Nieuwe aanwinst Tessa, Duitse Herder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Nieuwe aanwinst Tessa, Duitse Herder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:26

Al enige tijd waren wij op zoek naar een Duitse Herder. We staan op de wachtlijst voor een puppy, maar daar is ons huis nu niet geschikt voor. Al jaren zijn mijn vriend en ik stapeldol op dit ras, ondanks dat we er beide nog nooit 1 gehad hadden. Na een heleboel informatie te hebben gezocht, met veel herder eigenaren gepraat, zijn we op zoek gegaan naar een herplaatser. Dus zie hier: Tessa, een Duitse Herder teef van 2 jaar. In die 2 jaar is er bijna niks met haar gedaan. Ze zat buiten en werd 2 keer per dag een kort rondje uitgelaten. Tegen mensen is ze super lief, ook kleine kinderen, alleen tegen andere honden is ze niet erg leuk nog. Omdat ze infeite nog niks kent, behalve zit wat we haar zelf aangeleerd hebben, starten we 3 september met een cursus. Op dit moment is ze veel en veel te dun, we hebben haar na laten kijken door een DA. Behalve haar gewicht is ze super gezond. Nu nog 3 tot 5 maanden wachten en dan wordt ze gesterriliseerd. (Ze is nu nog loops en volgens de DA moeten we aantal maanden wachten nog)

Op het moment zijn we veel met haar aan het lopen en nemen haar regelmatig mee naar nieuwe plekken. Maar daar is ze niet van onder de indruk, alle mensen zijn leuk, dus als er mensen zijn: +:)+ Alleen zijn is ook geen probleem, we hebben een bench gehaald, maar daar hoeft ze niet eens in. Dus die staat weer in de berging. Ik ben helemaal dolgelukkig met haar. Mijn enorme vrije tijd heeft nu nut. Straks als school weer begint hoeft ze maar maximaal 3 uurtjes alleen te zijn en mocht het een keer langer moeten, kan ze naar mijn schoonouders. De hond van mijn schoonouders en zij zijn helemaal verliefd op elkaar (dus sociaal doen kán ze wel).

Wel heeft ze, eigenlijk vanzelfsprekend, enorm veel energie. We zijn op het moment 2 uur per dag minimaal aan het wandelen, zodra ze iets meer aangekomen is willen we het fietsen op gaan pakken. Gisteren is ze voor het eerst 'los' geweest, wel met een longeerlijn eraan, zodat we haar makkelijk konden pakken. Maar eigenlijk ging het super goed, als we riepen kwam ze weer terug en ze vond het heerlijk om even keihard te rennen.

Foto's zijn niet geweldig, maar fototoestel betekent baasje volgen geloof ik. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wilawander

Re: Nieuwe aanwinst Tessa, Duitse Herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:28

Hele mooie hond hoor. Veel plezier met haar. Wat zal ze blij zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:30

Volgens mij wel :j Ze is enorm blij met alle aandacht, gaat nu ook steeds meer spelen met ons en is enorm leergierig. Als we het geblaf en gestuiter tegen andere honden nog eruit krijgen, of in kunnen dimmen, is het de perfecte hond! Maar daar gaan we, oa, voor op cursus.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:31

Ach dat komt vanzelf. Duitse herders zijn enthousiast en echte werkers.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:22

Ach ik ben er gisterenavond/vanochtend achter gekomen dat het puur enthousiastme/frustratie is aan de lijn. Ze is met een andere hond losgeweest en die 2 zijn helemaal gek samen, kwam nog een 3e en 4e hond bij en het ging super goed. Dus nu eraan werken dat ze aan de lijn op ons let, maar daar is de cursus ook voor. :+:

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:18

fijn dat jullie zo'n hond een kans hebben gegeven! :j gaat vast helemaal goedkomen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:01

Oh wat goed. Ik heb haar geloof ik op baasjegezocht.nl gezien, maar mijn man wil nog geen hond ;(
Ik hoop dat ze gauw weer helemaal op gewicht is en dat jullie er een fijne hond aan hebben!

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:05

ooh wat een prachtige hond
mooi naam ook hihi

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:15

Thanks allemaal!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:21

mooie hond en zo te horen hebben jullie het met elkaar getroffen, zo krijg je snel een band met haar, je pakt het goed aan met haar, top!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:31

MyWishMax schreef:
Ach ik ben er gisterenavond/vanochtend achter gekomen dat het puur enthousiastme/frustratie is aan de lijn. Ze is met een andere hond losgeweest en die 2 zijn helemaal gek samen, kwam nog een 3e en 4e hond bij en het ging super goed. Dus nu eraan werken dat ze aan de lijn op ons let, maar daar is de cursus ook voor. :+:

wij hebben een ook een herplaatser van marktplaats gehaald, een duitse x mechelse herder. Was toen bijna 2 jaar. Super mager en kende ook niks. Naar mensen ook een lieverd, aan de lijn naar andere honden niet. Los wel!
Wij hebben toen we m net hadden alleen maar vlees gevoerd om zijn lichaam van binnen te reinigen, misschien een tip? :)

Hele leuke hond en super dat er weer een hondje minder op marktplaats staat!