Houdini is een jonkie (inmiddels een stoere vent
) van onze vorige loopeenden die vorig jaar helaas dood zijn gebeten door een vos die in onze ren kwam! [BB-ITP] Onze nieuwe aanwinst, hyperactieve indische loopeend Mayday!MayDay is zo'n 2 maanden geleden begonnen met eieren leggen en nadat we er een aantal gevonden hadden hield ze er ineens mee op dachten wij. Totdat we haar nest ontdekte waar ze iedere dag een ei in legde en vervolgens netjes afdekte met stro
Toen ze 9 eieren had gelegd is ze begonnen met broeden maar ondertussen bleef ze doorleggen zodat de teller uiteindelijk op 16 eieren stond!!!
Een paar dagen terug zag ik dat er 4 eieren donker gekleurd waren en heb die rotte eieren toen verwijderd.
Eigenlijk had ik een beetje de moed opgegeven dat er nog iets uit zou komen maar gisteren hoorde ik een zacht gepiep en toen ik naar MayDay toeliep stond ze op en zag ik 3 baby loopeendjes onder haar liggen!
Vanmorgen was mijn schoonzusje er dus wilde haar eventjes te kleintjes laten zien en MayDay stond weer op (wel handig zo'n eend die trots is op haar kinders
) en toen zag ik dat het er 8 waren!!! Een behoorlijk aantal en heel verschillend van kleur, heb er dan ook meteen even foto's van gemaakt.Eentje was bijna tussen de schutting gevallen dus ik moest moeders heel even weghalen om de gaten op te vullen (die links achterin zat er nl al tussen de slimmerd
), als je goed kijkt zie je links onderin dat er een eendje net uit het ei is gekomen.

Een hoopje eend

Foto's zijn heel snel genomen omdat ik moeders weer zo snel mogelijk op het nest wilde hebben, nog 4 eieren te gaan dus ben benieuwd!!!