mijn knappe hondenbende weer eens ITP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

mijn knappe hondenbende weer eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 16:22

gister met het zonnetje weer eens wat foto's gemaakt...

Buddy,inmiddels 8 maanden oud:
1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

dakkas 7 jaar oud:
4.Afbeelding

5.Afbeelding

joesje 9 jaar:
6.Afbeelding

7.Afbeelding

tino ook 9 jaar:
8.Afbeelding

donnie 8 jaar:
9.Afbeelding

10.Afbeelding

pipje 2 jaar:
11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

buddy en pip:

14.Afbeelding

en treintje :D
15.Afbeelding

zasread

Re: mijn knappe hondenbende weer eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:27

Een heerlijke hondenbende heb je!
Rottweilers blijven mijn favo honden :+:
Pip blijft van het hele spul mijn favoriet en op de foto's vind ik dat mijn halve Rottie veel gezichtsuitdrukkingen heeft die op die van haar lijken :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:55

Wat een mooie honden.
Donnie heeft wel een super leuk prethoofd :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:07

Daar zijn de doggies weer! <3 Blijft een plezier om naar te kijken ;)
Alhoewel het erg kaal is zonder gekke Zoë die haar eigen plannetjes heeft...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 18:09

ja,tis een gemis die gekke zoë ,denk nog elke dag aan haar...en elke dag denk ik als ik het hekje door ga waar is die zoë nou weer ( die hing altijd overal en nergens uit)...

die is te opeens zomaar uitgestapt,veel te goed nog als hond zijnde................ ineens weg... :\

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:18

knappe honden! dat je ze uit elkaar houdt, hihi.

Wel 1 ding wat ik toch niet kan laten: het valt me steeds op dat eigenlijk al je dieren wat aan de zware kant lijken te zijn. Is van fotos natuurlijk niet helemaal goed te beoordelen, maar ze lijken toch wel wat massiever dan echt gezond. En rottweilers horen natuurlijk net zo min vet te zijn als alle andere honden. Als het door de fotos komt, sorry, heb niets gezegt, maar ik wou het toch ff opmerken :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:46

:D ahh ben eigenlijk wel blij dat je het zegt,3 honden zijn nl vreselijk moeilijk op gewicht te houden en zijn heel snel te mager ( lees ruggegraad en ribben zien en voelen),feit dat jij ze te dik vind,betekend dat ik ze eindelijk goed op gewicht heb... :D

overigens is donnie te dik hoor,maar die krijgt al zo min mogelijk,ventje heeft altijd zo'n honger maar blijft een tonnetje,de anderen zijn netjes op gewicht ,zelfs de 3 die snel te mager zijn heb ik eindelijk zover dat ze door visite niet meer "die dunne" genoemd worden.....

en ik geloof toch niet dat deze honden ziekelijk tonen?? := althans weet niet wat ik nog meer moet doen dan om mijn dieren er gezond uit te laten zien...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:59

Hehe, nee ze tonen zeker niet ziekelijk. Ze zien er verder hardstikke gezond en happy uit :) ze glanzen mooi, zien dr uit alsof ze zat energie hebben etc.

Mijn ervaring is dat mensen echt een heel raar beeld hebben van hoe dik of mager een hond moet zijn :) Vandaar dat ik het zeg. Als ik hier door het dorp fiets, is al snel 50% of meer van de honden die ik tegen kom echt te zwaar.
Ruggengraat en ribben moet je zowieso altijd goed kunnen voelen (zonder er met je vingers echt voor te hoeven porren dus), en in beweging moet je bij dieren die niet een hele dikke vacht hebben de laatste paar ribben afentoe net kunnen zien. Jammere is dat net als bij welsh en shetlander keuringen, veel honden rasverenigingen helaas het te zwaar zijn van dieren aanmoedigen omdat dat mooier zou zijn :(
(dit hele verhaal is dus niet bedoelt als kritiek, maar als hmm, uitleg. Misschien/waarschijnlijk overbodig, maar sommige dingen kunnen imo beter keer te vaak gezegt worden dan een keer te weinig )

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:02

het is net of je rotties aan het lachen zijn, zeker foto 12.
je hebt iig een lekker stel honden, heerlijk!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:07

airborn,oww omdat je schreef dat ze meer massiever leken als gezond,dacht dat je ze ongezond vond tonen

en nee dank je,ik hoef geen ribben en uitstekende ruggegraten te voelen :) dan zal je inderdaad deze honden te dik vinden...

hier voel je bij 1 hond een ruggegraat ( helaas) en de rest niet,maar wel hun ribben als je licht drukt en dat vind ik goed,en zo zullen ze ook blijven,ik vind een rottweiler waar je ruggegraad en ribben ziet/voelt echt helemaal niets... :n ,dan neem ik wel een hazewindhond als ik die wil zien of voelen..

en nuka,jaa zijn een heerlijk stel honden,ben gek op ze en ze zijn ook zo lief!En pip lacht altijd,die heeft echt een lekkere pretbek... :+:

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:24

nee, ik bedoelde dat te zwaar zijn voor honden op lange termijn ongezond is ;) Net als bij mensen eigenlijk. Je honden zien er super gezond uit, hihi.

En tja, je hebt bij honden net als bij mensen sprinters (gespiert maar toch soort van rank), lange afstands lopers (pezige spieren en rank) en krachtpatsers (breed en gespiert) Maar welk type het ook is: de gezondste dikte is goed bespierd en ribben kunnen voelen zonder moeite, en in beweging (dus uitstrekken of buigen) de achterste ribben íets kunnen zien. Ruggegraat moet aan beide kanten omgeven zijn door spieren, maar tussen de spieren moet je de ruggegraat nog wel kunnen voelen. Daar loopt geen bespiering overheen namelijk, dus alles wat daar op zit is puur vet. Geld dus ook voor bv bulldoggen, labradors en jackrussels (paar typische rassen die vaaaaaaak te dik zijn)
Maargoed, das een discussie waarin we het denk ik niet eens gaan worden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 23:55

ik geloof nooit dat een beetje overgewicht drama's heeft op de gezondheid van een hond :n

ernstig overgewicht wel..maar iets ronder zijn als normaal..neh...

maar goed ik vind buiten donnie mijn hondjes op een prima gewicht...en ze zullen zo blijven ,hoop ik ( vooral dat ze dan niet de magere kant weer op gaan,want echt wat heb ik daar een hekel aan)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:04

Ik vind het ook hoor, een beetje extra vet kan geen kwaad. Zolang ze maar niet enorm dik zijn, ik vind het mooi als je de taille gewoon kunt zien. Niet een vierkante hond ;). Zelf heb ik een Cocker, en die is echt te dik! Gelukkig is ze al heel wat afgevallen, maar we zijn er nog steeds niet...
Wat is Pip toch groot! Gaat ook erg hard, en die 'kleine' buddy dan! Heerlijk om dat spul zo te zien opgroeien. Ja Zoë was wel heel onverwacht he? Aan de ene kant naar voor jullie omdat je het niet verwacht, maar voor haar misschien wel fijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:45

ja pipje is groot maar wel heel lief en lekker zoen hondje :+:

en zoë was compleet onverwacht..echt was zo'n goed oudje,niets wat erop wees dat ze zomar zo uit zou stappen..
maar voor haar was het een mooie dood,dat wel...

enne do staat hier ook op streng dieet,die moet echt ook afvallen,maar die wordt ook zo makkelijk weer dik...jammer is dat hoor,want juist hij is een goede eter,en dan altijd maar moeten kijken dat de anderen nog een hele bak hebben en hij maar een beetje erin..arme doopie..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:47

Ten eerste wat een super mooie foto's en wat een geweldige honden mag je trots op zijn :~ *D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:47

*wil eigenlijk veel liever een Wessel-topic. :D*

Die rotweiler is leeeuuk! :+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:58

haha nou ik zal je zeggen,ik heb van de week een heleboel foto's van wessel gemaakt die dus wel op andere fora's staan,maar dacht tja hier weer een soort van dezelfde foto's van wessel zetten...laat maar..

gemeen he.. :D

Maaikee43 :)) jaa ik ben ook heel blij met ze... :+:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:02

Nouhhooouu! -O-

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:09

<3 Wat zijn ze toch gaaf he de rotties :~ Buddy is een plaatje om te zien maar de rest ook hoor
Afbeelding
mijn meissie in haar jonge jaren in oktober wordt ze al weer 10

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:17

Heeeeeeeeee daar zijn ze dan weer.Ze blijven heerlijk om te zien.
Heb ze 2 weken geleden nog gezien, maar het blijven kroelkonten.

Ik heb gestemd hoor en de link ook op hyves gezet.

Vindt het reuze meevallen. Bij elke hond voelde ik de ribben bij donnie moet je even duwen.
Heb zelf een bulldog en om die rassen dik te laten worden is voor mij wat lastig.
Mijn Pyr ja die is aan de dikke kant maar daar is ze ook 11 jaar voor.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:47

Hey gaaf je honden weer een keer te zien!! Wat een bullen van beesten zijn het toch :oo

Lijkt me heerlijk gezellig zo'n grote roedel op je erf!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:52

Wat weer een heerlijke fotos van je roedel :j , en wat ontzettend jammer dat Zoë er niet meer bij is :\

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 10:05

ja ach die zoë we wissen haar nog steeds...die hond was zo vreselijk aanwezig in het leven,al dan niet heel irritant vooral :+ ,maar ja,dat mis je dus nu toch wel heel erg..

arme dakkas is in de sloot in iets gesprongen en heeft 2 voorpoten helemaal open gehaald,die is nu aan 2 voorpoten gehecht :(:)

Afbeelding

Afbeelding

arme hond :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:08

Aah, wat sneu :(:) :(:) Het is nu net alsof hij sokjes aan heeft :+ Ik hoop dat hij niet al te veel pijn heeft :(:)