Onze nieuwe aanwinst, hyperactieve indische loopeend Mayday!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Onze nieuwe aanwinst, hyperactieve indische loopeend Mayday!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:47

Vorig jaar hebben wij een vos op bezoek gehad die bijna al onze dieren heeft doodgebeten, hierbij ook onze Indische loopeenden Ferdinant en Jodocus. Gelukkig hadden we op dat moment een kip apart zitten die 2 eieren van onze eenden had uitgebroed, resultaat was Houdini (heet zo omdat hij 2 dagen oud was en toen al ontsnapte :+ ).
[BB-ITP] onze kuikens, jonge loopeenden en... co ouderschap! :-P
Het andere eendje hebben we helaas moeten verkopen omdat het 2 woerden waren.
Hier een foto van Houdini als kleintje (hoezo eigenwijs :P ):
Afbeelding

Houdini is opgegroeid met de gedachten dat hij kip is alleen houdt hij dan weer net wat meer van water.
Inmiddels is hij uitgegroeid tot een knappe kerel:
Afbeelding
Afbeelding

In het najaar had ik emailcontact met iemand die ook jonge indische loopeendjes had en in ruil voor mijn hulp zou ik van haar een eendje krijgen. Helaas is dat achteraf niet doorgegaan want op het laatste moment wilde ze hem toch ineens zelf houden 8)7
Tegen die tijd was er niet meer aan loopeenden te komen dus hebben we even afgewacht.

Nu was het eindelijk zover en hebben we een witte vriendin voor Houdini gevonden!
Het beestje dus meegenomen en thuis in de ren deden we de doos open: beestje sprong er als een dolle uit en renden op Houdini af met de gedachten "Jeeh een andere loopeend" alleen Houdini dacht "help, dat enge beest komt op me af!" en peerde er als een gek tussenuit. Met als gevolg dat ze een paar minuten lang rondjes rond het kippenhok hebben gerend :+

Inmiddels gaat het al een stuk beter met de 2, ze gaan nu regelmatig samen slobberen in de waterbak alleen het slapen is nog apart.
Houdini is er nl nog steeds heilig van overtuigd dat hij kip is en gaat met de dames "op stok", de kipjes zitten dan op de stok en Houdini gaat in een legnest liggen, maf beest haha!!

Hier een foto en filmpje van Mayday:

Afbeelding

Hier kun je goed zien waarom dat ze Mayday heet...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:53

Haha wat een ontzettend leuke eenden zeg! Geniaal ook dat Houdini denkt dat hij een kip is (wel logisch, maar toch!) :D

Imitador

Re: Onze nieuwe aanwinst, hyperactieve indische loopeend Mayday!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:05

Wauw die brengt leven in de brouwerij hahaha. Wat een grappig dametje.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:11

O schitterend die foto, echt zo'n vrouw; borst naar voren, kontje schuin achteruit, koppie wat scheef en met één oog lonken.
Wel lief zeg zo samen, de hond blijft ook wel erg rustig onder het geren :+ Pakt hij ze als je hem loslaat?

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:14

Hihi, wij hadden vroeger ook eenden thuis <3
Dit lijkt wel een 'opwind-poppetje' maar dan iets te strak opgewonden zeg maar ;)

Erg leuk!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:18

Geniale beschrijving Diaan74 :D . Wat een leuke dieren heb je daar zeg. Loopeenden vind ik echt zoo vreselijk leuk en ze schijnen ook bijzonder slim te zijn. Veel plezier ermee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:52

waahahah wat een beest! En zie ik nou cochintjes lopen *zucht*

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:49

anneliesdj schreef:
O schitterend die foto, echt zo'n vrouw; borst naar voren, kontje schuin achteruit, koppie wat scheef en met één oog lonken.
Wel lief zeg zo samen, de hond blijft ook wel erg rustig onder het geren :+ Pakt hij ze als je hem loslaat?

Ja schattig he, haha!!
En onze hond doet de beestjes niks, zomers lopen ze weleens los in de tuin en dan kijkt ze er nog niet naar maar ze is het als pup al gewend dus dat scheelt.

Faruba schreef:
Geniale beschrijving Diaan74 :D . Wat een leuke dieren heb je daar zeg. Loopeenden vind ik echt zoo vreselijk leuk en ze schijnen ook bijzonder slim te zijn. Veel plezier ermee.

Die van ons zijn niet slim, zouden nog over een steen vallen... 8)7

Caira schreef:
waahahah wat een beest! En zie ik nou cochintjes lopen *zucht*

Cochin's zijn idd geweldig, zo'n grappige, slimme en tamme kippen.
In het voorjaar hopen we kuikentjes van ze te hebben, mijn zwager heeft nl nog een leeg kippenhok :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:43

O op die manier, onze hond heeft pas op 3 jarige leeftijd voor het eerst een kip gezien, liep los in de schuur en fladderen en doen, hij erachteraan en bovenop en toen wist ie het niet meer :+
Stond echt heel dom te kijken, van ja, nu heb ik hem wel maar wat moet ik er nu mee?

Dus sindsdien loopt de kip regelmatig los in de schuur en de hond negeert haar totaal :D

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:04

Jij heb gewoon Chick en Duck _/-\o_ !!!

Geweldig, die wennen heus wel aan elkaar. Nu maar hopen dat Houdini geen gespleten persoonlijkheid eraan over houdt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:06

Ik heb echt ontzettend moeten lachen om dat filmpje :+
Had nog nooit van een loopeend gehoord, maar geweldig! Haha het is inderdaad net zon opwind-pop :')

Wist niet eens dat er echt verschillende soorten waren met eenden en kippen..
Behalve de soepkip dan :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:04

haha wat een druktemaker die mayday. Je hebt wel een relaxt konijn trouwens, die blijft er wel mooi rustig onder.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 16:48

anneliesdj schreef:
O op die manier, onze hond heeft pas op 3 jarige leeftijd voor het eerst een kip gezien, liep los in de schuur en fladderen en doen, hij erachteraan en bovenop en toen wist ie het niet meer :+
Stond echt heel dom te kijken, van ja, nu heb ik hem wel maar wat moet ik er nu mee?

Dus sindsdien loopt de kip regelmatig los in de schuur en de hond negeert haar totaal :D

Whaha, dat is wel grappig.

Sunshine80 schreef:
Jij heb gewoon Chick en Duck _/-\o_ !!!

Geweldig, die wennen heus wel aan elkaar. Nu maar hopen dat Houdini geen gespleten persoonlijkheid eraan over houdt!

Ja inderdaad, ze kunnen het steeds beter met elkaar vinden dus er is nog hoop :+

Megansk schreef:
Ik heb echt ontzettend moeten lachen om dat filmpje :+
Had nog nooit van een loopeend gehoord, maar geweldig! Haha het is inderdaad net zon opwind-pop :')

Wist niet eens dat er echt verschillende soorten waren met eenden en kippen..
Behalve de soepkip dan :D

Ik had ze ooit ergens gezien en dacht meteen, die wil ik zelf ook!
Ze zijn enorm grappig en doordat ze zo dom en onhandig zijn vooral erg leuk om te zien.

xNursiex schreef:
haha wat een druktemaker die mayday. Je hebt wel een relaxt konijn trouwens, die blijft er wel mooi rustig onder.

Onze konijnen zijn wel wat gewend, onze franse hangoor is nog minder onder de indruk alleen als ze te lang vervelen dan wordt ze boos :P

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:52

Cool beest! (L)