Vandaag is mijn lieve zorgenkindje Boelie overleden 
28-9-10 kwam ze samen met haar vriendinnetje bij ons wonen, en helaas is ze nog geen jaar oud geworden...
Meerdere keren heb ik eraan gedacht haar uit haar lijden te laten verlossen, maar ze knapte elke keer weer op en was zo vrolijk, daarom heb ik besloten haar te laten leven. Ze was zo blij in de voliëre met de andere 7 parkieten..

Net bij ons, nog jong en gezond
(De witte)Na een paar maand verandere Boelie. Haar veertjes veranderde, begon zwaarder te ademen en werd mager. Meerdere keren hebben we vanalles geprobeerd om haar beter te krijgen, maar het was niet eens duidelijk wat ze mankeerde, dus er was geen specifieke behandeling.

Zoals te zien is was ze hier extreem slecht... we hebben haar bijgevoerd met een spuitje, en speciaal voer aangeboden.
Na een poosje ging het beter, ze was vrolijk en begon er heeeel iets beter uit te zien.

Toen opeens troffen we haar onder het bloed aan;

(Staart)
Ze knapte snel op en ze ging helemaal vooruit, ze werd zelfs een beetje verliefd op het superknappe blauwe mannetje in de voliëre
Totdat ik 's ochtends wakker gemaakt werd omdat Boelie weer onder het bloed zat (snaveltje).. we dachten dat ze ruzie had gehad met het andere dametje, want die had wat bloed aan zijn koppie.
Ze knapte weer op en ik vroeg me af of er iets zou zijn wat ze niet zou overleven... helaas weet ik nu het andwoord

Ze heeft een longbloeding gehad vandaag, en ze leeft niet meer....
Slaapzacht Boelie, je was een heel sterk vogeltje... toen ik je kreeg was ik een beetje bang voor je, want alle vogels hebben een p*kkie op me, maar jij bent een lief vogeltje