Na 3 jaar Gino weer gezien!! (Cane corso)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Na 3 jaar Gino weer gezien!! (Cane corso)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:35

Zoals de titel al zegt, na 3 jaar heb ik mijn beste maatje Gino weer gezien. Gino moest 3 jaar geleden weg omdat wij vanuit Spanje naar Nederland verhuisde, en het huis in Nederland was te klein voor hem en zijn vriendinnetje Faya (die helaas overleden is bij haar nieuwe baasje). Hij heeft echt 2 super baasjes gekregen op een mega woon boederij in Friesland, met 2 andere honden, een hoop paarden en een kat. Een heerlijk leventje dus.

Ik wilde al eerder langsgaan, want Gientje was echt mijn beste vriendje, een top hond! Maar mijn moeder was bang dat hij ons zou herkennen en zou denken dat hij weer mee mocht, en dat we hem daar voor de 2de keer zouden moeten achterlaten.. De eerste keer was al moeilijk genoeg, toen we wegreden hoorde we nog zijn gehuil vanuit de boerderij..

Maar 3 jaar later, was het toch echt zo ver! Vandaag zijn we langs geweest, en jeetje.. deze dag vergeet ik nooit meer! Kijk en geniet:

Hier stapte we uit de auto en kwam die op ons af rennen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen we zaten kwam meneertje de hele tijd kwispelend om de beurt bij ons 3 langs om even een knuffel te halen:

Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk lag hij weer heerlijk vertrouwd aan onze voeten:

Afbeelding

Helaas, wat ik wel erg mooi vond maar wat mij ook heel bedroefd maken.. Hij herkende onze auto nog. Toen we weg wilde gaan deed ik de deur open, hij liep mee en sprong zo de auto in.. De auto waarin hij ook helemaal naar Spanje is gereden en weer terug. Hij snuffelde wat en wilde zo achterin gaan zitten, op zijn plekje waar hij altijd zat op de bank..

Afbeelding

Zijn baasje riep hem nog, maar Gientje wilde niet komen. Uiteindelijk pakte zijn baasje hem maar vast, maar toen hij hem weer los liet rende Gino meteen weer de auto in. De lieverd!

Afbeelding

Zijn baasje heeft hem daarna maar gepakt en vast gehouden, ik ben toen snel de auto in gesprongen en heb de deur dicht gedaan, want ik kreeg tranen in mijn ogen. De angst van mijn moeder, dat hij dacht dat hij weer mee kon, en we hem voor de 2de keer moesten achterlaten is namelijk uitgekomen. Gek dat zo'n beestje dat dan toch nog herrinnert, en denkt dat hij na 3 jaar weer mee naar huis kan gaan.

De laatste knuffel:

Afbeelding

Dusssssss, ik ben super blij dat ik mijn beste vriendje weer heb gezien! Maar ook verdrietig dat ik hem voor de 2de keer daar heb moeten achterlaten, ook al heeft hij het daar nog zo goed.. Maar toch, dat hij ons nog herkende... Ja, vandaag is echt een speciale dag geweest voor mij!

Jesser

Re: Na 3 jaar Gino weer gezien!! (Cane corso)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:47

Ohh wat bijzonder Esss!! Wat mooi dat ie jullie nog zo herkende zeg! sla dat maar in je hart op.. Vergeet je nooit meer! Misschien dat je af en toe eens een knuffel bij hem mag komen halen..

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:51

leuk dat hij jullie nog herkende!! :D snap dat het zwaar is!! ik zou het ook niet kunnen! wel leuk dat jullie hem weer gezien hebben! :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:54

Zo zie je maar weer hoe trouw honden zijn :+:

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:56

Waauww wat mooi!! Ik vraag me af of mijn hond zijn eerdere baasjes nog herkent, maar als ik dit zo zie dan moet het haast wel.

Moeilijk maar toch ook heel mooi dat hij jullie herkende.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:57

pff ik wordt al helemaal emotioneel als ik het lees... Wat vreselijk om je hond te moeten achterlaten en hem dan terug zien. Ik zou het nooit of nooit aankunnen!
Goed dat je hem terug gezien hebt...!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:09

Wat een prachtig verhaal Es en wat een supermooie dag moet het geweest zijn voor jou.
Natuurlijk herinneren dieren je nog als je goed voor ze bent geweest. :j
Prachtige foto´s wahhahah voora die waar je onder hem ligt overladen al zijn knuffels. <3
Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn geweest maar ook zo moeilijk dat hij de auto niet uitwilde. ;(
Echt een prachtig verhaal met schitterende foto´s!!

Ahh tuurlijk wel Charlot ze hebben voor de hond gekozen om hem een betere leefomgeving te gunnen.
Dat hij geemotioneert raakt is normaal denk ik.
Maar Es en haar ouders kennende hebben ze een heel mooi nieuw goed tehuis voor hem gevonden met vooral de ruimte wat erg belangrijk is voor een hond.
Daarom heb ik er nogsteeds geen één. ;(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:18

Ach Esmee, wat een verhaal weer. Je hebt in je jonge leventje al vaak afscheid moeten nemen van dieren waar je van hield.

Ik ga nog steeds jankend bij onze paarden weg hoor, hoe goed ze het ook hebben.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:42

Nathaly: Ja we wonen nu dichterbij, dus we mogen/kunnen altijd langs komen! Het afscheid is alleen weer zo moeilijk, het doet pijn als je oude hond denkt dat hij weer mee terug naar huis mag, alsof hij nooit van je weg is geweest, ik sla het zeker op in mijn hart! Dit was een bijzondere dag geweest!

Charlot: Het is inderdaad vreselijk om je hond achter te laten, maar het geeft je ook een heerlijk gevoel om je hond na zo veel jaar weer terug te zien hoor! Ook al is het inderdaad heel moeilijk om daarna wéér afscheid te nemen

Bren, dankjewel voor je lieve reactie! Ja hihi, hij sprong echt bovenop me en hield maar niet op met het gelik en de knuffels :+

MT: Dankjewel voor je reactie, ik kan me voorstellen dat je af en toe nog steeds huilend weg gaat bij je paarden, het blijven toch je dieren waar je van blijft houden, dus dat blijft moeilijk..

En de rest, ook bedankt voor jullie reacties!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:00

Ik vind die rol over de grond foto´s echt helemaal geweldig ja :D
Er straalt zo´n liefde van beide kanten af :+: , geweldig mooi!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:27

mooi voor jou dat ie jullie herkende, wat logisch is want honden zijn niet dom, wel zielig voor de hond want je zag de complete blijheid/uitzinnigheid dat ie jullie weer zag, zo zie je maar hoe onvoorwaardelijk de liefde van een hond voor zn baasjes is

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:37

Wat leuk om te zien dat hij zo blij was jullie te zien,ik denk dat hij erg graag weer met jullie mee was gegaan die hond houdt denk ik erg veel van jullie..

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:21

Wauw , wat weer een verhaal Esss , ontroerend <3

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:58

Wat mooi dat Gino nog s <3 teeds gek op jullie is...maar wat moeilijk voor jullie om hem achter te laten. Ook wij hebben een CC en weet dus hoe gek ze op het gezin zijn

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:08

Wat een prachtige hond!

mijn hond zit ook bij iemand anders thuis (een goede vriendin van mij) inmiddels ook alweer 3 jaar.
Hij herkent me ook nog steeds en springt ook altijd in mijn auto.

Maar ik weet ook dat zodra ik weg ben hij zijn leven daar gewoon vervolgd en weer lekker bij mijn vriendin aan de voet in slaap valt.

Het is logisch dat hij in de auto springt, dat is hij gewend. Maar als jullie weg zijn hervat hij gewoon zijn leventje weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:12

Ik krijg tranen in mijn ogen...'!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 09:56

letziforevr: heb even in je profiel gespiekt, en wat een leuke cane corso heb jij! heb zwarte cane corso's altijd al erg mooi gevonden

Kelly_Taco: bedankt! wat mooi dat jullie hond jullie ook nog herkent. ja, klopt helemaal wat je zegt. gino's baasje mailde nog toen we weer thuis waren dat hij gewoon weer met hun mee ging op een lange wandeling en dat er niks meer aan de hand was, z'n leventje was gewoon weer hervat gelukkig :D

bedankt iedereen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:00

ik zit ook met tranen in mn ogen.....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:09

Ach gossie, dat koppie in jullie auto :(:)

Bij mijn ex heb ik één van mijn twee honden achtergelaten en die herkent me ook altijd nog, of ik nu een half jaar, of een jaar niet geweest ben, het knopje gaat om. Andersom trouwens ook, mijn trouwe maatje herkent mijn ex (plus ex-stiefkind) ook nog.