op hazenjacht met 4 enthousiaste honden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

op hazenjacht met 4 enthousiaste honden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 14:33

hallo.
ja ik ben toch dringend maar vriendelijk gevraagd om mijn honden niet meer op het pad en in de berm uit te laten
maar in het tarwe land en bieten land van de boer. >;)
waarom??
omdat het barst van de hazen en de boer daar vreselijk aan ergert omdat alles wordt opgevreten door ze. :=

dus gingen we gisteravond voor de 3e keer het tarwe land in. :D
nu ben ik een verschrikkelijke dierenvriend :o en gelukkig zijn zowieso 2 honden niet snel genoeg om ze te vangen. :')
de andere 2 daarin tegen, 1 zit vast aan dubbele longeerlijn dus heeft gelukkig beperkte ruimte om ze echt te pakken.
maaaar de grootste van het stel de berner sennen Alisia had van de week bijna 1 te pakken.
Ze komt gelukkig wel weer netjes terug zodra ze merkt dat het toch niet meer lukt of te ver weg van ons af is.

nou lang genoeg gekletst hier de foto's
(sorry voor de slechte kwaliteit, ik heb nieuwe camera en moet hem nog even door krijgen hoe hij precies werkt).

om te beginnen met de oudste van het stel.
Sheela 14 jaartjes jong. in haar jongere jaren fulltime muizenjager geweest :D . ze doet het nu wat rustiger aan. :o
opweg naar het grote land.
Afbeelding

Sheriff de meest fanatieke jager, die een hele bananenboom in zijn oren heeft dus hij zit vast aan de dubbele longeerlijn.
Afbeelding

en ja hoor we hebben een spoor :~
Afbeelding

en Alisia ging hem wel even pakken (is overigens niet gelukt hoor gelukkig)
Afbeelding

Oh nee!! daar gaat de haas er als een echte haas vandoor!
Afbeelding

Als ik zo sta kan ik het beter zien :Y) , oh wat jammer toch die zag er wel smakelijk uit :9
Afbeelding

wat hebben ze het naar hun zin gehad. heerlijk als ze dan lekker voldaan s'avonds in hun mandje liggen
of naast je in bed met een zooitje zand en klei :7

ook was het huis vanmorgen omgetoverd in een ware paardenpaddock. :7
Laatst bijgewerkt door gipsyboy op 17-05-11 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Re: op hazenjacht met 4 enthousiaste honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:34

Sneu vindt ik het eigenlijk want de meeste hazen hebben jongen en die liggen zo op het land.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:06

Leuke beestjes :)

Wij hebben een teckel, ook dat jachtinstinct. Hij mag soms mee naar stal en het eerst wat ie doet; een sprint nemen naar achter, het weiland in en konijnsporen zoeken :+ Nu ist gelukkig een worst en niet zo snel dus gelukkig nog nooit konijnen dood aangetroffen.

Je topic staat trouwens wel verkeerd, hoort bij beestenboel :)

Miracle_

Re: op hazenjacht met 4 enthousiaste honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:08

Leuke hondjes! Maar ik hoop dat ze er geen vangen.. Dat moet die boer maar lekker zelf oplossen vind ik. ;)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:09

Ja, vind het ook erg als het hier om hazen zou gaan, die daar hun legers hebben met jongen...zijn het geen konijnen die daar een plaag vormen? Van hazen hoor ik het niet zo vaak dat die zoveel schade aanrichten, dat zijn meestal de konijntjes.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:33

ITP -> BB-ITP

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 15:37

Vanneke schreef:
Ja, vind het ook erg als het hier om hazen zou gaan, die daar hun legers hebben met jongen...zijn het geen konijnen die daar een plaag vormen? Van hazen hoor ik het niet zo vaak dat die zoveel schade aanrichten, dat zijn meestal de konijntjes.

het zijn echt de hazen die het doen.
konijnen heb ik daar nog niet gezien.
hele stukken zijn er kaal gevreten.

maar het is ook helemaal niet de bedoeling om ze te vangen hoor ;) juist niet!
alleen weg te jagen.

het is 1 keer gebeurd dat is nu ong 2 jaar geleden toen sheriff wel nog los ging.
toen ging hij uit zijn eigen naar achter en ben hem totaal 4 uur kwijt geweest.
Ik heb hem uiteindelijk terug gevonden onder het bloed en haren tussen de tanden :r
en een dag later heb ik de haas ook gevonden die half opgegeten was.
vanaf toen is hij ook nooit meer los geweest. hij luisterd gewoon weg niet, hij is een echte jager.
mischien komt het door dat hij uit spanje komt en ze eigen voedsel heeft moeten zoeken