Ons troosthondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Ons troosthondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 12:19

Op 6 maart dit jaar is ons hondekind overleden (Diablo @ [BB] Ons jochie in de kliniek *update: helaas overleden*). Hier hebben we het echt heel erg moeilijk mee gehad, we wisten ons helemaal geen raad meer, we misten ons ventje zo verschrikkelijk. Om het verdriet proberen te verzachten, hebben we toen heel snel een nieuwe pup opgehaald. Niet als vervanging, want niemand kan Barat vervangen, maar als troost, om ons uit het donker te halen. Dit natuurlijk in overleg met de arts van de kliniek waar Barat is overleden.

Ik heb het hier nog niet verteld, omdat de dood van Barat te pijnlijk was, ik wilde het gewoon even niet over hem hebben en over het feit dat we een nieuwe baby hadden.
Maar nu is het dan toch tijd om jullie voor te stellen aan ons troosthondje Bo. Uiteraard weer een Friese Stabij, die we opgehaald hebben toen hij 8 weken oud was. Inmiddels is hij alweer bijna 4 maanden en oooh, wat helpt hij ons door het verdriet om Barat heen. Nog steeds doet het pijn, maar Bo heeft de scherpe randjes er echt voor ons afgehaald:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gipsyboy

Re: Ons troosthondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:25

oh wat leuk voor jullie.
ik hoop dat jullie nu meer geluk hebben met deze prachtige pup.

veel plezier ermee en geniet er lekker van hé :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:28

Awwww <3
Wat een superlekker koppie zit erop zeg! Die blik in zijn oogjes!! *smelt*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:24

heftige keuze, om zo snel een nieuw hondje te nemen, maar kan het wel begrijpen en voor jullie is het blijkbaar een goede keuze gemaakt.
Vind het een echt schatje, vooral die foto in dat fietsenmandje, haha. Heel veel sterkte nog met het verlies van de vorige hond en veel plezier met deze!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:28

Heel veel plezier met jullie nieuwe pup.
Een schatje om te zien zeg <3
En nog veel sterkte met het verwerken van het verlies van Barat!! Y;(

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:29

Wat een schatje, veel geluk met de kleine! ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 20:35

secricible schreef:
heftige keuze, om zo snel een nieuw hondje te nemen,

Wij vonden het juist verschrikkelijk heftig zónder hond....we hebben er nog vier, maar Barat was zó verschrikkelijk ons vriendje, ons kindje, dat liet zo'n ontzettende leegte achter en we konden er niet mee omgaan. We huilden alleen nog maar, we werden echt doodongelukkig. En Bo heeft het verlies zoveel makkelijker gemaakt, dat is een heel bijzonder hondje.....

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:41

Diablo ik weet precies wat je doormaakt, ik heb je topic gelezen over Barat en in tranen. Nu gebeurt dat de laatste tijd wel erg snel na het verlies van Max en het verdriet over Roc. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een nieuwe pup erbij heeft genomen en je hebt het goed uitgelegd waarom.
Meis, ik hoop van harte dat jullie heel erg veel plezier van Bo hebben en dat de tijd de pijn een beetje verzacht!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:46

4 maanden is hij?
Dus je hebt hem nu 2 maand, dus 4 dagen na de dood avn barat had je al een nieuwe hond?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:20

Wat een knapperd :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:27

volbloedfan schreef:
4 maanden is hij?
Dus je hebt hem nu 2 maand, dus 4 dagen na de dood avn barat had je al een nieuwe hond?

lekker subtiele reactie........ Wat maakt jou dat uit als het hun ontzettend helpt?

TS wat een schatje!! Fijn dat het zo goed gaat, veel plezier met hem :D

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:40

Jeetje typisch bokt!
ik snap heel goed dat je de pijn wil verzachten met een nieuw vriendje!
en jullie nieuwe pup krijgt vast alle aandacht die nodig is!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:42

Bo vervangt Barat niet, kan ook niet, Barat was uniek. Maar Bo verzacht wel de pijn. Het is heel moeilijk te begrijpen als je niet in dezelfde situatie gezeten hebt. en hoe meer je van een hond gehouden hebt, hoe erger het is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:51

volbloedfan schreef:
4 maanden is hij?

Klopt. Is dat erg?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:54

rocymax schreef:
Bo vervangt Barat niet, kan ook niet, Barat was uniek. Maar Bo verzacht wel de pijn. Het is heel moeilijk te begrijpen als je niet in dezelfde situatie gezeten hebt. en hoe meer je van een hond gehouden hebt, hoe erger het is.

Ik heb nooit in dezelfde situatie maar ik kan het heel goed begrijpen hoor Diablo. Wat fijn dat je lieve pup de scherpe randjes van het verlies eraf heeft gehaald :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:57

Ach wat een heerlijk hondje.
Goed om je verdriet ook een positieve wending te geven. En in welk tempo, dat kan en mag een buitenstaander gewoon niet beoordelen. :n Ik snap dat je hier enorm blij mee bent, hij heeft een wijs koppie en is niet voor niets in jullie leven gekomen.. <3

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:58

rocymax schreef:

Ik hoop ook van harte dat een ander niet in die situatie komt, want ik kan je verklappen dat het verschrikkelijk is. Barat werd opeens ziek, hij zou diezelfde maand een jaar oud worden en diegenen die mij (ons) kennen, weten hoe verschrikkelijk dol wij op dat dier waren. En dat was zomaar opeens weg.....dat klopte niet, hij had er nog 15 jaar moeten zijn. We hadden hem niet een jaar daarvoor in huis gehaald om ons mannetje een jaar later opeens niet meer te hebben. Barat was een hele gekke, bijzondere hond, vol levensvreugde en zo niet klaar met leven.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 23:00

Pauline schreef:
Ach wat een heerlijk hondje.
Goed om je verdriet ook een positieve wending te geven. En in welk tempo, dat kan en mag een buitenstaander gewoon niet beoordelen. :n Ik snap dat je hier enorm blij mee bent, hij heeft een wijs koppie en is niet voor niets in jullie leven gekomen.. <3

Dat zeggen wij ook. Een vriendin van mij (Kimmie261) zei dat Barat de nieuwe pup wel zou aanwijzen en wie weet heeft hij dat ook wel gedaan, want Bo helpt ons zo ontzettend......

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:04

Gelukkig Diablo, dat Bo in jullie leven gekomen is :j

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:07

om de pijn te verzachten geef ik haar groot gelijk dat ze een andere hond heeft genomen
vervangen zal bo barat nooit
weet wel zeker dat bo een goed huisje heeft gekregen.

heel veel sterkte met het verwerken van barat

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:16

Diablo, je hebt een prachtige hond. Ik begrijp het precies, ook wij hebben dit jaar onze hond in laten slapen op 5 jarige leeftijd, het was zo stil in huis. Na twee weken hebben wij ook weer een andere hond in huis genomen, zij heeft ons erg geholpen met het verwerken van het verdriet maar vervangt Macho niet.

Heel veel plezier met je nieuwe pup, en sterkte nog met het verlies van jullie vorige hond

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:19

Ik had na 5 weken een nieuwe hond
het huis voelde zo leeg ;( Ik had ook wel een klein beetje een schuldgevoel naar mn andere hond hoor
maar je bent zo gewend aan een hond in huis ik woon nu bij mn vriend en die heeft ook een hond maar als hij er geen zou hebben zou het voor mij ook weer leeg en stil voelen :j

sterkte met het verlies en veel plezier met jullie nieuwe aanwinst

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 07:18

Natuurlijk was het dubbel en natuurlijk voelden we ons schuldig. Maar aan de andere kant: Barat was zó'n vrolijke, lieve hond, die had nooit gewild dat wij alleen achterbleven. Het liefst had ik Barat én Bo (ik weet zeker dat Barat dat beregezellig had gevonden), echt, ik zou 'm meteen weer terugnemen, maar dat kan niet meer.

We hebben Barat trouwens laten cremeren en hij staat nu (samen met een andere gecremeerde hond van ons) op een plank aan de muur, met een grote foto en een kaars erbij, die iedere avond aangaat, het is niet zo dat we hem vergeten zijn.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:01

Helemaal niet gek dat je een nieuwe pup hebt genomen. Als anderen dat wel vinden, dan is dat hun probleem :)
Mooie foto's ook en heerlijk dat jullie weer kunnen genieten, want dat is toch de bedoeling van het leven!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:21

ach inge,wat een droppie is het he,en hij helpt jullie zo enorm,een bezonder mannetje is het...

alleen vind ie buddy niet zo leuk :D

en het verdriet bij jullie was zo enorm,en je wordt zo in een dal gezogen (helaas kan ik het uit ervaring voelen en weten) dat de komst van een nieuw leven je helpt de dagen door te komen,je weer laat zorgen voor een kleine babyhond,en dat je gedachte ipv 24 uur per dag malend over de overleden hond gaan,afgeleidt worden door het nieuwe hondje..

hier kwam pip na 5 weken bij ons wonen,en ik ben echt 5 weken door zo'n overmand verdriet gegaan,dat het op een gegeven moment echt niet meer ging en ik echt depressief begon te worden,gelukkig kwam die gekke pip in ons leven en die heeft zó geholpen,maar goed die hond is dan ook heilig hier,daar zit zoveel verdriet in,ik heb die hond haar leven werkelijk opgezogen,dat hondje is zo bezonder voor mij.

toen inge barat verloor en ook in de cirkel van zo'n heftig verdriet kwam heb ik geadvisseerd door te gaan een nieuw leventje in huis te halen,barat zal nooit vergeten worden,nooit....maar dit hondje hielp hun wel uit zo'n diep dal te komen...

dus ook die kleine Bo is zo bezonder...aangewezen door barat :j ,die speelt vast af en toe nog samen met Bo als ie langs komt....