Arme Hunter... weg wolfsklauwtjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Arme Hunter... weg wolfsklauwtjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:16

Onze Hunter is 3 dagen geleden geopereerd aan zijn wolfsklauwtjes. Niet omdat het niet rasstandaard is, maar omdat er regelmatig wat achter blijft hangen, en we bang waren dat het uit zou kunnen scheuren. Dus tijdens zijn prikjes overlegd met de DA, die het met ons eens was.
Dus,, laatst was het zover, Hunt ging onder het mes!
Eerst zou het onder algemene verdoving gebeuren, maar we hebben besloten toch voor plaatselijke verdoving te gaan. Hij kreeg wel iets wat angstige honden altijd krijgen, waar hij rustig en slaperig van werd.
En toen kwam meneer thuis. Met roze sokjes :+ Helemaal duf, helemaal slaperig, helemaal dronken. :')

Afbeelding
'Huh.. riep je mij.. :z '

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo duf als n konijn, maar toch je stokje pakken :')

Afbeelding
Close up van zijn mooie sokjes :D

Onze 'zielige' vent heeft stiekem ook wel genoten. Want opeens was er een overlading aan aandacht haha. Volgens mij mogen volgende week donderdag de hechtingen eruit. Dan mag hij weer rennen. Het is best moeilijk hem nu rustig te houden, normaal krijgt ie toch best veel beweging op een dag. Hij begint nu al met rondjes door het huis te rennen. :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:31

Achgossie :P Wel een mooooie hond trouwens!

Beterschap :)

Iris82

Re: Arme Hunter... weg wolfsklauwtjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:34

Ahwwww :(:)
Wat een mooie roze sokkies heeft ie. :D
Hoop dat ie zich snel weer helemaal top voelt.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:40

Hij voelt zich al beter :D
Hij begint errug actief te worden, terwijl hij nog niet mag rennen tot donderdag.. :') Dat houd hij noooit vol :+

BaileyMix: haha dankje, ben ook errug trots op hem. Normaal, als ie 'wakker' is, ziet mijn ventje er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Deze foto is een paar maanden later (3 of 4) als de vorige, zijn kop is al een stuk donkerder geworden :j

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:18

Wat een knappe hond <3 En zeer stoere sokjes :') Misschien kan je hem nieuwe oefeningen aanleren de komende dagen zodat hij zijn opgekropte energie daar in kwijt kan zonder door je huis te stuiteren? :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:30

Hij kent al een boel dingen, dus die 'geestelijk' moeilijkere dingen gaan we nu weer herhalen haha! Zoals 'nadoen' enzo, vind hij erg moeilijk, dus dan is hij ook nog wel even munt :D
Maar zodra meneer een stok ziet met het 'plasje doen...' :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:39

Ahgossie, hij is nog helemaal dopey! :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:59

Ahhh .. mocht je zelf kiezen watvoor sokken hij kreeg ?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:37

Mooie hond zeg!!! <3

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 11:23

01San: nee, hij had alleen nog maar deze haha. :+ Dus toen liep ie met roze sokjes rond :D
ludique96: haha bedankt, ben ook onwijs trots op hem :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:34

A heeft hij ook al roze sokjes gekregen. Hebben jullie nog een lading extra verbandjes mee om zelf te verbinden? Ik hoop dat jullie man snel weer geneest van zijn operatie en hij niet teveel "lijdt" onder de foute kleur als stoere man :D . Wanneer mogen de hechtingen eruit.

Een verstandige keus trouwens om te doen, bij onze oue herder was dat afscheuren dus ook gebeurt vorodat we een afspraak konden maken ze te laten weghalen. Dat is geen fijn gezicht. :n

Om die reden is bij onze witte herder bij zijn castratie ook meteen zijn wolfsklauwen weggehaald. Ik ben toen bij de operatie geweest, best fascinerend om te zien. Ook hij kreeg roze verbandjes alleen dan met hartjes :roll: omdat de DA vond dat hij zo'n ansgthaas was (is ie ook) en een hele lading leuke kleurtjes om zelf te verbinden. iedere 2 dagen een ander kleurtje. Hij heeft alleen best lang over de genezing gedaan omdat hij thuis ze steeds open kreeg met spelen met de andere hond.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:37

Hebben we met mijn hond des tijds om de zelfde reden gedaan.

Hij ligt er inderdaad wel uhm... Wazig bij :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 11:38

Ja, we zijn ook blij dat we het hebben laten doen. Want bij de operatie bleek dat er achter 1 teentje dus een slagader lag. Dus als het uitgescheurd was... het was niet fataal geweest, maar toch niet bepaald lekker.
We hebben geen andere kleurtjes verband, hij loopt nu met wit rond haha. Ooh, roze met hartjes, arme hond :(:) zijn ego natuurlijk een flinke deuk gekregen!
Hunter is onze enige hond. Normaal speelt hij heel vaak met andere honden, maar hij moet nog rust houden tot, als ik het goed heb, donderdag. Dan mogen de hechtingen eruit!
Hij trekt gelukkig ook niet aan zijn verband! Dit hadden we wel verwacht, want het liefste wat hij doet is je sokken uittrekken :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 11:38

Shahazai schreef:
Hebben we met mijn hond des tijds om de zelfde reden gedaan.

Hij ligt er inderdaad wel uhm... Wazig bij :+

Haha ja he :')
Hij was helemaal munt die dag. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:47

Hi hi ook een sokkentrekker dus, denk ik herder eigen, dat doet die van ons ook en onze vorige herders eigenlijk ook wel. :+ Wel fijn dat hij hond alleen is dna zal de genezing wle wat vlotter gaan lijkt me. maar een slagader verbonden, ai dat wil je zeker nie topen hebben

Hij knaagde dus niet aan het verband maar als je een stuiterpony van een terrierkruising in huis erbij hebt en ze normaal altijd aan vrij worstelen doen is dat erg lastig ze dat te verbieden.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 11:49

hahaha ja inderdaad, dat is dan weer wat lastiger! :+
Hunter moet zich ook rustig houden tot de hechtingen eruit gaan. Pff, probeer een actieve herder van net 1 jaar maar eens zolang rustig te houden :') . Normaal komt hij elke dag lang buiten, en rent/speelt/springt/traint hij veel, maar dat mag nu even allemaal niet meer. Vandaar dat hij de hele dag met zijn bal door het huis loopt te sjouwen, en iedereen heeeel zielig zit aan te kijken, hopend dat ze de bal weggooien. :')
haha wat grappig dat die van jullie dat ook doen! Zelfs als je je sokken aandoet, moet je oppassen, voor je het weet zijn ze weer uit :+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:53

Mag ik vragen wat die wolfklauwtjes precies inhouden?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 11:54