Nieuwe aanwinst ITP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelo

Nieuwe aanwinst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:26

Hallo allemaal!

Sinds maart heb ik een hond, nouja hondje wand zo groot is ie niet :)
Ik heb hem zelf uitgekozen en opgehaald uit Friesland. Echter bleek bij aankomst dat ze meerdere honden hadden, reuen en teefjes ongeholpen en een stuk of 10. Er werd mijn verteld dat ze omstebeurt de bench uit mochten en dat ze het niet eerlijk vonden tegenover Spike dat hij weinig aandacht kreeg, eh en de rest dan?

Maargoed, tijd daar gezeten en Spike was als een gek rondjes aan het rennen, druk aan het doen en constant bij de teefjes (die ook nog eens loops waren) gek aan het doen.

Er werd mij verteld dat Spike wagenziek was en waren dus voorbereid met een toilletrol en plastic zakken, nou Spike heeft de hele weg NIET gespuugd en in de afgelopen maanden helemaal niet meer, hij was helemaal niet wagenziek, het is gewoon stress en angst! De eerste weken thuis kwamen we achter veel dingen, hond krimpt in elkaar als je je hand omhoog haalt, is zeer onzeker en angstig, eet niet uit zijn voerbak, is niet alleen te laten en gaat spugen bij stress!

Uiteindelijk bleek hij ook nog eens bang te zijn voor mannen (sprong bij me vriend zo op schoot) gaat dan trillen en krimpt in elkaar, van vreemden moest hij helemaal niks hebben en begon te grommen. Bij andere honden is hij echter wel sociaal.

Nu 4 maanden later en veel oefenen en intensief met hem bezig te zijn, hebben we een sociale hond die tegenover mensen afwachtend is maar niet meer wegkruipt, hij laat zich aaien en is duidelijk niet meer bang.
In stress situaties spuugt hij niet meer maar kruipt nog wel weg, regelmatig verstopt hij zich zonder dat daar een aanleiding voor is en vinden we hem hartstikke bang terug.
Maar...er is vooruitgang en ik ben hartstikke blij met mijn topper, het is mijn vriendje geworden, hij ziet mij echt als zijn berschermer of iets, hij gaat ook overal mee naartoe en vind dit geweldig!

Nou genoeg geklets hier de foto's:

Het is trouwens een vuilnis bakkie met chihuauwa(hoe schrijf je dat ooit?) Jackrussel en Pintscher bloed van 5 jaar. Afbeelding

Oeps en nu zie ik dat me andere foto's te groot zijn om te uploaden, balen, nouja de rest hou ik jullie tegoed!

Groetjes Emily en Spike

PussInBoots

Re: Nieuwe aanwinst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:28

Ach wat een lieverd! En wat ontzettend sneu dat sommige mensen zo met hun huisdieren omgaan...

Chapeau voor jullie!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:30

Bedankt! Ik wou express een wat oudere hond die goed op een boerderij paste, omdat ik er zelf nog niet klaar voor ben om een puppy op te voeden, dit is namelijk mijn eerste hond maar niet verwacht dat het zo zou uitpakken! Gelukkig hebben we altijd honden thuis gehad maar ja nu woon ik opmezelf (samen) en dat is toch anders!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:31

Wat een schatje

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:27

wat een lieverd! Mooie hond! Wij noemen dat een "Englisch containerdog "klinkt zoveel sjieker! ;-)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:41

Hahaha inderdaad klinkt even wat beter dan ''vuilnisbakkie''

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:53

Wat een schatje!
Je zou zulke mensen toch wat aan willen dien he :(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:53

Wat een lieverdje <3