Maar ik woon nog thuis en we hebben al meer dan genoeg beesten. Een hond, een kat en twee konijnen, mijn ouders vonden dus dat ik genoeg beesten had en wouden er niets meer bij. Tot dat ik vorige week woensdag konijnenvoer ging kopen bij de dierenwinkel. Ik keek zoals gewoonlijk weer bij de hokken waar de beesten in zitten en zag twee onwijs kleine schattige cavia's zitten, samen met nog wat grotere cavia's en kleine konijntjes. Ik zei tegen mijn moeder gelijk die moeten we echt meenemen. Maar mams vond het geen goed idee. Toen we thuis waren ben ik gaan kijken voor een groot hok, wou mijn konijnen dan ook graag van buiten naar binnen halen en bij ze in het hok zetten. Buitenhok van de konijnen was toch aan vervanging toe want was weg aan het rotten. Ik had een leuk hok gezien van 1.20 lang en had gebeld naar de dierenwinkel hoe duur de knaafjes waren. En toch mams overgehaald, gebeld voor het hok en die konden we gelijk komen kopen. Toen gelijk door gegaan naar de dierenwinkel en de twee knaafjes meegenomen. Ouders vinden het nu hardstikke leuk, haha. Ze staan in mijn kamer samen met mijn konijnen, hebben het prima naar hun zin.
De knaafjes zijn nu 5 weken jong. De bruin met witte borstel cavia heet Stoffer en de zwarte met creme heet Blik.
Samen dus Stoffer & Blik.

Vandaag in de dierenwinkel een leuk huisje en een hangmat voor ze gekocht.
Hopelijk laat het vrouwtjes konijn de hangmat heel, sloopgraag konijn.
Ik heb ze naar binnen gehaald omdat het vrouwtje een dood nestje heeft gehad en sinds die tijd ons aanvalden.
Nu ze in mijn kamer zit en meer mensen zie is het een stuk minder geworden, wordt er weer iedere dag lekker uitgehaald.
De cavia's vorige week.
Ze wogen toen 180 gram en 200 gram.
De voorste twee zijn Stoffer en Blik. De andere zijn van mijn zus en hebben hun eigen hok.
1.

2.

3.

Vandaag
4.

5.

6.

7.

8.

Leuk zijn ze he.