net geboren vogeltje gevonden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

net geboren vogeltje gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:17

Net een heerlijk klein wormpje gevonden die uit het nest is gevallen. Hij was bijna gegrepen door de hond maar gelukkig was ik net op tijd om dat niet te laten gebeuren. Helaas kan hij niet terug naar het nest, daar kan ik niet bij.

Foto slachtoffertje:

Afbeelding

Is het geen schatje? :D

samoth

Re: net geboren vogeltje gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:22

Ik vind eigenlijk heel erg triest, ze is van grote hoogte gevallen en moet wel pijn gedaan hebben. Ik heb laatst eentje gevonden die nog leeft, ze is niet meer te redden en heb uit lijden verlost

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:25

Ik zou deze uit der leiden verlossen en zeker NIET terug leggen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:25

zou dit niet een gevalletje slachtoffer-van-de-koekoek-kuiken zijn? die duwen toch de rest van het nest eruit? In elk geval geef ik deze absoluut geen kans meer op overleven... Zelf als je deze nu meteen naar een vogelasiel brengt...

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:27

-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 02-02-22 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:28

Ik kan kale en net geboren vogeltjes geen schatjes noemen :') Maar goed...
Ik denk persoonlijk dat deze het niet gaat redden zoals zoveel jonge uit het nest gevallen vogels. Je kunt het beste een vogelopvang bellen wat je kan doen en als dat geen optie is het diertje uit zn lijden verlossen, want meestal wordt het een honger dood. tenminste dat is mijn ervaring...

In ieder geval succes ermee!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:35

Ja is iedereen natuurlijk anders. Ik kan zo'n klein beestje niet "afmaken".
Hij is gelijk naar de vogelopvang gebracht.

Voor mij is dit de beste oplossing geweest. Krijg ook bericht hoe het met hem gaat. Je zult verbaast zijn over hoeveel kleine net geboren beestjes het overleven.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:36

lifaya schreef:
zou dit niet een gevalletje slachtoffer-van-de-koekoek-kuiken zijn? die duwen toch de rest van het nest eruit? In elk geval geef ik deze absoluut geen kans meer op overleven... Zelf als je deze nu meteen naar een vogelasiel brengt...

dat betwijfel ik! :) Het nest zit namelijk onder dakpannen welke heel schuin afloopt..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:37

Ik denk dat bovenstaande verwacht hadden dat je hem zou houden, dat ze daarom zeiden dat je hem beter uit zijn lijden kon verlossen :)

Goed dat je hem naar een opvang hebt gebracht!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 18:38

Daphne__ schreef:
Ik denk dat bovenstaande verwacht hadden dat je hem zou houden, dat ze daarom zeiden dat je hem beter uit zijn lijden kon verlossen :)

Goed dat je hem naar een opvang hebt gebracht!

Sorry, zie dat ik dat inderdaad vergeten ben erbij te vermelden! :)
Heb dus meteen de vogelopvang gebeld wat ik het beste kon doen en die vertelde me dat hij daar heen kon komen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:06

Goed dat je hem naar de opvang hebt gebracht :) wat is het voor een vogeltje? wisten zij het te vertellen?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:22

01San schreef:
Goed dat je hem naar de opvang hebt gebracht :) wat is het voor een vogeltje? wisten zij het te vertellen?

Die man van de dierenambulance wist dat niet te vertellen. Ik heb overigens ook geen idee, ben niet zo´n vogelkenner :D .