Konijntjes uit de opvang ITP! :D :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Konijntjes uit de opvang ITP! :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:19

Hoi allemaal! :wave:

Tot twee jaar terug twee konijntjes gehad, welke beiden 10 jaar oud zijn geworden. Deze zijn helaas overleden, en sindsdien geen konijntjes meer gehad. Toch begon het mij weer te kriebelen en toen ik het aanbod kreeg een 2 jarige voedster over te nemen heb ik geen moment na gedacht en haar dus overgenomen. Een ontzettend aanhankelijk, lief dier genaamd Heidi :+ .

Echter hoort een konijn niet alleen te zitten, dus zijn we opzoek gegaan naar een vriendje. Dit (gecastreerde) vriendje hebben wij bij het Hangorenparadijs in Steenwijkerwold gevonden!

De eerste speeddate bij de opvang was met een 16 week oude dwerghangoor. Echter liep Heidi het kleintje toch wat omver :Y) dus is er gematcht met een andere ram en daarbij was de klik er wel! Heidi heeft een paar nachtjes mogen logeren bij deze ram in de opvang en toen het zeker was dat de klik er was, mochten ze mee naar huis. Deze knappe heer heet Renzo en zal nu rondom de 12 maanden oud zijn.

Toch vonden we het thuis wel erg jammer om Jip (zo hadden wij het dwerghangoor-rammetje van de eerste match genoemd) niet mee te nemen naar huis, dus na overleg met de opvang besloten we om ook Jip met een vriendinnetje mee naar huis te nemen!

Zo namen we uiteindelijk twee koppels mee naar huis: Heidi&Renzo en Jip&Janneke. Beiden super leuke koppels en mega lieve nijntjes. Beide heren nog wat gereserveerd, maar beide dames echte aandachttrekkers! :D

Echter is Janneke na een paar week onverwachts overleden, waardoor Jip alleen kwam te zitten. Meteen contact gezocht met de opvang en vanuit daar voor Jip weer een speeddate geregeld. Ditmaal was de klik er met Jooppie! Een 10 week oud, lekker brutaal voedstertje. Ditmaal hebben wij de koppeling zelf thuis gedaan (nijntjes hebben een paar dagen in een paardenbox gezeten) en toen zijn ze samen in hun huisje gaan wonen! Dit gaat nog steeds erg goed en beide konijntjes groeien als kool! Echter zo brutaal als Jooppie eerst was, zo gereserveerd is ze nu. Ze houd er niet zo van om aangehaald te worden (rent ze weg), maargoed, wij zijn dan ook van mening dat een konijn konijn mag zijn en geen knuffel hoeft te wezen. We zijn er al wel mee aan de slag (veel aanhalen met voeren, brokjes geven uit de hand) en het gaat steeds beter. Tevens zijn we bezig met Jip&Jooppie zindelijk te maken. Heidi was al zindelijk en Renzo was het binnen een week. Super chill, want zo blijven de hokken lekker schoon. Nougoed, lang verhaal, hier de foto's van deze twee lieve koppeltjes <3 <3 <3

Allereerst het enorme kleffe liefdeskoppel Heidi & Renzo! (Heidi is de madagascarbonte en Renzo is de creme/jappaner-kleurige met weelderige haarbos :+ )
1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

En Jip met zijn eerste vriendinnetje Janneke (Jip is het voorste konijntje met de madagscar-kleur en Janneke is het achterste konijntje met het isabel-kleurtje)
7.Afbeelding

En jip met z'n nieuwe liefde Jooppie:
8.Afbeelding

9.Afbeelding
Jip en z'n tunnel *\o/*

10.Afbeelding
Jooppie

11.Afbeelding

12.Afbeelding

We willen tussen de hokken nog tegels leggen en er gaas omheen doen, zodat de koppels omstebeurten lekker 'los' kunnen lopen en meer bewegingsruimte hebben, want vooral het hok van Jip&Jooppie valt tegen in bewegingsruimte. Verder lopen Heidi&Renzo met regelmaat los op het gras (dus buiten het hok en waar ik natuurlijk bij blijf), maar dat durf ik aan omdat heidi zo makkelijk in omgang is en Renzo overal Heidi volgt en bij haar in de buurt blijft. Bij Jip&Jooppie doe ik dat niet want die zijn dan gevlogen :+ . Beide hokken zijn trouwens gemaakt naar eigen ontwerp :+ :') Maargoed, of dat voor de winter of na de winter gebeurt moeten we nog even bekijken.

Dank voor het kijken en een berichtje achterlaten zouden de nijntjes waarderen! *\o/*

WinSel

Re: Konijntjes uit de opvang ITP! :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:31

Heerlijke konijnen :D En wat goed dat jullie ze uit een opvang hebben
Top :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:55

Leuk zijn ze hè! :D En in de opvang zitten zulke lieve en leuke konijnen welke een goed plekje verdienen, het hoort gewoon eigenlijk vanzelfsprekend te zijn eerst naar een opvang te gaan om te kijken of je met een dier vanuit daar een klik kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:10

Leuk! :)
Zo maak je de opvang ook nog eens blij! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:11

Maar die knabbelsticks wel optijd weghalen...
Die splinters zijn toch nog best groot!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:14

Hihi, die eerste twee zijn wel een beetje 'klef en bef' hoor ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 16:38

De sticks gaan ook zeker weten op tijd weg hoor! :D zodra ze ze helemaal leeggeten hebben (vanavond dus) gaan ze de vuilnisbak in.

Heidi en Renzo plakken gewoon aan elkaar, echt dikke mik. Heel zelden dat ze beiden aan een andere kant van het hok zitten, normaliter ligt Heidi echt half OP Renzo :') . Die andere twee hebben dat veel minder (maar zijn gelukkig ook wel vriendjes hoor :P )

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:43

Dymph wat zorg je goed voor ze en wat een prachtige hokken! Erg leuk

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:58

Schattig! Ik weet niet in hoeverre die ruimte verder nog word gebruikt, maar ik zag al gelijk 2 rennen tegen die muur aan staan naast/onder het raam. Dan zouden beide koppels permanent een ren hebben en eventueel nog los kunnen met een panelen ren op het gras (wel bij blijven voor het graven).
Dan zou je die ren kunnen uitgraven tot 1 meter bijv. en daar gaas neerleggen. Dan vervolgens weer dichtgooien zodat de konijntjes nog wel kunnen graven, maar zich niet uit kunnen graven.
En anders nog simpeler, de rennetjes bestraten.
Dit is een idee dat ik gelijk zag, maar het is natuurlijk eigen keuze en je moet er ook de ruimte voor hebben.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:04

Ik heb ook een Renzo, alleen heet hij bij mij Zwabber, en is net zo fotogeniek!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:59

Bonnie @ Leuk hè!! Ben helemaal gek met ze, ze zijn ook zo lief!!
Sunny @ Thnx voor je ideetje, heeft me weer geinspireerd! Zal binnenkort eens wat plattegrondjes gaan uittekenen met ideeetjes.
Jamiroquai @ Mwuhaha, Zwabber is een ook geinige naam!! Achja, de looks van de nijntjes doen het hem hè ;) met die weelderige haarbossen!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:30

Wat een schatjes!