5 jaar in het asiel en nu onze Mäx

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

5 jaar in het asiel en nu onze Mäx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 22:30

Ik houd wel van een uitdaging. Begin dit jaar hebben we Noorse boskat kruizing [BB-ITP] Asielkatje Lala uit het asiel gehaald. En toen ik van de week het verhaal las van Max heb ik besloten dat ook hij bij ons een thuis zou krijgen.

Zaterdag zijn we naar het asiel gereden om een bezoekje bij hem te brengen. Op zijn kaart stond dat hij al jarenlang in het asiel verbleef, na even navragen bleek dat al 5 jaar te zijn. Max is een grote blauwe kater met wat kilo's teveel we hebben hem dus omgedoopt tot dikke Max :D
Of het ooit nog goed gaat komen met hem weet ik niet, ze hebben hem in het asiel moeten vangen en hij blaast naar iedereen die in de buurt komt. En nu woont hij onder onze bank :D

We wonen op een boerderij, hij hoeft dus geen knuffelkat te worden. Hij mag lekker bijkomen en als hij goed gewend is gaan we kijken of hij misschien even naar buiten kan, maar denk dat we dan al maanden verder zijn.

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:32

Wat top dat jullie ze een thuis aanbieden!!!
En als ik deze foto zo zie, snap ik werkelijk niet dat het beestje zo lang in het asiel heeft kunnen zitten!?!?
Heel veel geluk!!

Anoniem

Re: 5 jaar in het asiel en nu onze Mäx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:36

Heel goed dat je dat doet!
Wie weet wordt het de
Grootste knuffelkat ever! :p

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:40

\\wat een knapperd!!!
Ik heb ook een stresskat uit het asiel die er ook al lang zat. Ik heb hem weer helemaal blij gekregen met een anti-stressband van beaphar. Die mogen niet meer verkocht worden, maar misschien kun je wat feliway gebruiken om hem zich wat prettiger te voelen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 22:42

Wat mij wel duidelijk werd is dat de meeste mensen een kitten gaan halen in het asiel, het zag er zwart van de mensen allemaal voor een kitten ! Jammer want er zaten erg leuke katten tussen.
De mensen in het asiel waren ook erg verbaasd dat ik voor Max kwam, maar uiteindelijk zo blij dat hij met ons mee ging. We hebben een hele lange weg te gaan maar ik heb er alle vertrouwen in. Bedankt voor de tip van de feliway zal er even naar kijken !

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:45

Feliway is er in een spray en een verstuiver en die hoeven dus ook niet aan de kat vast.
Dat ik die kale, magere blaasgruiskat meenam verbaasde ook veel mensen. Hij heeft lang nodig gehad maar nu gaat het super met hem.

Succes !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:00

Wat onwijs goed dat jullie dit doen! hem een tweede kans geven na 5 jaar asiel! Was een leven :(:) veel sterkte met deze man!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:22

Wat goed, ik hoop dat het helemaal goed met het komt.
Ik heb lang geleden ook een kat van 10 jaar uit het asiel gehaald, die er al langer dan een jaar zat.
Heel schuw, bang en niet te benaderen.
Duurde ook maanden maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Naar vreemden bleef ie altijd schuw maar dat maakte mij niet uit.
Veel succes met hem!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:26

Whoh, dat noem ik nou een hart voor dieren hebben.

Veel succes met hem, moet toch wat zijn na voor t beessie na 5 jaar in het asiel gezeten te hebben zeg, jeetje.. Hopelijk vind hij bij jullie wat vertrouwen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:48

Wat zo ontzettend goed! :)) Hopelijk gaat Max het erg naar zijn zin krijgen als hij een beetje is ontdooid. Nu heeft hij gelukkig een fijn huisje. :) Hoe gaat het samen met de andere kat?

Wij hebben vorig jaar ook een kat geadopteerd die lang in het asiel zat (1,5 jaar), een oudje en eentje die bekend stond om af en toe rake klappen uit te delen. Dat heeft hij bij ons misschien 2-3 weken gedaan en daarna is het de meest gezelllige kat geworden die we hebben gehad. Dus wie weet wat voor een kat max nog gaat worden.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:48

Vandaag even Feliway gehaald bij de dierenarts en in een stopcontact boven de bank gehangen waar hij dus al dagen zat. Of het door de Feliway komt weet ik niet maar Max is achter bank vandaan en woont nu in de keuken. Eten/drinken en kattenbak gebruik heb ik hem nog niet op kunnen betrappen.

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:51

Wauw wat goed. Heel veel geluk en plezier met Max.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:53

Goed zeg dat je hem een tweede kans geeft! Ik blijf volgen en hoop dat hij zich snel wat meer happy gaat voelen!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:12

Letdunit, wat goed zeg dat je dit dier een 2e kans geeft ! Knap hoor.
Hopelijk draait max bij.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:14

Toppie dat je dit doet. Max zal je zeker dankbaar zijn. Als ik ooit de ruimte heb neem ik ook gewoon de zielige asielbeestjes mee :(:) Nu kan ik best een kat mee naar huis nemen maar dan is de kans groot dat ik zelf buiten moet slapen :')

PrincesjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:16

Super dat je dit doet. Wij hebben ook zo'n gevalletje uit het asiel gehaald en nu (naar bijna 1,5 jaar) begint ze te lijken op een normale kat en komt ze zelfs af en toe even op de bank. Heel veel plezier en succes met hem!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:17

Toen ik in het asiel te horen kreeg dat we hem gratis mee mochten nemen vond ik ook wel dat er nog eentje mee kon maar dan had ik echtscheiding kunnen aanvragen vrees ik. :D

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:19

Wij hebben ook een jaar geleden een asiel kat opgehaald die niet te plaatsen was, aaien en spelen kun je er niet mee maar hij is dol gelukkig zo in de vrijheid op een stal met muisjes haha. Eten en drinken doet hij in de stro schuur en lekker rollen in de bak, maar als er te veel mensen komen gaat die een eindje verder op zitten prima toch.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:24

ah gut wat een lieve foto! Heel veel succes met m! En we verwachten wel zo nu en dan een update!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:28

Jullie zijn hetzelfde als wij... Katten hoeven niets, gewoon zichzelf zijn. Of dat knuffelig is of einzelgänger, is hun keuze...
Toppie!

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:00

Tof dat je hem een nieuwe thuis kunt aanbieden en hem uit het asiel haalde!
Veel succes en ik ga het topic ook bij proberen te houden voor updates ;-)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:20

Toch een stapje vooruit dus!!!
Wat fijn om te lezen dat je mijn tip hebt opgevolgd. Kijk wel even of het bereik van de Feliway groot genoeg is, anders kun je de verstuiver misschien beter in de keuken hangen.

Het bandje wat ik gebruikte merkte ik in een half uur verschil. Bizar dat zoiets kleins dat te weeg kan brengen he....

Ben benieuwd hoe het hem verder vergaat.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:30

Ach wat een beesie :(:)
Het is ook gewoon een mooie kat, gek dat hij dan zolang in het asiel zit.

Wij hebben ook een asielkatje, die was zelfs al een keer teruggebracht naar het asiel :(
Ze is eerst 6 weken aan de diarree geweest gewoon van de stress ;(
Nu is ze de prinses van ons huis met als grootste hobby; kikkers vangen en levend naar binnen brengen :D
Afbeelding

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:32

haha kijk hem daar nou zitten zo van 'wat mot je'
komt wel goed denk ik zeker als jullie hem zoveel liefde geven als dat ik hier al lees :)
met geduld kom je heel ver

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:35

Wat super dat je hem een kans wil geven. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij bij zal trekken. Waarschijnlijk heeeel erg lang maar met veel geduld kan je er zeker komen. Succes met deze mooierd :)