Enkele maanden geleden kwamen wij, toen ik met windkracht tien met een dartelende Leya langs het water liep, per toeval mensen tegen die eveneens een prachtige Oud Duitse Herder bij zich hadden en exact 4 km bij ons vandaan woonden. Zoals je begrijpt schept het hebben van hetzelfde, niet veel voorkomende honden ras meteen een band en wekelijks contact werd al snel een gewoonte. Leya en Wodan zijn inmiddels uitermate verliefd op elkaar en wij als eigenaren genieten uiteraard ontzettend van hun zichtbare affectie voor elkaar
Wodan is een goedgekeurde dekreu en tegen de tijd dat Leya 2 is hopen wij, heel romantisch, een mooi nestje te kunnen fokken.Leya is inmiddels 1 jaar oud. Voor een teefje is ze royaal ontwikkelt en zwaar gebouwd. Ik verwacht dat ze het aankomende jaar nog wel verder uit zal zwaren
Wodan en Leya

Wodan bewaakt zijn emmer

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat haar vacht minimaal 3 liter water kan absorberen.

Samen zwemmen

Leya ontwikkelt haar vocale vaardigheden op de achtergrond.

Ze ligt graag in het water

Maar boven alles is ze gewoon ontzettend mooi en ben ik waarschijnlijk net zo verliefd op haar als Wodan