Riesenschnauzer Nelson een dag ingepikt!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Riesenschnauzer Nelson een dag ingepikt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 09:10

Mijn ouders waren een weekendje weg, waardoor hun Ries Nelson vrijdag en zaterdag in het pension zat.
En we hadden geregeld dat ik hem daar zondagochtend ophaalde om hem een dagje te entertainen. Of hij mij :D

Nelson is een Riesenschnauzer reu zonder gereedschap van 2,5 jaar
Hij is nu 1,5 jaar bij ons :) (Hij is een herplaatser :(:) )
Vorige week heeft hij de 2e gedrag-gehoorzaamheid cursus gehaald :):)

Onze dag begon op stal! Hij moet nog heel erg wennen aan paarden, is eigenlijk overal een beetje bang voor en dat lost hij op door maar stoer te doen :')
En nu was ik alleen dus moest ik met hond aan de lijn een paard uit de wei gaan halen (tussen nog 3 andere paarden :)) )
En dat ging geweldig! (ode aan mijn paard :+ )
Zal ik maar fotos laten zien dan? :))

Afbeelding
We werden goed verdedigd tijdens het poetsen, ik ben hier heel trots op omdat hij toch best op zijn gemak lag (tot er een stalgenootje aan kwam, toen beschermde hij ons :') ...)

Afbeelding
:+: Knappe woef :)

Paardlief moest aan de arbeid, dus hond meegenomen en aan een paaltje geknoopt wat hij hopelijk niet kon omtrekken ( :') ) en paard longeren :D

Afbeelding
:j ik zeg super! :)

En daarna naar huis, even middageten, een beschuitje voor hem, wat uitblazen. Want er was nog een middagprogramma :D
Afbeelding
lange hond :j (flat vol :') )

We gingen smiddags naar de Galderse Meren, een mooi watertje :D En we gingen in plaats van met de krappe cabrio waar hij op de achterbank lag (en mijn ouders hebben ook geen grote auto) met de bus..
Hij moest wennen hoor, hij had opeens plaats om om te vallen _O-
Afbeelding
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF8302.jpg

En toen op Galder lekker los, net als alle andere hondjes die er waren, geweldig!
De rest van de fotos behoeven geen commentaar :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ohja, volgens zijn vorige eigenaars is ie bang voor water, weet je meteen hoe goed ze 'm kenden :))
Helaas is ons Nellie nu weer bij mijn ouders.. jammer hoor, vind 'm zo gaaf :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:16

Ooh heerlijk ras is het he :))

Wij hebben een middelslag een zwarte, zie wel wat kenmerken terug.
Even een fototje van die van ons spammen,
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMA8WU76.jpg

Hij heeft het zo te zien goed naar zijn zin gehad !

mirror666

Re: Riesenschnauzer Nelson een dag ingepikt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 09:22

hij had het heerlijk naar zijn zin :j toen ik bij mijn ouders wegging liep hij achter me aan naar de voordeur ''ik ga mee hoor! '' :P

Is die van jou ook van het ''he baasje, je riep me, maar ik ga over 5 minuutjes nadenken of ik het de moeite waard vind je commando in overweging te nemen om het op te volgen''? :))

We (mijn ouders dus) hebben jaren 2 dwergjes gehad, een p/z en een zwarte. Beide hondjes zijn 13 jaar geworden, en het p/z dwergje is 1,5 maand geleden ingeslapen. Maar ons oordeel tot nu > alle schnauzen zijn van die draken :))

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:28

Ik als fokster van schnauzers moet natuurlijk reageren op dit topic O:)
Wat een geweldig ras is het toch he? en ja ze proberen iedere dagof de regels van gisteren vandaag ook nog gelden, maar dat maakt dit ras zo ontzettend leuk :))
Heerlijke foto's vooral dat plezier aan het water geweldig!!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:29

Die van ons kent geen commando's ;)
Het enige wat ze wel is is inderdaad een gruwelijk draak, met een heel erg eigen wil !

Mijn ouders hebben voor Myla,ook een schnauzer gehad welke 16 jaar is geworden en uiteindelijk is overleden aan een kwaadaardig gezwel.

Het zijn zon geweldig lieve beesten, zou er zelf ook graag een willen maar het zijn helaas wel honden die de ruimte nodig hebben om hun energie kwijt te kunnen.

Foksters van schnauzers, leuk. Wij hebben ontzettend veel moeite moeten doen om nog een zwart middenslag te krijgen. Zijn uiteindelijk in lunteren terecht gekomen. Bij een mevrouw die fokt voor haar plezier!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:14

haha, volgens mij heeft die zich prima vermaakt bij jou !!
Super leuke hond !!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:30

De hond heeft er blijkbaar echt van genoten. En het tijdelijke baasje precies ook wel.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:32

Duidelijk een Happy Hond :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:35

Wat een stoere hond zeg! :D Prachtig ziet ie er uit.

Ik herken ook veel punten met onze R.Schnauzer-kruising. "eigenlijk heel bang maar dan heel stoer doen" :P
En de houding.

I love him!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 16:45

een schnauz kruising? met wat? :) (foto per pb? :o ) dat karaktertje zal wel goed doorgekomen zijn in de kruising ja :))

Nelson is eigenlijk gewoon een ramp hoor... hij is bang in het donker (neem je ook een waakhond waarmee je gewoon over straat kunt, durft ie niet langs kliko's of hij probeert ze op te vreten omdat hij ze eng vindt :') )
harde geluiden vindt hij eng, en dat paard was in het begin ook reden om neurotisch te blaffen en stoer te doen..

Mijn doel met hem is trouwens hem langs het paard mee te kunnen nemen het bos in.. gelukkig is hij nog jong _O- kunnen we daar nog heel wat jaren over doen ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:48

Heerlijk ras en een geweldige lokatie voor een zondagse wandeling. Zeker met dit weer natuurlijk!

8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:47

Mooie hond hoor, heeft een leuk karakter zit uitdaging in!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:10

Wauw, wat een GAVE spetterfoto!
Mijn woef heeft jouw woef gewoon over zn waterangst heengeholpen :P
You're welcome :') _O-

Die mooie lange lijn is inderdaad lang genoeg, kon me vanmiddag niet echt goed een beeld vormen, maar hij had gewoon nog ruimte over toen hij aan je deur geknoopt lag.
En die kop van hem als je Dids aan het longeren bent, prachtig! Nouhou, ik wil ook spelen...

Groetjes, lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:26

Echte ik loop over water foto's !!! Hij heeft het wel naar zijn zin gehad zo te zien.

Vind het ook een geve hond !!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:37

Wat een leukerd zit vol energie zo te zien :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 23:05

@Chubby; ik was nog nooit bij Galder geweest :o erg he.. Maar ik vond het er inderdaad geweldig! :D
Zoveel honden, lekker gemoedelijk, beest wat liep te stuiteren en te stralen daar :))

@chiqa; er zit inderdaad een hoop uitdaging in hem, wellicht iets meer dan we (ouders en ik) hadden verwacht, gehoopt, en redelijkerwijs aankonden al, maar je leert ermee omgaan :) Het blijft alleen jammer dat hij een minder eerlijke start heeft gehad, ik denk dat dat de reden is dat zijn gebruiksaanwijzing in het chinees is :j ipv het Duits _O-

@lacuna; hij wilde heel graag meespelen in de bak :j alleen het prooi/predator spelen gaat lastig :') Als ik hem nou eens kon wijsmaken dat achterbenen van paarden dodelijk zijn, en hij z'n kaken op elkaar moet houden.. (hoe zeg je dat in het chinees? :P )
Jouw woef moet als ze zich goed voelt maar een keertje weer mee gaan dollen met ons Nelsonmonster :j
En hopelijk kan ik binnenkort mijn lijn uitproberen, want of het ook werkt vanaf het paard is nog te betwijfelen :D

@laura; veel energie :j en toch kan hij ook goed heel de dag liggen snurken :') maar als je hem eenmaal gek maakt.. berg je dan maar _O-