Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:17

DEZE FOTO,S KUNNEN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN DUS ALS JE EEN ZWAKKE MAAG HEBT MOET JE NIET GAAN KIJKEN!!

zo,hoop dat die waarschuwing goed genoeg is..... :D

vandaag was het weer voedertijd voor mijn 2 lieverdjes,ik probeer ze al en tijdje levend voer te geven maar eerst wilden ze het allebei niet accepteren,later begon glain wel te accepteren maar myrddin vond levend voer nog steeds niet leuk.

tot vandaag dus,had even wat langer gewacht met voeren zodat ze zeker honger hadden en jawel,vandaag hebben ze dan toch allebei 2 muisjes gewurgd en opgegeten.
volgende week maar weer 4 jongen halen.

myrddin hapte meteen toe en begon te wurgen,dat ging heel snel en goed dus ik ben tevreden voor haar eerste keer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en myrddin met haar 2de prooi aan het wurgen...
Afbeelding

Afbeelding

en glain was ondertussen ook bezig met zijn prooi..
Afbeelding

eet smakelijk jongen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en met zijn 2de prooi dus..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-04-11 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Waarschuwing in titel geplaatst.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:22

Blegh, Ik vind slangen eng :roll: hahahaha, vind de foto's trouwens niet schokkend hoor hahahahaha. Zo is de natuur, wij eten ook vlees, maarja bij ons komt het kant en klaar op het bordje en ken je niet meer zien wat voor dier het is geweest :n

Eilinora

Re: VOEDERTIJD!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:24

nou,vooral de eerste muis heb ik even vervloekt haha...sprong uit mijn hand dus muis los door de huiskamer!
ik achter die muis aanrennen en ondertussen word ik stom aangekeken door de katten die niet eens even kwamen helpen!
vervolgens had ik muisje te pakken,toen beet dat kreng me ook nog in mijn vinger!

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:25

hahahahahahahahahaha zou ik ook doen ;) :P _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:32

ahww en vervolgens nog bij de slangen gegooid worden xD
Vind het wel zielig om te zien, die lieve oogjes :P
maarja hier komt mn kat ook regelmatig met muisjes aanzetten (levend of al (half)dood), dus heel veel anders is het niet, hahah xD

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:33

nope,ach ik vind baby muisjes ook schattig om te zien hoor...alleen zullen mijn slangen toch ook echt moeten eten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:17

Dat vind ik altijd zo leuk om te zien (ondanks dat ik die muisjes ook wel schattig vind, maar zo werkt het nu eenmaal he).

Ze trekken er altijd van die simpele bekkies bij, bij dat eten... :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:19

Hoe lang duurt het ongeveer voor dat ze zo'n muis dood hebben?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 18:23

slechts enkele seconden....deze muisjes waren na welgeteld 7 seconden dood..

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:26

vind het wel echt facinerend om te zien hoe die slangen dat weg krijgen! dat laatste muisje had een mooi kleurtje haha!
mooie slangen hoor! ik heb er zelf niks mee maar vind het prachtige beesten om te zien

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 18:27

ik heb er nog 1 ingevroren die nog een slagje lichter van kleur is met een blesje en rode ogen.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:30

mooi!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:32

inowa schreef:
ik heb er nog 1 ingevroren die nog een slagje lichter van kleur is met een blesje en rode ogen.

Dood jij die zelf, of koop je die al als ze dood zijn? (aangezien je ook levend voert)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 18:36

nee ik krijg ze van een school waar ik op gezeten heb,die hebben wekelijks jonge gerbils,hamsters,ratten,muizen..
dus die krijg ik gewoon levend en die voer ik dan meteen op.
maar komt wel eens voor dat ze niet willen eten en geen honger hebben en dan vries ik ze gewoon in,ze slapen als het ware gewoon in door de kou.

en aangezien ik alleen hele jonge diertjes haal zijn ze binnen 10 minuten ingeslapen.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:38

inowa schreef:

_O-

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:49

Vind het boeiend om te zien, maar ook gruwlijk erg om het muisje zo te zien. Dubbel gevoel dus (heb hier dan ook 13 tamme ratten zitten wat echt mijn vriendjes zijn, misschien daarom?!).
Wel mooie scherpe foto's. Alleen vind ik het ook zielig dat ze op zo'n 'oude' leeftijd de vriezer in gaan. Muisje moet hier wel pijn van voelen..
Maar wel boeiend.. hé echt een dubbel gevoel hahaha

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:56

MirandaNH schreef:
Vind het boeiend om te zien, maar ook gruwlijk erg om het muisje zo te zien. Dubbel gevoel dus (heb hier dan ook 13 tamme ratten zitten wat echt mijn vriendjes zijn, misschien daarom?!).
Wel mooie scherpe foto's. Alleen vind ik het ook zielig dat ze op zo'n 'oude' leeftijd de vriezer in gaan. Muisje moet hier wel pijn van voelen..
Maar wel boeiend.. hé echt een dubbel gevoel hahaha

Invriezen? Ik heb niet alles gelezen, maar als je die muizen aan die slangen voert, dan zijn ze na een paar seconden al verlamd van het gif, m.i..

Maar TS je mag bij mij op visite komen met je paardje, maar laat die slangen en hun prooi thuis. Nou ja, wie weet wat voor een lastige buurman :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 18:57

ja nogal dubbel gevoel zo ja..

ik zie deze muizen wel echt enkel als voedsel,dus echt verstand op nul.
mijn slangen moeten nu ook eenmaal ten en dood spul wat al een eeuwigheid in de vriezer ligt is niet zo heel erg goed voor ze.

honden en katten krijgen ook enkel het beste voer he..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 18:58

haha cath; slangen gaan nergens mee naartoe hoor,het zijn nu eenmaal enkel kijkdieren die je voor de sier hebt.
een slang meeslepen doe je hem geen lol mee....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:00

Inslapen door de kou werkt bij een warmbloedig dier niet zo... Bij koudbloedige dieren (vissen, slangen) wél, maar een warmbloedig dier heeft uren en uren nodig om dood te gaan door de kou, en dat is echt een ontzettende doodsstijd... Onopzettelijke mishandeling zullen we maar zeggen :). Misschien is er een andere manier om ze te doden?

Overigens vind k t wel boeiend om te zien, mooie slangen ook.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:04

wat voor manier zou er dan nog zijn om ze te doden?
ik kan ze niet dood slaan,dan blijven ze niet heel.

ik probeer overigens wel altijd te zorgen dat ze honger hebben en dan dat ik maar 4 muisjes heb dat ze ook meteen op gaan.
maar dat gaat helaas niet altijd lukken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:10

Facinerend, hoe vaak per week voer je ze?

tja Vjesta, het is misschien mishandeling van die muizen, ratten, hamsters ect. maar zie de diertjes liever bevroren aan een slang word gevoerd dan dat ze met z'n 20en hutje mutje op elkaar zitten en elkaar dood bijten en veel te weinig eten krijgen. dan liever dit hoor ;).

hoe voelt zo'n slang nou eigenlijk aan TS? echt koud en glas of schubbig ? :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:11

ze stonden eerst op eens per 2 weken maar dat was echt veel te weinig dus nu krijgen ze 1 x per week.

nee hoor,zo'n slang is gewoon warm en zacht...

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:15

en eten ze alleen hele kleine muisjes ratjes en hamsterjes, of ook echt ratten van een flink formaat?
hoe oud zijn ze eigenlijk?

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:39

Whaha, warm en zacht?!? Geef mij maar liever een lekkere vent :D

Maar ze zijn toch koudbloedig, want mensen die ze thuishouden, daar zie ik ze altijd onder een lamp liggen. Nu zijn dat mijn vrienden niet meer :D geintje hoor, maar ik heb toch liever een puberend paard, dan een slang in mijn nabijheid. Terwijl toen ik in de Dominicaanse Republiek een aantal jaren geleden in de hoteltuin een slang tegenkwam, ik flink aan de borrel had gezeten, bleek ik het toch niet zo eng te vinden.

Ze hebben trouwens wel een mooie aftekening, jouw 2 lieverdjes, maar je hebt er nog meer zag ik :) ;)