Twee wilde rattenmeisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:21

Afgelopen zondag heb ik twee wilde rittens uit de opvang gehaald.
Er zit natuurlijk een verhaal achter, wildjes zitten niet zomaar in de opvang. :)

Het nestje wildjes is gevonden en vervolgens ondergebracht bij twee tamme moedertjes, die zelf net jonkies van dezelfde leeftijd hadden. Ze zijn dus in een huiselijke omgeving opgegroeid, daarom is er vanuit de opvang ook voor gekozen ze tam te houden en niet uit te zetten. Ze zijn inmiddels zes weken oud, en sinds zondag heb ik dus twee meisjes thuis.
Het is de bedoeling dat ze straks als ze groot genoeg zijn gewoon bij mijn bestaande groep ratten komen. Tot die tijd zitten ze samen in een kooi en besteed ik zoveel mogelijk tijd aan oppakken en aanhalen, want ze zijn duidelijk schichtiger dan tamme ratten, hun instinct zijn ze natuurlijk niet verloren. Ik merk al veel vooruitgang in drie dagen; het kleinste meisje heeft me zondag en maandag flink gebeten en ze lieten zich nog helemaal niet zien, maar inmiddels kan ik ze oppakken zonder pleisters nodig te hebben ;) en kijken ze nieuwsgierig rond. Ze vinden het vooral leuk als mijn andere ratten loslopen, dan hangen ze zo nodig op de kop aan de tralies om aandacht te krijgen. :D Ik hoop dus dat ze goed groeien zodat ze snel gekoppeld kunnen worden, in een tamme groep zullen ze immers steeds zien dat mensen echt zo eng niet zijn.

Namen hebben ze nog niet, die volgen nog. ;)

Meisje 1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meisje 2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ine23

Re: Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:24

Wat zijn ze mooi! Ze zien er heel lief uit op foto :)

Ik hoop dat ze snel groot genoeg zijn om in de grote groep ratten te worden opgenomen!

Veel plezier met je rittens!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:26

Aww gossie, dat is nog is wat anders dan een tamme rat.
Veel succes met ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:28

Owwwww ik vind ze wederom schattig :+: kan niet wachten tot ik ook ratjes kan gaan opvangen in de toekomst :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:43

wat een heerlijke meisjes zijn het toch RP... *smelt* :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:47

Bedankt allemaal. :)
Ja, het zijn echt liefjes, en ik vind het zo fijn om te merken dat ze in een paar dagen zich al duidelijk meer op hun gemak voelen hier. Ik hoef er echt geen rustige knuffelratten van te maken want ze zijn en blijven wild, maar ik ben al gelukkig als blijkt dat ze zich op hun plekje gaan voelen hier, tussen mijn andere ratten. :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:00

Wat ontzettend leuk om nog 2 wildjes te zien! Heel veel herkenbare punten met Sunny!
Alhoewel Sunny dus wel stiktam is, maar die had ik ook vanaf 2 weken met de hand gedaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:06

wel apart 2 ratten die van nature wild zijn
maar wie weet komt het allemaal helemaal goed en blijven ze tam.
Denk dat je ze wel elke dag uit hun kooi moet blijven pakken

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:10

Ze zijn mooi zeg.. ik ben benieuwd hoe ze uitgroeien... en hoe ze het zullen doen als ze straks in de groep gezet worden...

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:17

Wat een prachtig stel. Mooi dat je hiervoor hebt gekozen. Veel plezier met ze, maar dat gaat vast wel lukken.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:35

Ach wat een schatjes zeg RP! Vind ze erg mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:25

Bedankt allemaal! Ik ben ook erg benieuwd naar hoe ze zich gaan ontwikkelen, ik blijf wel updaten. :j

Pluttersput schreef:
Wat ontzettend leuk om nog 2 wildjes te zien! Heel veel herkenbare punten met Sunny!
Alhoewel Sunny dus wel stiktam is, maar die had ik ook vanaf 2 weken met de hand gedaan.

Dat zal inderdaad een boel schelen. :j Deze zijn dus ook wel met mensen in aanraking geweest, maar ze zijn natuurlijk veel stressgevoeliger dan tamme ratten en de verhuizing en het wennen aan mij is best pittig voor ze (geweest). Maar het gaat gelukkig al beter. :)

shilady schreef:
wel apart 2 ratten die van nature wild zijn
maar wie weet komt het allemaal helemaal goed en blijven ze tam.
Denk dat je ze wel elke dag uit hun kooi moet blijven pakken

Dat zeker, anders vallen ze snel terug. :j Maar ik heb hier nog meer ratjes zitten die altijd wat extra aandacht nodig zullen hebben, daar ben ik op zich wel heel consequent in. :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:29

GAAF zijn ze, ze hebben zulke mooie koppies :+: En ik ga niet wachten tot ze handtamzondertebijtenzijn hoor!! Binnenkort spreken we iets af :j Of kunnen ze nog geen visite verdragen denk je? :)

Kijken ze nog steeds zo vol verwondering naar de andere ratgenootjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:34

Ods schreef:
GAAF zijn ze, ze hebben zulke mooie koppies :+: En ik ga niet wachten tot ze handtamzondertebijtenzijn hoor!! Binnenkort spreken we iets af :j Of kunnen ze nog geen visite verdragen denk je? :)

Kijken ze nog steeds zo vol verwondering naar de andere ratgenootjes?

Visite mag zeker al. :j Alleen maar goed dat ze zoveel mogelijk meemaken. En nu zien ze er nog schattig uit. :D

Ja, ze zijn erg onder de indruk van de anderen. :)) Het helpt wel echt, als de anderen op de bank zitten komen deze kleintjes tevoorschijn en kan ik hen meteen wat aandacht geven en zien ze hopelijk ook dat de andere ratten niet opgegeten worden door mij. ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:49

Wat een schatjes!
Blijven ze nou dezelfde maat als tamme ratten? Ik heb alleen nog maar van die vieze grote wilde ratten gezien. Heb vroeger zelf ook drie ratjes gehad, dus het is niet zo dat ik ze sowieso eng vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:05

Voor zover ik weet, ongeveer hetzelfde formaat. :) Ze zijn nu in ieder geval net zo groot als tamme rittens op deze leeftijd zouden zijn. Wel zullen ze waarschijnlijk iets 'strakker' en gespierder worden. :j

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:07

Ah zo lief <3
Ze zijn ook echt heel mooi.
Ik wil ze snel een keer zien!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:29

Ahgossie, wat een lieve neusjes zitten erop <3

Hoe komt het dat zo'n nestje in het wild gevonden wordt? Heeft moeder ze dan verlaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:07

zwenneke schreef:
Ah zo lief <3
Ze zijn ook echt heel mooi.
Ik wil ze snel een keer zien!

Ja, moet je doen, ze zijn zo schattig. <3

Ymke schreef:
Ahgossie, wat een lieve neusjes zitten erop <3

Hoe komt het dat zo'n nestje in het wild gevonden wordt? Heeft moeder ze dan verlaten?

Ze zijn gevonden op een terrein waar bouwwerkzaamheden werden verricht, de moeder was waarschijnlijk gevlucht en/of overleden. Ze zal hoe dan ook in nood geweest zijn, anders laten ze een nestje nooit open en bloot achter. Ik moet daar wel veel aan denken, vind het zo sneu!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:00

aahw, arme diertjes... Zo wreed dat de natuur soms zo verstoord wordt. Was het een groot nestje?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:51

<3 wat zijn ze lief!!! en zo klein en schattig! ben benieuwd naar hun karakter als ze ouder zijn

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:57

aaah wat een poepies <3 je bent wel een hele verzameling aan het krijgen daar, of niet? Hoeveel ratjes heb je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:57

Ymke schreef:
aahw, arme diertjes... Zo wreed dat de natuur soms zo verstoord wordt. Was het een groot nestje?

Nestje van 11, wel gemiddeld dus. :) Ze zijn dus wel ondergebracht bij 2 tamme moeders omdat eentje anders wel heel veel rittens had moeten grootbrengen.

Woest schreef:
<3 wat zijn ze lief!!! en zo klein en schattig! ben benieuwd naar hun karakter als ze ouder zijn

Ja, ik ben ook helemaal verliefd op ze. <3 Ik ben ook erg benieuwd!

peacehorses schreef:
aaah wat een poepies <3 je bent wel een hele verzameling aan het krijgen daar, of niet? Hoeveel ratjes heb je nu?

Het worden er steeds meer inderdaad. :o Momenteel heb ik er 16; 12 van mezelf en 4 knuffelratjes voor de opvang, die moeten tam gemaakt worden om meer kans te hebben om geplaatst te worden. Maar als ze niet geplaatst worden blijven ze hier ook lekker zitten. :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:36

Wat gaaf zeg dat je dat doet voor de opvang +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:31

Dankje. :) Ik vind het erg leuk en dankbaar om te doen. :)

Even een update over de wildjes. Ze zijn hier nu 6 dagen en ik zie een wereld van verschil. Het brutaalste meisje (ik geloof dat zij op de foto's met het groene dekentje staat) komt de hele tijd op me af, als ik voor de kooi sta maar ook als ik mijn hand in de kooi doe. Ze komt dan ook steeds uit zichzelf op mijn hand/arm zitten en kan niet wachten om de wijde wereld te verkennen lijkt het. :D Helemaal niet meer bang en voorzichtig dus. Haar zusje was de bijter en die heeft nog steeds wat meer aanmoediging nodig, maar ook dat gaat steeds beter. Als ik haar voorzichtig benader kan ik haar meestal gewoon aaien en oppakken. Ze is dan nog niet geheel ontspannen, maar van het bijten en piepen is al helemaal geen sprake meer. :)
Ze groeien ook goed, dus met een beetje geluk kunnen ze snel mijn groep in en dan heb ik er alle vertrouwen in dat ze zich op hun plek zullen voelen. :j