Dit topic zag ik een paar dagen terug. Ik poste daar dat ik best een aantal dieren wilde helpen maar wilde wel eventjes weten hoe of wat. Helaas was alles heel onduidelijk geregeld dus heb vandaag het Papegaaienpark in Veldhoven opgebeld en ben daarheen gescheurd om een aantal diertjes mee te nemen. Ik moest erg snel zijn met kooien bij elkaar rapen want was eigenlijk al een half uur buiten openingstijd maar ze wilden nog wel even op mij wachten. Toen ik daar aankwam was het grootste gedeelte van de kooien alweer leeg. Alleen maar super natuurlijk! Maar toch heb ik er nog 4 dames gerbils (dragend?) tussenuit geplukt. Naar huis gebeld om de geimproviseerde kooien klaar te laten zetten, ik had ooit een grote Duna, een kleine traliekooi en een aquarium over maar ik denk dat mijn moeder ze in haar opruimwoede weg heeft gegooid want het enige wat er nog lag was de onderkant van de Duna en de bovenkant van de traliekooi en zelf had ik nog een kleine transportkooi mee. Maarja alles beter dan de labbakken waar ze in zaten

Meet de dames:
Zwartbont meisje

Zwartbont meisje 2

Wildkleur meisje

Lichte algerijn bonte/jonge schimmel bonte?

De leeftijden van de dieren weet ik niet. Ik vind ze zo klein ogen vergeleken met mijn flink doorvoede gerbil maar dat is logisch gezien waar ze vandaan komen. Ik houd ze nog een maandje hier om er zeker van te zijn of ze wel of niet dragend zijn en zoja voor de pups te zorgen en daarna zal ik een goed tehuis voor ze zoeken

let op, 3 vd 4 kooien zijn slechts een tijdelijke oplossing, er is al flink rondgemaild voor tweedehands Duna's en daar zullen ze binnenkort naartoe verhuizen, iig is alles beter dan de inimini labbakken waar ze in zaten. Ze hebben nu goed voer en huisjes voor beschutting