Het vehaal van Snuffie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Het vehaal van Snuffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 10:41

Hallo Allemaal,

In maart heb ik mijn lieve hondje moeten laten inslapen. Ze is 16 jaar lang bij me geweest en ze was helemaal op. Maar ik heb mijn hele leven al dieren gehad en ook in huis. Dus je kunt je voorstellen wat een gemis zal het zijn. Mijn vriend en ik werken allebij dus een andere hond vonden we geen optie.

Ik wilde 'vroeger' altijd een konijn. Maar nooit gekregen, ook niet zo gek. Want kinderen en konijnen is nu eenmaal niet zo'n goed plan. Maar vele jaren verder dacht ik nu is de tijd ik wil nog steeds een konijn dus op naar de dierenwinkel. Natuurlijk heb ik hem niet gekocht om hem te vervangen van de hond. Dit is onmogelijk en dit mag je ook nooit denken.
Via marktplaats een nieuw hok gekocht voor binnen..... En alle andere toebehoren. Mijn vriend wist nog van niks. Maar ik had me zinnen erop gezet dus het moest natuurlijk ook door gaan, in één dag wel te verstaan.
Ik heb een konijntje gekocht. Een hollander van 10 weken. Eenmaal thuis bedacht ik me, ja uhm me vriend weet nog van niks. Ik gebeld. Ik heb gezegt: 'Ik heb iets gekocht maar je mag niet boos worden' Een hond? 'Nee geen hond. Ik verzorg hem zelf je hoeft niks te doen'.

Eenmaal thuis: EEN KONIJN???? Het konijn was natuurlijk nog bang voor hem. Maar geen moment boos (achteraf had ik dit natuurlijk kunnen weten) maar goed ik heb het wel zonder overleg gedaan. Inmiddels een paar maanden bij ons. Ik zal je wel vertellen mijn vriend en Snuf zijn de dikste maatjes. Helemaal leuk!!
Hij zit in zijn hok, maar zodra we thuis zijn mag snuf 'buiten spelen' dan mag hij uit zijn kooi en racen. Helemaal geweldig! En nu zul je het geloven of niet. Ik wist wel dat ik een konijn kocht voor zijn leven en niet voor even. Maar dat je zo'n band met een konijn kon hebben dat wist ik niet.
Onze vloer was te glad voor snuf, hij maakte alleen gekke sprongen op de deurmat. Dus wij naar de leenbakker. Een stuk vloerkleed gekocht. Deze neer gelegd en wat een feest! Race springen gek doen. Snuf is poept en plast alleen in zijn bak. Als hij weer terug moet in zijn kooi pak ik een klein stukje droogbrood. Als hij dit geluid hoord zit hij alweer in zijn hok. Ook hebben we een doos voor hem gemaakt waar die lekker in kan slopen. Hij is altijd vrolijk en doet altijd gek. Is nog nooit gemeen geweest. Wat zijn we blij met dat gekke beest. Nu maar even wat foto's he?

Afbeelding
De eerste dag dat Snuffie bij ons was

Afbeelding
Snuffie zijn buiten verblijf

Afbeelding
Net schoon water. Geen tijd om terug te doen in zijn kooi.

Afbeelding
:o

Afbeelding
En als Snuffie klaar is met racen. Dan is hij moe. Dan laat ie zich lekker vallen voor mijn voeten. Haha

Ik hoop dat jullie genoten hebben van Snuffie haha. Hebben jullie ook een konijntje? En doe je daar ook van die gekke dingen mee, zoals laten racen en zelfs vloerbedekking kopen? haha niet te geloven hé dat alles voor een konijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:59

Ziet er goed uit TS, zo te zien heeft het konijn het fijn bij jullie.

Wat het helemaal af zou maken is een vriendje voor de uren dat jullie er niet zijn. Konijnen zijn kuddediertjes en vaak worden ze dan nog eens stukje blijer.

Een konijn erbij gaat niet zomaar, want niet alle konijnen accepteren elkaar. Het beste om te doen, is naar een knaagdierenopvang gaan en je konijn meenemen. Ze gaan daar dan kijken of je een mannetje of vrouwtje hebt. Dan gaan ze samen met het konijn op zoek naar een vriendje, ze gaan koppelen, kijken welke passen zeg maar.
Mannetjes moeten echter wel gecastreerd zijn.

De opvang zit in Veendam, vlak in de buurt. Knaagdierenopvangcentrum AA en Hunze:
http://www.opvangaaenhunze.nl/

Zou je dit nog doen, dan heb je een walhalla voor je konijn! Succes (Ik heb er 6 momenteel :D)

CoSnuf

Re: Het vehaal van Snuffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 11:16

Ja dat klopt hier heb ik ook aan gedacht, maar het hok lijkt me te klein voor twee konijnen. Nog een hok is geen optie. De keuken is te klein en snuf wil niet in de kamer staan. Wat er mis mee is weet ik niet maar hij wil er echt niet heen. Dus ik dacht wat is wijs heid? Twee konijnen opsluiten in een te klein hok of één in een hok. Wat betreft het buiten spelen zoals ik dat noem haha is het wel jammer dat hij geen vriendje heeft. Maar in dit geval daagt hij ons uit om te racen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:08

Gerda20 schreef:
Ja dat klopt hier heb ik ook aan gedacht, maar het hok lijkt me te klein voor twee konijnen. Nog een hok is geen optie. De keuken is te klein en snuf wil niet in de kamer staan. Wat er mis mee is weet ik niet maar hij wil er echt niet heen. Dus ik dacht wat is wijs heid? Twee konijnen opsluiten in een te klein hok of één in een hok. Wat betreft het buiten spelen zoals ik dat noem haha is het wel jammer dat hij geen vriendje heeft. Maar in dit geval daagt hij ons uit om te racen.

Als ze er samen elke dag een paar uurtjes uitkomen is er geen probleem hoor. Konijnen vinden het heerlijk om tegen elkaar aan te liggen, samen te eten, elkaar te wassen en noem het maar. Wil je het beste voor je konijn, dan geef je hem een vriendje. Net als met paarden, hebben ook konijnen zeer de behoefte aan sociaal contact, dat contact kan je ze niet geven als mens. De mens is in dat opxicht niet genoeg en schiet altijd tekort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:44

ik weet zeker dat hij het heeerlijk heeft bij jullie! :j
maar, misschien moet je iets bedenken voor een vriendje!!
veel plezier nog! :)

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:40

Eigenlijk denk ik er hetzelfde over als Mindim. Bedenk wel dat alle uurtjes die er er niet bent, het konijn alleen zit. Niemand om mee te spelen, alleen, niemand om tegen aan te liggen, om mee te kunnen eten, slapen, wassen, niemand die de konijntaal begrijpt..
Mijn konijn zit ook alleen, het liefste had ik er ook een vriendinnetje voor hem bij. Helaas gaat dat niet... Maar jullie hebben het eige zeggen erover. Dus denk goed na hè ;-]

Maar verder echt een heel leuk konijn! En zo groot :+

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:41

@ WissMiss:

Mag ik vragen wat de reden is waarom jij geen vriendje voor je konijn kan hebben?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:23

Ik vind je konijn erg leuk maar zie konijnen het liefst ook samen( zie mijn profiel )
Opvang Aa en Hunze heeft veel leuks zitten
Bedenk wel dat als je er 1 bij wil jou konijn eerst 4 maand moet zijn voor je hem/haar koppelt
En als je een ram hebt moet ie natuurlijk eerst gecastreerd worden :)
Vragen ? Pb me gerust

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:28

heerlijke beesten he, konijnen :D
ik heb er 2, een mannetje en een vrouwtje (mannetje is geholpen)
momenteel wonen ze bij ons op de manege tot ik een woning heb gevonden met een tuin.
ik zit nu tijdelijk in een bovenwoning en ze zijn het gewend om los te lopen, voorheen hadden ze de hele tuin tot hun beschikking. dus vandaar dat ik ze nu op stal heb.
tsjah, die woning met tuin komt er dus echt vanwege de konijnen :D
je moet wat voor je dieren over hebben he :=

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:29

Ontzettend leuk konijntje <3 Ik kan me goed voorstellen dat je zo van dit diertje geniet!

Tja ben het wel een beetje met de anderen eens, een vriendje voor je nijn maakt het compleet! Het is niet zo'n groot konijntje, dus miss valt het wel mee en is je hok niet te klein voor een tweede. Hoe groot is het hok? En weet je het geslacht van je konijntje?

In ieder geval heel veel plezier ermee, je zorgt er super voor volgens mij :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:32

1 konijn heeft 1m2 nodig, dus 2 konijnen 2m2
TS haar konijn is nog jong en als het een echte hollander is word het een middelmaat....

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:55

Ze hebben me verteld dat het een mannetje is.

Een afkeurde hollander. Afgekeurd op zijn tekening. Maar naar ons idee, is die een beetje te groot. Maar hij krijgt netjes twee keer per dag een handje voer. Af en toe stukje brood beetje groen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:00

Oke hij komt bij een dierenwinkel weg, laat dan aub door een da bijv checken of het idd zo is voordat je gaat koppelen of em op castratie stuurd.... Wat voor voer geef je hem ? gemeng of biks ?
Krijgt iee ook hooi ? heel belangrijk en zeker niet onmisbaar
Brood zou ik niet geven, is een dik maker, je kan andijvie en witlof gaan geven, maar laat hem er eerst aan wennen, beetje voor beetje geven, niet meteen teveel

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 21:08

Oja sorry!! Tuurlijk krijgt hij hooi. Hij heeft altijd hooi. En hij krijgt gewoon biks. Het zelfde als in de dierenwinkel. En het is niet dat hij weekelijks een brood op eet. Maar dit krijgt hij als beloning. Als hij in zijn hok moet pak ik een klein stukje droog brood en dat krijg ie dan als die in zijn hok zit. En wat betreft het vriendje zoeken. Voor ik dit ga ondernemen laat ik zeker naar Snuf kijken.

Afbeelding Dit is zijn voer
Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 06-08-11 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:10

Ik zou brood toch omruilen voor wat anders, het is niet gezond...
Laat em langzaam wennen aan andijvie of witlof, veel beter voor em

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:13

Aww, ik wil ook graag een konijntje, maar mijn vriend vindt ze enorm stom :( Misschien moet ik ook maar eens iets zoiets flikken zoals jij :D

Dat vloerbedekkingverhaal, haha, hebben we hier ook een variant op.. De kat van mijn ouders gaat altijd tussen hen in liggen, waardoor het deken in zakt en zij minder deken hebben. Dus ze hebben nu een extra breed deken gekocht :+

Edit: leuke foto's trouwens, veel plezier met je racertje :D .

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 21:50

@ Magrathea:

Hahaha bedankt voor je reactie erg leuk!!
En wat betreft je vriend....... Ach.... hahaha zeggen dat jij er voor gaat zorgen hok schoonmaken en hij hoeft niks te doen. Dit heb ik ook direct gezegt. Maar inmiddels hoef ik niks meer te doen (bij wijze van spreken) want ze zijn dikke maatjes. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen karakter haha

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 22:24

Even foto update Foto's van vandaag:

Afbeelding
Ik waak voor de koelkast

Afbeelding
Wel even kijken wat er in mijn kooi gebeurd

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:19

Leuke fotos :D
En volgens mij zijn de hollander aftekeningen gewoon goed hoor

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 10:50

Dankjewel _/-\o_

Van de aftekening van konijnen heb ik totaal geen verstand. Maar ze hebben me verteld dat hij in de dierenwinkel terecht is gekomen omdat hij was afgekeurd op zijn tekeningen. Maar mij maakt dat natuurlijk niks uit. Ik ben hartstikke blij met me konijntje.... En toevallig was dit mijn eerste keus omdat ik hem en heel mooi vond. En hij direct naar me toe kwam.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:19

BB --> BB-ITP

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:24

Ooooh dit doet me zo denken aan het kleine hollandertje dat ik een paar weken heb gehad, was wel een voedstertje maar echt precies datzelfde koppie... :') En ook net een hondje inderdaad, graag aandacht hebben etc. En inderdaad ook afgekeurd op haar aftekeningen dus de fokker deed haar voor 5 euro weg toen. :o
Ze kunnen echt heel aanhankelijk zijn, dus veel plezier ermee!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:05

Er is net een konijnen hk topic, ik heb inmiddels 6 konijnen, 2 lopen los in tuin en huis beneden verdieping hebben geen kooi, en de 4 anderen hebben de helft van tuin en schuur opgeeist.... we hebben alles hier aan ze aangepast, ze zijn verslavend leuk.
Mijn eerste is ook een Hollander van nu 5 jaar, hij heeft ons ermee besmet....grom

[HK] hét konijnen topic voor alle bunny-bokkers

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:00

Wat leuk! Je konijn ziet er gelukkig uit hoor!Ook mooie kleuren.
Mijn konijn heeft precies hetzelfde leven als die van jou hoor (ook lekker racen door het huis als ik er ben, wel goed letten op alle draadjes en het behang, ze had zo de draadjes van mn mp4 doorgebeten haha toen ze op schoot zat) maar ik ga er ook geen twee houden. Konijnen kunnen best agressief zijn naar elkaar als je ze wilt koppelen. Ik heb ook zn speelbal met geluid erin, dat vinden ze geweldig :D ze gooit hem elke keer heel hard door d'r hok! Ook zn grote rol met lentehooi erop vinden ze erg leuk.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 23:21

@ MaiNat:

Hahaha wat leuk om te horen. Ja opzich is het voor het konijn misschien leuker. Maar mijn konijn is echt happy voor zover ik het kan beoordelen, hij springt altijd zowel binnen als buiten zijn hok. En ik heb er eens goed over na gedacht. De moment dat hij het even zat is of moe is gaat hij lekker lang uit op zijn plank liggen. Hij past er nog maar net op omdat ook zijn voerbakje hier op staat. Hij gaat er altijd lekker omheen liggen. En een vriendje zou misschien leuk zijn, maar dit zou wel betekenen dat hij zijn hok moet delen. Dus ook zijn ozo grote vriend de plank. En wat betreft speelgoed komt hij niks te kort.

Hij heeft een koord in zijn hok hangen, hier heb ik wc rolletjes aangemaakt met hooi erin. Hij heeft ook zo'n speelbal maar dan met een belletje erin nou wat je zegt... haha hij gooit hem door zijn hele hok heen. Hij heeft een zandbak (dit alleen buiten zijn kooi. Hier graaft hij in springt hij in en slaapt ie ook welleens in.) Hij heeft een lange doos waar hij door heen kan racen. Hij heeft een dozendoolhof. Jajaja je kunt een hoop zelf maken hahaha. Kortom onze kelder staat vol met speelspullen van hem, hij heeft een complete speeltuin.

Na mijn weten is hij echt happy hij straald dit namelijk iedere dag opnieuw weer uit.