Vandaag is Choük, de koe van mijn broer. (1 van de.....) bij ons aan huis gezet.
Dit omdat hij niet 24/7 thuis is en in de gaten kan houden en hier altijd wel iemand thuis is.
Nou mogen wij dus op Mevr. letten
Choük is een koe met een verhaal. Ze heeft namelijk niet voor niets een naam.
2 jaar geleden is Choük klem gekomen tussen de roosters. De VA heeft advies gegeven om in te laten slapen.
Choük was/is een van mijn broers beste fok koeien.
Om de reden dat ze zo goed was én omdat ze zo verschrikkelijk lief/aanhankelijk is hebben we besloten er toch voor te vechten.
Toen is ze met een kraantje uit de roosters getrokken! Er zaten allemaal banden om haar buik en zo is ze er (niet geheel veilig) vanaf gekomen.
Eenmaal veilig in de stal de schade bekeken en het zag er niet goed uit.
Choük had allemaal modder/stront in haar longen en het pruttel kwam haar neus/mond uit.
Na verder onderzoek bleek dat ze een bloeding in haar darmen had.
Na heeel veel nadenken, besloten Choük te laten opereren.
En daar is ze heelhuids vandaan gekomen!
Nu, 2 jaar later, is ze voor het eerst weer gedekt door een prachtige dikbil stier.
Over 5 dagen is ze uitgerekend. 2 weken geleden is ze voor het laatst gescand en we zijn razend benieuwd!
Het kalf ziet er tot nu toe heel gezond uit, heeft een goede ligging en het hartje klopt goed.
Maar hé, we hadden ook niet anders verwacht van d'r!
Genoeg gepraat! Hier Choük op d'r tijdelijk nieuwe stekkie!

Hallo meisje!

Hier wordt haar oude halster afgedaan en vervangen voor een veel confertabeler halster.

Hups, Oude weg!

Choük ondertussen genietend van haar koek

Eerst maar eens zien of het hier lekker gras is..

Waar ben ik nou dan weer beland?!

Op onderzoek uit.

Alles moet bekeken worden zoals gewoonlijk

Mijn broer op een afstandje kijken

Wat een vreemde boel hé!

Waterplek..

Raamkozijnen

En opzoek gaan naar een lekker plekje om te grazen!

Daag! Tot snel!
) 

Kan me voorstellen dat je het helemaal leuk vindt dat ze tijdelijk bij jullie staat, koeien zijn geweldige dieren.