Labrador Bubbles eindelijk PUPPIES

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Labrador Bubbles eindelijk PUPPIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:04

Verdriet en blijdschap kunnen elkaar snel opvolgen.
Vanochtend om half 6 begon Bubbles te persen. Dit duurde vrij lang dus ben even gaan voelen en voelde foute boel. Er zat een pup in het geboortekanaal, maar Bubbles perstte onvoldoende om de pup eruit te krijgen. Dierenarts gebeld en we moesten die kant uit komen. Ondertussen ging Bubbles iets beter persen en ik kon de pootjes vastpakken (lag in stuit) en samen hebben we de pup verlost. Helaas had het teefje te lang vastgezeten en is ze doodgeboren. We hebben de dierenarts weer opgebeld dat het gelukt was en dat we niet zouden komen. We hoopten dat ze nu voldoende opgerekt zou zijn voor de rest van de pups. Dit teefje was groot, 475 gram.

Niet veel later ging ze weer persen. Dit keer bleef ze maar zwak persen. Dus weer dierenarts gebeld. Er was al wel een vruchtblaas zichtbaar, maar de pup zat nog ver weg. Met de dierenarts afgesproken dat we naar de praktijk zouden komen. Even nog opvoelen en toen zat de pup verder naar voren. Het kopje zat nog klem, dus weer geholpen en de pup kwam eruit, en reu van 500 gram. Helaas had deze joekel ook te lang vastgezeten en was ook dood.

Ik was intens verdrietig en kon niet stoppen met huilen... Twee pups al dood, wat erg! We zijn daarna meteen naar de dierenarts gegaan. Daar aangekomen begon ze na een kwartiertje weer wat te persen. De dierenarts heeft haar opgevoeld en ze had voldoende ruimte. Wel perstte ze onvoldoende. De pup kwam in het geboortekanaal, maar dan stopte ze met persen en verdween de pup weer. Dus oxytocine gegeven om de weeën hopelijk te verbeteren. Dit hielp echter niet, dus we besloten om over te gaan tot een keizersnee. We hadden het infuus al aangesloten en wilden haar net in slaap brengen toen ze opeens de pup er zelf uitperstte!!! En deze leefde!!! Het was een teefje van 450 gram. Wat een opluchting. De keizersnee ging niet door, we hebben Bubbles met pup en infuus naar een rustig hok gebracht. Terwijl ze lekker aan het moederen was heeft ze zonder al teveel moeite nog 2 teefjes gekregen, allebei springlevend en ongeveer 400 gram.

Een uurtje na de laatste pup nog een echo gemaakt en we zagen zo gauw geen pup meer. Nog wat oxytocine gegeven en ze perstte er niet echt op, dus ze mocht mee naar huis. Nu ligt ze al de hele middag lekker in de werpkist en ze moedert enorm goed!

Ik vind het ontzettend verdrietig dat de eerste 2 pups te groot waren voor de onervaren Bubbles. Maar natuurlijk ben ik enorm blij met de drie levende teefjes! Nu nog namen bedenken...

Meet de drieling
Afbeelding

Aan de melkbar, proberen om met z'n drieën uit 1 tepel te drinken
Afbeelding

Teefje geel is lekker aan het drinken
Afbeelding

Teefje blauw
Afbeelding

Teefje groen
Afbeelding

Teefje geel
Afbeelding

Alledrie
Afbeelding

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:09

Wat een leuke puppies wel jammer van de 1e 2,
maar ik ben blij voor je dat het geen keizersnede werd.
wel leuk dat ze zo'n goede moeder is :)

Ge je ook een puppy zelf houden?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:11

Ach Fran, wat een snoepjes, en wat een verdriet om de eerste twee. Ze had er gelukkig niet heel veel, maar daardoor waren ze dek ik wat groter dan gemiddeld? Ik hoop dat Bubbles er niets aan overhoudt en dat jullie nu kunnen genieten van de kleintjes!

Frensie

Re: Labrador Bubbles eindelijk PUPPIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:24

De eerste twee waren inderdaad vrij groot en Bubbles was niet ervaren genoeg om hier goed op te reageren. Gemiddeld is een labrador pup 400 gram, deze waren 475 en 500 gram.

@ Mistymuis ik wil er graag eentje houden, nog even manlief smekend aankijken ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:25

Hij moet je nu wel je zin geven hoor, vind ik, je hebt er al zoveel verdriet om gehad...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:27

Pfoe, wat een heftige bevallig.
Toch gefeliciteerd met deze drie prachtige dametjes!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:31

och wat sneu van de eerste 2 pupjes...kan me voorstellen dat dat echt heel verdrietig is,maar gelukkig nog wel 3 gezonden meiden op de wereld gezet...

geniet er maar van,en wie weet is 1 van deze 3 voorgoed van jou....

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:35

Ahh wat balen van die eerste 2 pups!

Het 'bubbles gezinnetje' ziet er wel lekker tevreden uit. Ben benieuwd naar de volgende foto's :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:39

Jammer van de 1e 2 pups dat is balen maar goed verder weinig aan te doen. Gefeliciteerd met de overige 3 pups !! Nestje waar mijn lab uit komt waren er ook maar 4.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:42

Wat sneu van de eerste twee pups... maar dit zijn 3 ontzettende dropjes en bubbles zal ze vast een goede mama zijn! Geniet ervan! Leven en dood licht helaas heel dicht bij elkaar.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:49

Wat jammer dat de eerste 2 pups het niet gehaald hebben. Heel veel geluk met de andere 3 dames!! Ze zien er echt super schattig uit.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:58

Wat jammer dat de eerste 2 pups het niet gered hebben!!
Maar wat zal het fijn zijn om te zien dat ze zo goed aan het "moederen" is :)
Gefeliciteerd met deze 3 plaatjes!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:36

ONVOORSTELBAAR!!! Bubbles heeft zojuist nóg een pup gekregen, een teefje. Kwam een beetje moeilijk op gang, maar ze leeft!!! Dit is 8,5 uur na de laatste pup.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:38

wow dat is wel bizar, ben je nu zeker dat ze leeg is :D?

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:41

)
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 20:34

Ze doet het super, kwam even moeilijk op gang, maar heeft heerlijk liggen drinken net.
Mama met haar 4!! pups
Afbeelding

Het verrassingspupje
Afbeelding

De (stamboom)namen van de hondjes zijn Anna, Emma, Sophia en Pippa.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:36

Zo, verrassing! :D
Proficiat met je 4 kleinkinderen! En heel erg jammer van de eerste twee :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:40

Proficiat met je 4 pups! :)
Wat sneu van de eerste 2 puppy's,sterkte :(:)
Is ze nu leeg,of is het mogelijk dat er nog meer komt?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 20:41

Ik heb geen idee. We hadden na de drie levende pups bij de dierenarts een echo gemaakt en daarop dachten we niets meer te zien... :)

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:42

Ach wat leuk nog een 4e! Dat geeft toch een heel positief gevoel opeens weer! Gefeliciteerd!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:17

Gossie wat een verhaal! Wat sneu van de eerste 2 pups. Dat is ook heel triest. Maar gelukkig kreeg ze daarna 3 gezonde pups en als toetje nog een nummer 4. Van harte gefeliciteerd en nu lekker genieten van je kroost! Heel veel plezier met de pups en hopelijk gaat het nu gewoon goed.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:54

Gefeliciteerd met nummer 4 !!!!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:19

Geweldig joh, erg leuk! Dit is echt een teken hoor, die laatste MOET blijven! Mooie namen ook, vooral Pippa vind ik leuk! En Anna natuurlijk, maar ik ben bevooroordeeld daarin hihi!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 00:45

Die laatste was de laatste niet... echt absurd.
Om 21.00 uur heeft ze nog een dood teefje gekregen, daarna kreeg ze weer weeën, maar het wilde niet lukken. Dierenarts erbij en na heel veel moeite nog een dood teefje eruit gekregen, deze rook al wat, dus was al eventjes dood. En het was nog niet voorbij... niet veel later, rond 23.30 uur, krijgt ze een levend reutje!! En er zit er in ieder geval nog eentje in de baarmoeder, die moet nog komen, maar Bubbles heeft nu even pauze en geniet van haar 5 kinders...

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:56

Jeetje wat ontzettend bizar zeg!
Jammer van nog een dood pupje, maar ook weer een levend manneke erbij! Dus ik zeg, gefeliciteerd! Hopen dat die andere ook levend ter wereld zal komen! Denk je er 3 te hebben, liggen er nu al 5 en dalijk misschien wel 6! Vind dat deze of de volgende pup de naam Surprise wel eer aan zou kunnen doen!