's is te zien dat de meisjes wat porfyrine hebben... en ik hoor ook her en der een niesje in de kooi. Bisou heeft een reuteltje als ik haar oppak, dus morgen ga ik de DA bellen voor een AB-kuurtje. Ik ga niet direct met AB beginnen, wil eerst Echinachea geven, maar als het dan toch nodig blijkt te zijn om AB te geven, dan heb ik het in ieder geval in huis.

Toen ik het las dacht ik ook niet aan snot :') Maarja weer een weetje rijker

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:38

Wat een leuke foto's Vera! Blij dat alles goed is gegaan. En wat zijn je 2 nieuwe aanwinstjes toch ook leuk :D

En idd. het is porfyrine, krijgen ze heel vaak bij stress of verkoudheid etc... ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:39

Had het zelfs niet eens gezien! Maar inderdaad. :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:40

Dank je Miranda :D
De dokter zei ook al dat het een klein koutje is en dat de reis/stress de meest waarschijnlijke oorzaak is... vanmiddag worden de medicijnen bezorgd.. deze kleine dosering was niet op voorraad :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:42

Wat voor medicijnen geven ze daarvoor?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:43

Geen idee... ik zie vanmiddag wel wat de dokter heeft laten bezorgen... dokter heeft de naam wel genoemd, maar ben het vergeten... :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:45

Het zullen wel iets van anti-virale middelen zijn, anders kan ik me niet bedenken wat je tegen een virus-infectie doet. _O-

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:38

Vaak als het echt wat erger is, dus ook gereutel en echte niesbuien erbij dan krijg ik altijd Baytrill of ......... nog 1 :P hahaha. Die namen ook altijd! Ach het is vast en zeker zo weer over! Veel plezier met je mooi gekleurde groepje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:02

Die foto's zijn leuk :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 13:18

Dank jullie! :)

Nemurin: de DA heeft me toch AB mee naar huis gegeven... Enrofloxoral... kortere kuur met minder druppels dan vorige keer... :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:25

Aha, die ken ik, heb ik ook al een aantal keer in huis gehad. Hoe is het nu met je groepje? Klikt het goed samen? Kaneeltje is iets minder fel trouwens qua kleur dan ik verwacht had hihi. Maar echt een leuk groepje heb je zo <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 15:28

Het gaat echt heel goed... Kaneeltje en Bisou zijn al flapperig geweest en Stitch en Becky (!) hebben hun diensten al bewezen :')

Kaneeltje is aan het verzilveren, daarom is ze wat minde fel gekleurd... :) Je bent welkom om langs te komen hoor Miranda... kan je ze in het echt zien... en dan zie je Stitch ook meteen weer :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 19:58

Nieuwe foto's, van gister en vandaag :D

Citaat:
Kaneeltje in het hoektoiletje:
Afbeelding

Drinken vanaf de wc kan best!
Afbeelding

Shirley:
Afbeelding

Stitch liet me schrikken... ik dacht dat hij dood lag... maar nee hoor... hij lag lekker te snurken xD
Afbeelding

Kaneeltje:
Afbeelding

Kaneeltje en Stitch in de dubbeldekker:
Afbeelding

Eet smakelijk Bisou!
Afbeelding

5 ratjes in een Sputnik XL past best hoor! (Eileen was verstandig en lag in haar eentje in de kleine sputnik)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding