Baby cavia's Stoffer en Blik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Baby cavia's Stoffer en Blik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:40

Vroeger heb ik altijd cavia's gehad en stiekem bleef het kriebelen om ze weer te nemen.
Maar ik woon nog thuis en we hebben al meer dan genoeg beesten. Een hond, een kat en twee konijnen, mijn ouders vonden dus dat ik genoeg beesten had en wouden er niets meer bij. Tot dat ik vorige week woensdag konijnenvoer ging kopen bij de dierenwinkel. Ik keek zoals gewoonlijk weer bij de hokken waar de beesten in zitten en zag twee onwijs kleine schattige cavia's zitten, samen met nog wat grotere cavia's en kleine konijntjes. Ik zei tegen mijn moeder gelijk die moeten we echt meenemen. Maar mams vond het geen goed idee. Toen we thuis waren ben ik gaan kijken voor een groot hok, wou mijn konijnen dan ook graag van buiten naar binnen halen en bij ze in het hok zetten. Buitenhok van de konijnen was toch aan vervanging toe want was weg aan het rotten. Ik had een leuk hok gezien van 1.20 lang en had gebeld naar de dierenwinkel hoe duur de knaafjes waren. En toch mams overgehaald, gebeld voor het hok en die konden we gelijk komen kopen. Toen gelijk door gegaan naar de dierenwinkel en de twee knaafjes meegenomen. Ouders vinden het nu hardstikke leuk, haha. Ze staan in mijn kamer samen met mijn konijnen, hebben het prima naar hun zin.

De knaafjes zijn nu 5 weken jong. De bruin met witte borstel cavia heet Stoffer en de zwarte met creme heet Blik.
Samen dus Stoffer & Blik. :+
Vandaag in de dierenwinkel een leuk huisje en een hangmat voor ze gekocht.
Hopelijk laat het vrouwtjes konijn de hangmat heel, sloopgraag konijn.
Ik heb ze naar binnen gehaald omdat het vrouwtje een dood nestje heeft gehad en sinds die tijd ons aanvalden.
Nu ze in mijn kamer zit en meer mensen zie is het een stuk minder geworden, wordt er weer iedere dag lekker uitgehaald.

De cavia's vorige week.
Ze wogen toen 180 gram en 200 gram.

De voorste twee zijn Stoffer en Blik. De andere zijn van mijn zus en hebben hun eigen hok.
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Vandaag
4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Leuk zijn ze he. :)

setteke

Re: Baby cavia's Stoffer en Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:45

Heel erg leuk zijn ze, maar vooral de namen :D , geweldig. Hoe ben je daarop gekomen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:47

leuke namen idd :D
vind je hok wel heel erg klein voor 4 dieren... en dan moeten de caafjes nog volwassen worden.
hoe heten je knijnen? :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:51

Wat grappig, ik heb vroeger ook cavia's gehad die zo heetten!

(Hok vind ik overigens ook veel te klein!!)
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 07-07-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:52

setteke schreef:
Heel erg leuk zijn ze, maar vooral de namen :D , geweldig. Hoe ben je daarop gekomen?

Wou iets wat je niet vaak hoort en wat bij elkaar pasten en toen kwam ik samen met mijn moeder op Stoffer en Blik :D
Konijnen heten Heijn(grijzige) en Bones.
jiehaaa schreef:
Wat grappig, ik heb vroeger ook cavia's gehad die zo heetten!

Wat grappig. :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:01

Wat leuk zeg :D , maar wat mij opvalt, waren je cavia's met 5 week 180 en 200 gram????? Want ze horen rond de 4 week op zo'n 300 gram te zitten (heb hier zelf een nest van 5). En ik vind je hok ook klein, voor 2 cavia's kan het best, maar zo met z'n 4en... dat vind ik echt te klein hoor (zoals eerder iemand zei: je cavia's moeten ook nog volwassen worden en worden dus ook nog groter). Vind het ook een beetje eng, je konijnen zijn zo veel groter dan die ukkies, stel je voor dat ze een schop naar achteren geven (een cavia kan dat niet goed hebben). Maar vind het wel allemaal mooie diertjes om te zien. (dit is niet aanvallend bedoeld, meer als advies)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:04

Wat een klein hok. :=
Mss willen je knijnies toch liever weer een groot buitenhok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:06

Wat een geniale namen!
maar ik vind je hok écht veeeeel te klein!
Ik ga ook voor een groot buitenhok...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:06

:') :')
Wat een namen !

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :D

ik heb ooit zo'n langharige caaf gehad met krullen .... heette Zwabber :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:10

Leuke namen :j

Maar doe alsjeblieft iets aan de kooi. Dat kan echt niet, zeker als de caafjes straks uitgegroeid zijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:12

MirandaNH schreef:
Wat leuk zeg :D , maar wat mij opvalt, waren je cavia's met 5 week 180 en 200 gram????? Want ze horen rond de 4 week op zo'n 300 gram te zitten (heb hier zelf een nest van 5). En ik vind je hok ook klein, voor 2 cavia's kan het best, maar zo met z'n 4en... dat vind ik echt te klein hoor (zoals eerder iemand zei: je cavia's moeten ook nog volwassen worden en worden dus ook nog groter). Vind het ook een beetje eng, je konijnen zijn zo veel groter dan die ukkies, stel je voor dat ze een schop naar achteren geven (een cavia kan dat niet goed hebben). Maar vind het wel allemaal mooie diertjes om te zien. (dit is niet aanvallend bedoeld, meer als advies)

Cavia's werden in de dierenwinkel gewogen en waren echt heel klein, nu nog. Vooral de zwarte is erg klein.
Waren toen 4 weken(nu dus 5) en toen 180 en 200 gram.

Buitenhok van ze was niet veel groter hoor, gewoon standaard konijnenhok met ren ook maar daar konden ze geen gebruik van maken. Doordat ze dan gaan graven dat ze eronder door kunnen lopen. Konijnen zijn beschermend voor de cavia's en heb ze nog nooit zien schoppen. Hier in de dierenwinkels zitten cavia's en konijnen ook bij elkaar en wordt er ook gezegd dat dit kan. En ze lopen elke dag een tijd los. Zeuren over het hok heeft geen zin, want voorlopig zitten ze hier goed en blijven ze hier ook zitten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:40

Beestjes zijn van me zus, en 9 van de 10x staat het deurtje open zodat ze los kunnen lopen door de hele kamer, absoluut niet te klein dus.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:45

Gelijk de caven bij de konijnen weghalen. De konijnen hoeven maar één keer te springen en de ruggen van je caven zijn gebroken. Kun je ze laten afmaken. Verder vind ik een meterkooi sowieso te klein voor twee konijnen van die grootte, laat staan voor 2 caven & 2 konijnen.

De zwarte is wel erg klein, die zou ik wel bijvoeren als ik jou was.
Met 4 weken 180 en 200 gram is wel enorm klein. Heb zelf ook 2 caven uit de dierenwinkel gehaald (waarvan ik eentje heb moeten laten inslapen). De ene was toen 3 weken (volgens de dierenwinkel 6, maar dat kon echt niet) en hebben wij nog met de fles gevoerd. Het is erg lastig om dierenwinkel caven op normaal gewicht te krijgen.

Verder erg leuke caven.
Maar ik zou wel naar het advies in het topic luisteren, anders heb je straks (mischien) een keer je cavias dood.

'Konijnen zijn beschermend voor de cavia's en heb ze nog nooit zien schoppen'

Ik heb hier zo'n 21 zeugen zitten (opvang) en toen ik nog een vrouwtjes konijn had zat die altijd bij de zeugen in de ren (van 4 bij 2 schat ik). Dat was ook zo'n zelfde formaat konijn. Dat beschermende wat je zegt kan kloppen, mijn konijn deed dit ook, vooral bij de kleintjes. (Inmiddels is het konijn verkocht, ik kon haar geen vriendinnetje bieden en dan houdt het op, ze zit gelukkig nu wel samen). Het hoeft niet perse schoppen te zijn. Maar konijnen springen ook wel en letten daarbij niet op de caven. Hier heb ik wel ervaring mee ;)

Ik zou ze echt uit elkaar halen. Meterkooien heb je al voor 5 euro op Marktplaats. Je woont nogal ver, anders had ik ook nog wel een kooi staan.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 07-07-11 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:48

Heel jammer voor jullie dan, maar ik luister niet naar jullie advies.

Konijnen en cavia's doen het prima samen en hebben het reuze naar hun zin.
Cavia's krijgen onbeperkt hooi, en een bak met caviavoer. Ook krijgen ze nog paprika en andere lekkere dingen.

Jullie mogen zeggen en vinden wat jullie willen, maar ik blijf hierbij.
En ben geen mishandelaar zoals jullie nu doen overkomen. whahah.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:49

En het hok is trouwens 1.20 lang

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:49

Marlis schreef:
Heel jammer voor jullie dan, maar ik luister niet naar jullie advies.

Konijnen en cavia's doen het prima samen en hebben het reuze naar hun zin.
Cavia's krijgen onbeperkt hooi, en een bak met caviavoer. Ook krijgen ze nog paprika en andere lekkere dingen.

Jullie mogen zeggen en vinden wat jullie willen, maar ik blijf hierbij.
En ben geen mishandelaar zoals jullie nu doen overkomen. whahah.

Dat zeggen we toch helemaal niet? Lees nergens de term mishandelaar ;)
Maar je moet doen wat je zelf wil. Wij kunnen wel advies gaan geven, maar als dat TS niet past; jammer dan, kunnen wij verder niks aan doen.

Jammer voor de mensen die hier serieus tijd in gestoken hebben om goed advies te geven ;)

:wave:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:51

Nee dat woord wordt hier niet gezegd, maar al die dingen die er worden gezegd komen daar wel op neer als ik die reacties lees.

Ze worden zo gehouden en blijven zo gehouden worden.
Komen niets te kort.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:51

Dit is echt te klein, die cavia's worden nog veel groter, zowel je konijn als je cavia kan z'n kont niet meer draaien dalijk :=

Verder wel leuke cavia's! :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:52

Een slaapkamer is groter dan menig ''villa'' waar jullie beesten zogezegd inzitten.

Die van ons lopen bijna de hele dag los ;) in een GROTE slaapkamer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:56

Hoe doe je dat dan met de voeding? Cavia's krijgen neem ik aan extra vitamine C door de voeding (of voeding waar dit al aan toegevoegd is) en de konijnen juist niet?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:01

Ze krijgen cavia voer gemengd met konijnenvoer. en paprika etc extra voor de vitamine.
Laatst bijgewerkt door horsii op 07-07-11 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:07

Wat een ontzettend leuke namen :D Ze zijn idd wel erg klein voor die leeftijd.. :oo
En idd, het hok ik veelste klein.. Maar als TS daar niks aan gaat doen door dit ADVIES , dan ga ik ook geen moeite doen..
En de bokkers geven je advies en wijzen je heus niet aan als mishandelaar hoor ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:08

Hok is niet te klein, jullie lezen niet!
Het hok staan 9 van de 10 x open , dus ruimte genoeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:09

horsii schreef:
Hok is niet te klein, jullie lezen niet!
Het hok staan 9 van de 10 x open , dus ruimte genoeg.

Hok is wel te klein, voor 2 konijnen al, laat staan voor 2 konijnen en 2cavia's.

Maar als jullie graag willen geloven dat je het goed doet dan moet je dat vooral doen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:10

Hok is te klein als ze er ALTIJD in zitten, niet als ze van sochtends tot savonds los lopen meestal.