Vanaf dat moment hebben we heel veel te stellen gehad, zindelijkheid was een vermoeiende bezigheid de eerste maanden en ik dacht dat ze het nooit zou leren, maar nu is ook dat helemaal goed!
We hebben een hoop pech gehad de laatste weken, eerst werd ze ondersteboven gereden door een fietser in een park waar geen fietsers mogen komen. Pootje gekneusd, maar gelukkig liep ze na enkele uren alweer gewoon op 4 benen. Dat is nu ruim een maand geleden. Nog geen week erna werd ze aangevallen door een pitbull hier in het park. Beide aan de lijn, maar de eigenaar van de pitbull liet zijn hond plotseling los op die van mij waarna hij haar direct greep zonder aanleiding
. Waar ik doodsbang was dat dit de druppel zou zijn in haar gedrag met andere honden (echte akita, behoorlijk dominant), bleek het tegendeel waar te zijn. Daarin heeft ook meegespeeld dat ze tegewoordig wekelijkse opvoedles krijgt van de hond van mijn schoonzusje. Die weet precies hoe ze met haar om moet gaan en daardoor is ze tegewoordig een stuk gemakkelijker geworden met andere honden. Durf haar eigenlijk met iedere hond wel te laten spelen (behalve pitbulls dus nu...)
Verder luistert ze eigenlijk ontzettend goed, pubertijd buiten beschouwing gelaten. Zelfs loslopen gaat helemaal prima tijdens het oefenen met de cursus, durf haar helaas zelf niet meer los te laten door de twee incidenten die we gehad hebben. De laatste keer moesten we de hond bij de cursusleidster neerzetten, die een voertje vasthield. Idee was dat we moesten proberen de hond bij haar weg te krijgen. Ik draai me om, zet twee stappen weg van de hond en de hond komt op me afrennen.
Mijn lieve akitaatje. Ze is echt voorbeeldig!Nu natuurlijk waar jullie voor komen, foto's!

Met 7 weken, net bij ons thuis

10 weken

3 maanden, gemaakt door Lifaya hier op bokt

4 maanden
En nu!
Eind maart zijn we met de vereniging gaan lopen en daar zagen we zowaar dubbel! Meet Sumiko en Li, haar zusje. Li is bij de fokster gebleven om daar het team te gaan versterken als ze ouder is!

Sumiko is de hond met het tuig om (en de minst harige, Li moest nog de rui in ten tijde van de foto's)

GRAVEN!!! (hobby nummer 1, we verhuren haar deze zomer op het strand aan duitsers denk ik...)

Jut en Jul tezamen
En nog een paar foto's van thuis:

Na het wandelen in het park een ijsje halen, en Sumiko krijgt het laatste hapje!
Vorige topics van Sumiko:
[BB-ITP] Sumiko (akitapup) wordt groot! Nu alweer bijna 4 maanden!
[BB-ITP] Daar is Sumiko de akita pup weer!
[BB-ITP] sumiko, de akita pup! (7 wkn)
[BB-ITP] mooie fotoshoot van Akitapuppie Sumiko
beetje hopeloze zaak maar goed
De mijne is trouwens ook lyrisch van kaas, haha! 
lijkt wel een sneeuwstorm
) Desalniettemin raad ik het niemand zo direct aan om ze te nemen. Ze zijn niet te vergelijken met een labrador of golden retriever, dus mensen moeten echt zelf beslissen of het geschikt is voor hun om zo'n hond te nemen...