Onze baby loopeenden ITP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Onze baby loopeenden ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 12:12

Sinds eind januari hebben we weer een koppeltje Indische loopeenden, eentje zelf gefokt en de andere hebben we erbij gekocht.
Houdini is een jonkie (inmiddels een stoere vent 8-) ) van onze vorige loopeenden die vorig jaar helaas dood zijn gebeten door een vos die in onze ren kwam! [BB-ITP] Onze nieuwe aanwinst, hyperactieve indische loopeend Mayday!

MayDay is zo'n 2 maanden geleden begonnen met eieren leggen en nadat we er een aantal gevonden hadden hield ze er ineens mee op dachten wij. Totdat we haar nest ontdekte waar ze iedere dag een ei in legde en vervolgens netjes afdekte met stro :D
Toen ze 9 eieren had gelegd is ze begonnen met broeden maar ondertussen bleef ze doorleggen zodat de teller uiteindelijk op 16 eieren stond!!!
Een paar dagen terug zag ik dat er 4 eieren donker gekleurd waren en heb die rotte eieren toen verwijderd.
Eigenlijk had ik een beetje de moed opgegeven dat er nog iets uit zou komen maar gisteren hoorde ik een zacht gepiep en toen ik naar MayDay toeliep stond ze op en zag ik 3 baby loopeendjes onder haar liggen!

Vanmorgen was mijn schoonzusje er dus wilde haar eventjes te kleintjes laten zien en MayDay stond weer op (wel handig zo'n eend die trots is op haar kinders <3 ) en toen zag ik dat het er 8 waren!!! Een behoorlijk aantal en heel verschillend van kleur, heb er dan ook meteen even foto's van gemaakt.

Eentje was bijna tussen de schutting gevallen dus ik moest moeders heel even weghalen om de gaten op te vullen (die links achterin zat er nl al tussen de slimmerd :+ ), als je goed kijkt zie je links onderin dat er een eendje net uit het ei is gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Een hoopje eend :D
Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn heel snel genomen omdat ik moeders weer zo snel mogelijk op het nest wilde hebben, nog 4 eieren te gaan dus ben benieuwd!!!

Hommage

Re: Onze baby loopeenden ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:15

Aahw wat schattig! <3
Ben ook wel benieuwd naar een foto van de moeder :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:17

Ah!!!!!!! Hellup! Ik vind dit zooo ontzettend leuk! Vooral die pasgeboren!!!!!! <3
Red me! Ik kan deze foto's niet weerstaan. :')

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 12:23

Haha, ze hebben idd een hoog knuffelgehalte!!!
In de link van het vorige topic zie je onderaan de moeder van de kleintjes staan maar zal 'm even hier plaatsen ;)
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:52

Wij hebben sinds vandaag ook eenden. (Kuikens)
Heb er zelf nu eentje voor mezelf gekozen. En hij zit nu in mijn trui, terwijl, als ik hem eruit haal, hij keihard gaat piepen. :D Lieff

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:53

Ahhw, die moeder vind ik ook heel mooi <3
Vind eenden altijd leuke beesten blijven :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:54

Ilja_1997 schreef:
Ahhw, die moeder vind ik ook heel mooi <3
Vind eenden altijd leuke beesten blijven :j

Vooral met pasen <3

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:57

leuke dieren zijn dat .

heb zelf ooit 2 van die eendenkuikens groot gebracht .
zitten nu hier saampjes in de sloot .

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:00

wat een poepies :o

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:29

Wij hebben nu zo'n 2 jaar Indische loopeenden en ik vind ze echt geweldig, erg grappig ook om te zien hoe ze lopen want het zijn net pinguins! Inmiddels staat de teller op 9 stuks en er lagen nog 2 eieren, waar het andere ei is dat blijft een raadsel maar miss dat ik me vergist heb in het aantal kleintjes :o