Vanmiddag kwam ik bij een dierenwinkel, waar ik normaal al geen dieren/vissen koop omdat ze gewoon barslecht zijn voor hun dieren. Maar aangezien ze de enige zijn die Havens verkopen moeten we er afentoe even heen. Vanmiddag dus weer, en ik dacht; Even kijken hoe het vandaag is.
Bij de vogels zag ik een hok vol zebravinken, allemaal jong spul. Ik vroeg of ze al wel zelf aten, en natuurlijk aten ze zelf, ze gaan heus niet zeggen dat het niet zo is!
3 jongen vielen extra op, snaveltjes nog helemaal pikzwart, veertjes waren nog niet volgroeid en ze hadden het duidelijk steenkoud.
Ik kon het niet aanzien, en heb de drie ukkie's gekocht. (flinke prijs ook nog...)
Alle3 hadden ze nog bij hun Mama moeten zitten, maar 1tje heeft het wel erg zwaar zo zonder mama.
Hij kan nog helemaal niks, hij ligt maar een beetje zielig op de bodem daarom heb ik vandaag persoonlijk een nestje voor hem gemaakt!
Niet zo mooi als zijn mama en papa kunnen, maar het voldoet
Zeg nou zelf; Had je dit mopje kunnen laten zitten als je weet dat hij het zonder hulp niet red?

In haar nestje;

Wat vinden jullie van haar? Is ze niet knap
ik hoop dat hij het overleeft! Wat een scheetje, en goed van je dat je hem daar hebt weggehaald en een kans geeft
altijd triest zoiets.
Maar ik hoor dat het blijkbaar gewoon mag. Diertjes verkopen die nog bij de ouders horen. (Tenzij het bijvoorbeeld apen zijn... ehh apen zijn toch verboden in nederland?)