Roc, mijn kanjer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beschermen jullie je hond tegen teken??

1. Ja met tekenband
7 (16%)
2. Ja met pipetten
30 (69%)
3. Ja met beide
3 (6%)
4. Nee niet nodig
2 (4%)
5. Anders, namelijk............
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 43

rocymax

Roc, mijn kanjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 13:30

Mijn liefde voor herdershonden heb ik altijd al gehad. Toen ik nog thuis woonde wilde ik graag een herder, maar mijn ouders vonden dat niet goed. Ze waren van mening dat met het studeren en de vele sporten die ik beoefende al het werk en verzorging op mijn moeder neer zou komen. Dus toen ik uit huis ging en ging samenwonen, duurde het niet lang of we hadden onze eerste herder :P
Gekregen en vele volgden want er zijn nu eenmaal veel mensen die een hond niet willen of simpelweg dumpen. Totdat het de spuigaten uitliep, kosten van voer en vooral de veraderlijke ziekte Leishmanosisch dat veroorzaakt wordt door een vliegje werd vele honden fataal. We besloten buiten onze yorki om nog maar één hond te nemen en toen deze hond ons werd aangeboden kostte het me niet veel moeite om nee te zeggen want Drac was een prachtige langharige herdershond en heel erg mishandelt. Helaas had hij ook al de Leishmania en prostaatkanker. 2 Jaar heeft hij gelukkig bij ons mogen zijn. Toen dachten we we kopen een pup van de fokker, want iedere keer geven ze ons honden die al wat hebben. en zo kwam Roc in ons leven. Ik heb nog nooit zoveel van een hond gehouden als van hem, hij is echt mijn maatje , mijn vriend. Helaas heeft Roc de ziekte van lyme, ondanks alle voorzorgsmaatregelen van halsbanden van Excalibur en nakijken of hij geen teek heeft, heeft één teek die geinfecteerd is toch kans gezien om Roc te bijten. En nu is hij dus ziek. Hij heeft al ruim 2 weken hoge koorts en eerlijk gezegd dat de DA dat het iets anders was, we dachten beide aan een keelontsteking omdat hij pijn bleek te hebben. Maar hij heeft overal pijn van die rotziekte. Ik heb nu medicijnen die daar speciaal op gericht zijn en in 2 dagen moet hij zich beter voelen, zoniet dan is het niet goed, dan kan het chronisch zijn. Vannacht had hij weer hele hoge koorts, zijn lijf gloeide en hij hijgde van de hitte. Arme lieverd.
Bokkers met honden, kijk rond deze tijd aub extra naar de honden en let vooral op de teken het is er nu echt de tijd voor.

Afbeelding

als pup, wat een lief bolletje <3

Afbeelding
roc is nu 10 jaar en heeft artrose, maar toen hij jonger was vond hij het heerlijk om heuvels op te rennen :D

Afbeelding
Rocs "grote" kleine vriendje onze Maxi van bijna 17 jaar :+

Afbeelding
Zijn geweldige lieve koppie <3

Afbeelding
Even poseren *D

Afbeelding
Roc is helemaal gek op sneeuw :)

Afbeelding
Maar hij is dan ook lekker beschermd door zijn dikke jas :9

Afbeelding
Lekker in de frisse klaver *D

Afbeelding
Lekker languit :+

Afbeelding
Water vind hij helemaal te gek, maakt niet uit of het een meer, rivier of de zee is 8-)

Afbeelding
Heerlijk, lekker koel }:0

Afbeelding
Kiekeboe :wave:

Afbeelding
Wij zijn 2 vrienden............... :+:

Afbeelding
Hier kan je al merken dat ik een beetje down ben :(:)

Afbeelding
Liefde voor altijd <3 :+:

Ik hoop dat jullie de fotos leuk vonden. Het zou aardig zijn als jullie een berichtje achterlaten :)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:36

Hè bah, wat zijn het toch een nare kleine beestjes.
Ik zal voor je duimen dat de medicatie aanslaat. Jaren geleden heeft onze Berner ook Lyme gehad, zij heeft er na 2 weken AB nooit meer last van gehad.
Dikke knuffel voor je kanjer(s)

Collie2008

Re: Roc, mijn kanjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:40

Ohhhh bah, ik heb echt een tekenfobie :') zowel voor mezelf als voor de hond, heb er laatst al 3 uitgehaald :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:53

Veel sterkte, lieffie :(:) Rot is dat he, als je hond zich niet goed voelt :(:)

Ik doe Raphi en Dimo met Advantix, of Prac-tic, en wij hebben gelukkig nooit teken...

(waarom hebben paarden eigenlijk nooit teken, weet iemand dat?)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 15:21

Dankje Sparretje, gelukkig dat jullie Berner er daarna nooit meer last van heeft gehad :) Het schijnt dat er toch weer zomaar terugvallen op kunnen treden.

Colway, ja het is nu echt de tijd ervoor, lang gras, warm weer, teken gedijen goed nu :(

Yamcha, dankje, ja het is verschrikkelijk als hij zich niet goed voelt, en zo'n hoge koorts, ik schrik me aldoor wezeloos.
Paarden kunnen wel degelijk teken hebben hoor, en er ook heel ernstig ziek van worden. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt en hoop ik ook nooit mee te maken. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:23

Oh, dan heb ik gewoon mazzel met de paarden, denk ik......

Sterkte, en doe hem maar een dikke knuf van mij. En bestel Advantix. :j Ik wil het je best opsturen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 15:29

Dankje Yamcha, je bent een schat <3 Maar ik denk dat ze advantic hier ook hebben de naam klinkt iig erg bekend. Daar ben ik eigenlijk nog het meest teleurgesteld over, je denkt je hond goed te beschermen, Excalibur en preventic beloven je dat teken ook doodgaan en dat ze geen last van teken hebben, en dat is ook wel zo, maar op het moment dat een teek in het haar van Roc springt, en hem bijt, dan gaat de teek misschien wel dood, maar hij heeft al gebeten, en nu was het dus toevallig een geinfecteerde teek. Dan kan ik niet vermijden om te denken dat er voor heel veel honden niet eens een tekenband aan geschaft wordt, vooral hier in Spanje en die zitten onder en krijgen niets, en misschien dat ik in een zomer in totaal 5 teken bij Roc weghaal, want hij is ook niet echt vatbaar voor teken, maar je ziet het met ééntje is het al genoeg.Helaas

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:21

Gezien het grote aantal foto's verplaats ik dit topic naar BB-ITP.

BB > BB-ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:13

rocymax schreef:
Dankje Yamcha, je bent een schat <3 Maar ik denk dat ze advantic hier ook hebben de naam klinkt iig erg bekend. Daar ben ik eigenlijk nog het meest teleurgesteld over, je denkt je hond goed te beschermen, Excalibur en preventic beloven je dat teken ook doodgaan en dat ze geen last van teken hebben, en dat is ook wel zo, maar op het moment dat een teek in het haar van Roc springt, en hem bijt, dan gaat de teek misschien wel dood, maar hij heeft al gebeten, en nu was het dus toevallig een geinfecteerde teek. Dan kan ik niet vermijden om te denken dat er voor heel veel honden niet eens een tekenband aan geschaft wordt, vooral hier in Spanje en die zitten onder en krijgen niets, en misschien dat ik in een zomer in totaal 5 teken bij Roc weghaal, want hij is ook niet echt vatbaar voor teken, maar je ziet het met ééntje is het al genoeg.Helaas

Daarom heb ik idd die Advantix, Raffie heeft, net zoals zijn opa een vlooien- en tekenallergie, en als hij alleen maar wordt gebeten, heeft hij gelijk een mega ontstoken bult....... met de Advantix wordt hij niet gebeten. En dat is wat hij nodig heeft. Net als met vlooien, ik kan hem wel een vlooienband omdoen, waardoor de vlo doodgaat als hij bijt, maar het probleem is dat de vlo dan wel moet bijten..... en met één vlo heeft Raffie een hotspot. Ik ben dus ontzettend blij met de Advantix, en ik ben heel blij dat ik Beau heb gehad, waardoor ik al wist dat een vlooien en tekenband niet werkt voor mijn honden. Oh, en Dimo heeft gewoon nooit ergens last van, maar die krijgt ook zijn pipetje gewoon. Maar als ie hem niet krijgt heeft hij ook geen last, maar zeker met jouw verhaal durf ik geen risico te nemen.
Kijk even of je Advantix kunt kopen, en anders stuur ik het wel op, ja?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:19

Ja dat wist ik niet, :) ik zal zaterdag even met mijn DA overleggen of deze hier bestaan. Ik dacht het wel. Dat zou idd fantastisch zijn als die pokkenbeestjes zelfs niet meer bijten.Ik ga ook even op google kijken, de spaanse dan he ;) Tussen de middag heeft hij wel eindelijk met graagte wat brokjes gegeten, alhoewel hij nog steeds koorts heeft, maar vergeleken met gisteren vind ik hem wel alerter. Het lijkt erop dat de antibiotica aanslaat. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:00

*\o/*

Dat merk je snel zat, of de AB aanslaat, dan knappen ze zo rap op!

Ik vind het geniaal spul, echt. Nogmaals, mijn aanbod staat, kun je het daar niet krijgen, dan regelen we hier wel iets :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:36

Ik heb het hier gevonden *\o/* *\o/* Ik kan het gewoon per internet bestellen , maar ik ga zaterdag eerst even met mijn Da praten om te kijken of hij het ook gewoon in voorraad heeft!
Dankje voor de supertip, Yamcha :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:19

Hey, dat is heel mooi *\o/*

VIA je da is idd het makkelijkst, maar als je het kunt bestellen is het ook prachtig. Nog één ding: je mag het niet op katten gebruiken, die worden er heel ziek van en kunnen er dood aan gaan. Dat je 't ff weet.

En graag gedaan :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 22:21

Ok, goed te weten , ondanks dat ik geen katten heb :) Nou nu nog maar hopen dat Roc snel opknapt :)

Bojar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:22

Wat een mooi stukje over Roc!
Hopelijk slaat de antibiotica aan en knap hij snel weer op Astrid!! :(:)

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:27

Hè Astrid wat rot dat Roc toch weer koorts had, arme dier! Maar vandaag gelukkig wat beter, ik duim voor jullie dat dat zo doorgaat!!! En goede tip van Yamcha, wie weet kan dit voor Roc ook een goed middel zijn!
Ik gebruik voor onze hond niets..... hij heeft eigenlijk nooit teken, kan het me niet eens herinneren dat hij ze ooit had.
Prachtige foto's van Roc, ik kan me helemaal voorstellen dat je gek op hem bent!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 22:33

Dankje Martine, ik hoop ook echt dat de antibiotica aanslaat :o
Lida, ja ik heb nog nooit zoveel van een hond gehouden als van deze, we hebben zoveel samen meegemaakt :) Hij is echt mijn maatje <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:51

Paarden kunnen ook teken krijgen inderdaad. :j

Overigens als je toch zo'n mooi stuk over die rotziekte hebt geschreven, wil ik vast iedereen even waarschuwen: een tekenband/halsband WERKT NIET. Net als dat een vlooienband ook niet werkt.

Dat spaart jullie hopelijk een hoop ellende.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 22:55

Ja Nemurin dat is dus het enorme misverstand geweest, want ik had dus begrepen dat de halsband in dit geval van Exscalibur(had ook net zo goed die van preventic kunnen zijn) de teek zou afstoten , maar de teek gaat wel dood, maar bijt wel :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:02

Ja dat verhaal inderdaad.
Beetje jammer dat het nog zo onbekend is want veel mensen denken dan hun hond te beschermen en het werkt gewoon niet!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 23:07

Ja kan je nagaan ik heb al 20 jaar honden ofzo en ik wist het ook niet, het is nog een wonder dat het nooit eerder gebeurd is want waar ik woon is er erg veel lang gras en struiken, wel waarschuwen ze hier erg veel voor de leishmaniamug omdat die in mediterane plaatsen vlak bij zee en waar veel rotsen zijn meer voorkomen en daarom kocht ik ook steeds deze tekenbanden omdat die ook een enigzins afstotende werking hebben voor insecten. :)

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:10

Jeetje wat heb jij een pech zeg, hoop dat je kanjer snel weer opknapt! Erg leuke hond.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 23:15

Dankje ChelseaAylee, hoop ook op goede vooruitgang :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:31

Heeel veel sterkte, ook van mij kant! Ik hoop dat je hond snel weer op knapt.

Wel altijd zielig he als je weet dat ze pijnhebben en hje machteloos staat. Maar met al de liefde die je te geven hebt en de zorg zal het vast wel goed komen toch!!!

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:59

Hoe is het nu met Roc? Heb je het idee dat hij wat opknapt?
Knuffel :(:)