Ik wou eigelijk helemaal geen konijn erbij (Ik heb al 2 oudjes zitten van bijna 10 en bijna 12).
Maar toen kreeg de eigenaar van mijn verzorgpaard een konijntje van mensen die er vanaf moesten. Waarom weet ik niet, maar hij had het mee genomen en bij ons op de wei in een kooi gezet, om er vervolgens een nieuw baasje voor te zoeken.
Dit was vorige week en toen ik hem zag was ik gelijk verliefd.
Hij is heel de week door mijn hoofd blijven spoken en ik ben er maar over na blijven denken of ik hem erbij kon nemen.
Gisteren had ik eigelijk al mijn besluit genomen, maar ik heb mijn eigen nog een dag de tijd gegeven om er goed over na te denken en er ook goed bij stil gestaan, dat ze makkelijk 10 of ouder kunnen worden. Maar ik heb besloten om hem toch te nemen, omdat ik toch wel heel erg van mijn konijnen kan genieten.
En nu zit hij bij me op de bank.
Ik ga hem niet koppelen aan mijn oude konijntjes, maar kijken of er toevallig een jong gesteriliseerd vrouwtje in de opvang zit.
En als er die geen zit, dan pak ik een jong vrouwtje en zal hij gecastreerd worden zodra dit kan.
Volgens de eigenaar is hij 6 weken (inmiddels dan 7 denk ik, maar ik heb het idee dat hij vrij groot is voor zijn leeftijd), maar dat zal ik toch niet meer te weten komen.
Hij is nog naamloos dus als iemand een leuke naam voor hem weet dan hoor ik het graag.