Mocht je een wat zwakke maag hebben, kijk dan vooral niet verder dan de tweede foto ongeveer.
Mijn moeder heeft ineens 14 cavia's in de opvang er bij.
Allemaal langharen. Geen idee hoe veel van welke, maar ik weet dat het verschillende langhaar rassen zijn.
Onder andere Peruvians (met haar in de richting groeiend van kont naar kop, ik noemde ze al "achterste-voren cavia's), dan met heel lang haar dat gewoon van kop naar kont groeit met een scheiding er in en dan ook nog een paar met een soort van pijpenkrullen in de vacht.
Ze zijn afgestaan door iemand die er een heleboel had, deze 14 niet kwijt raakte, ze al een tijdje in een scchur had zitten maar er nauwelijks naar om keek.
Daardoor zijn de vachten niet heel mooi, zijn er al een aantal met een schaar bewerkt om de ergste klitten weg te werken en komen later deze week vrijwilligers om ze te wassen.
Vandaag zijn er alvast 4 beertjes gecastreerd. Later deze week nog 4.
Bij deze een foto-serie daarvan.
De slachtoffers:

http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1298841096

In slaap....

Gewassen en geschoren:

En dan verschillende foto's van testikels die er één voor één uit komen...

"De oogst"

Als de beertjes niet meer vruchtbaar zijn zullen ze gekoppeld worden aan een vrouwtje en worden ze als paartje geplaatst.

Altijd interessant om te zien! Zijn ze in Leiden gecastreerd? (Aangezien er 2 woonplaatsen staan in je profiel).
Super dat de DA gewoon aan de keukentafel komt zeg! Trouwens, wat een grote ballen hebben cavia's zeg
)
.
Ik hoop dat het lukt voor allemaal een goed baasje te vinden.