Meet mijn nieuwe aanwinst: Ozzy, de schattige stoere pup.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Meet mijn nieuwe aanwinst: Ozzy, de schattige stoere pup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:02

Vandaag precies 8 weken geleden heb ik mijn vorige hondje in moeten laten slapen [BB] Ik zal je zo verschrikkelijk gaan missen!!.

Eigenlijk wilde ik nog geen nieuw hondje en eerst een tijdje het verdriet om Monty laten zakken.
Ik was een beetje aan het rondkijken op marktplaats wat er zoal te koop was omdat ik dadelijk een heel ander soort hondje wilde als Monty. Er zat eigenlijk niks tussen waarvan ik dacht van dat is wel leuk of zoiets wil ik dadelijk wel hebben, totdat ik opeens tegen een advertentie aan liep van een nestje hondjes, waarvan het eerste hondje gelijk mijn aandacht trok. Toen ik ging kijken in de advertentie zag ik dat het een reutje was (ik wilde alleen maar een reutje). Maar omdat ik eigenlijk nog wilde wachten wilde ik eigenlijk de advertentie al wegklikken totdat ik de geboortedatum van deze puppie zag, en dat was op dezelfde dag dat Monty gestorven is.

Dat vond ik wel heel erg speciaal en ik had zoiets van, ik reageer gewoon of hij nog vrij is, zoniet dan is het ook goed, dan heeft het niet zo moeten zijn. Maar de fokster reageerde gelijk terug dat hij inderdaad nog vrij was en dat als ik wilde ik kon komen kijken. Aangezien het in Arnhem was wat ongeveer 1 uur rijden was, ben ik het weekend erop gaan kijken. Ik twijfelde nog steeds heel erg omdat ik er eigenlijk nog niet klaar voor was. Maar ik dacht van ik kijk wat voor een gevoel ik bij dit hondje heb en dan kan ik altijd nog beslissen. Maar toen ik hem zag was ik gelijk verkocht :D .

Ik heb toen nog 3 weekjes moeten wachten totdat hij bij mij kon komen wonen, maar afgelopen donderdag was het eindelijk zover en kon ik hem op gaan halen: Ozzy <3 .

Ozzy, 4 weken oud:
Afbeelding

Ozzy afgelopen donderdag, toen 7 weken en 2 dagen oud:
Afbeelding

Ozzy vandaag, precies 8 weken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een heel lief hondje, die erg aanhankelijk is. Hij luistert al best goed en is overdag al bijna zindelijk.
Kortom het is echt een schatje <3 .
Ik was heel erg aan het twijfelen of ik het nu al wel zou doen, maar nu dat Ozzy er is ben ik heel blij dat ik weer een nieuw maatje heb.

Faringo

Re: Meet mijn nieuwe aanwinst: Ozzy, de schattige stoere pup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:13

Ahw het is echt een schatje Diaan. Gelukkig dat je twijfels nu Ozzy er daadwerkelijk is helemaal weg!! Geniet maar lekker van 'm.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:16

Wat een leuk diertje! Welk ras is het ? :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 21:28

Zijn mama is een kruising shi tzu en zijn papa is onbekend :+ . Ik ben dan ook heel benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden. Hij heeft wat stuggere haartje en redelijk brede kaken. Verder staan zijn voorpootjes ook aardig breed uit elkaar en heeft hij brede voetjes. Dus wat het uiteindelijk gaat worden is nog even afwachten :) .

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:42

Ahwww leuke foto's van Ozzy zijn dat. Vooral die 3e van onder, wat een boevenkoppie zeg hahaha!!!

Dat je van en met Ozzy maar járen mag genieten, veel geluk samen!!! :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:47

Wat een schatje zeg. Ik begrijp je verdriet zó goed. Wij hebben onze hond pasgeleden verloren toen hij nog geen jaar oud was. Ik heb hier zo verschrikkelijk veel verdriet van gehad, dat ik binnen een week een nieuw hondje had. Hij is alweer bijna 8 maanden en het is echt mijn troosthondje, hij heeft me er doorheen gesleept.

Heel veel geluk met je nieuwe vriendje.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 21:47

Dank je Viev <3 .

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 21:50

@Diablo, ja precies, ik heb er nog steeds verschrikkelijk veel verdriet van, daarom heb ik ook heel erg getwijfeld. Ik wilde niet dat een nieuw hondje zich 'minder gewenst' zou voelen omdat ik nog zoveel verdriet om Monty had. Maar ik had vanaf de eerste keer dat ik dat koppie zag een heel speciaal gevoel bij hem. Het was ook echt van "of alleen deze, of anders voorlopig nog geen nieuw hondje".
Ik vond het ook heel speciaal dat zijn geboortedag de sterfdag van Monty is. Alsof een stukje Monty in hem voortleeft zeg maar. Klinkt heel stom maar zo voel ik het wel een beetje.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:52

wat een geweldig leuk ding zeg !!
lijkt wel wat border-terrier in te zitten..

ik kan erover meepraten dat een nieuw hondje een hele stap is
maar dat het wel heel fijn is nadat je je andere hond moest missen !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:54

Ik kreeg toen ook behoorlijk wat commentaar dat ik zo snel weer een nieuwe hond had. Maar hij is geen vervanging van onze overleden hond, hij is een hulp bij het verwerken en dat heeft hij ook zo ontzettend goed gedaan.
Ik heb ook een enorme band met hem gekregen, ik hing zó ontzettend aan hem.

Ik hoop dat jij je verdriet ook wat beter kan verwerken met dit nieuwe hondje, ik weet zeker dat je vorige vriendje het ook zo gewild zou hebben.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:55

Ik heb topic over Monty toen gevolgd, weet niet meer of ik gereageerd had.
Toevallig heb ik dat topic gister uit m'n berichten gehaald en nu zie ik dat je dit prachtige kereltje nu hebt!

Gefeliciteerd en heel veel plezier en geluk met hem!!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:27

Dank jullie :D . Nu dat hij hier is ben ik ook heel erg blij met hem. Ik heb letterlijk getwijfeld totdat ik hem weer zag. Ik zag er toch best wel tegenop om alweer een nieuw hondje te hebben. Maar ik ben echt heel blij met hem. Het is dan ook echt een schatje <3

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 01:05

Ik begrijp je verdriet heel goed, maar is dit nu wel een verstandige keus, je eigen hondje is nog maar net overleden, en dan neem je alweer een ander hondje, je kunt nooit je (oude hondje) vervangen en ik krijg hier het idee dat je dat wel probeert te doen, pas hier goed mee op.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:15

Ik heb net in een eerdere post proberen uit te leggen dat een nieuw hondje juist geen vervanging is, maar een hulp bij het verwerken van het verdriet. Geen leeg huis meer, geen stilte meer als je thuiskomt, maar een begroeting van een nieuw vriendje, die je troost biedt. Misschien werkt dit bij TS ook wel zo?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 09:16

Ja precies Diablo, ik heb geen nieuw hondje ter vervanging van Monty maar omdat ik alleen woon en ook het gezelschap heel erg mis. Ik woon al 10 jaar alleen en dat heeft me nooit uitgemaakt omdat ik al die tijd Monty bij me heb gehad. Nu kom ik thuis in een leeg huis wat het gemis nog groter maakt. Geen enkel hondje kan Monty vervangen, maar ik heb nu wel weer iets waar ik voor kan zorgen, die me blij maakt en die weer wat leven in de brouwerij brengt :) .

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:05

Omdat onze lieve Kaya komende week 2 jaar overleden is en ik dit best 'voel aankomen' was ik weer even in topics aan het herlezen van mensen die ook een hondje verloren zijn en die ook begrijpen hoe veel verdriet dit kan meebrengen (ja, ook nog na 2 jaar!).
En ik moet zeggen, wat ben ik blij voor je dat je een nieuw vriendje hebt en ik denk samen met mij nog een hele hoop anderen en zeker ook Monty!

Geniet ervan met jullie tweetjes, het is zo'n schatje op de foto's.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:11

Ik vind het een leuk ding misschien zit er ook wel jack russel in. wij hadden als een dier ons moest verlaten eigenlijk heel snel altijd al een nieuw dier en het helpt bij het verwerken van je verdriet. ik heb daar dus geen problemen mee.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 10:30

@Chivance, ik denk dat het verdriet nooit zal slijten. Ik mis Monty nog steeds heel erg. Elke dinsdag denk ik van vandaag is het precies 11 weken of 12 weken geleden dat ik Monty heb moeten laten inslapen. Het was mijn maatje, mijn lieffie en zijn gemis is groot. Ozzy is een heel lief aanhankelijk hondje en iedereen is er ook helemaal gek van, maar het is gewoon geen vervanger van Monty. Hij heeft zijn eigen persoonlijkheid en ik hou al verschrikkelijk veel van hem, maar hij is gewoon zijn eigen zelf. Hij geeft me heel veel afleiding en liefde en ik heb er ook absoluut geen spijt van dat ik hem zo snel al gehaald heb.

@franka, ik denk niet dat het jack russel was omdat zijn moeder wit was met bruine vlekjes en Ozzy zwart. En de fokster vertelde me dat haar zoontje verteld had dat er een zwart hondje op gezeten had. Plus denk ik ook dat hij midden groot wordt. Hij groeit heel snel. Morgen gaan we terug naar de da voor zijn 3e enting. 3 weken geleden woog hij3,5 kg en ik ben benieuwd hoe groot hij nu is.

Hier nog een leuke foto van 2 weken geleden.

Afbeelding