). [BB-ITP] onze kuikens, jonge loopeenden en... co ouderschap! :-P
Het andere eendje hebben we helaas moeten verkopen omdat het 2 woerden waren.
Hier een foto van Houdini als kleintje (hoezo eigenwijs
):
Houdini is opgegroeid met de gedachten dat hij kip is alleen houdt hij dan weer net wat meer van water.
Inmiddels is hij uitgegroeid tot een knappe kerel:

In het najaar had ik emailcontact met iemand die ook jonge indische loopeendjes had en in ruil voor mijn hulp zou ik van haar een eendje krijgen. Helaas is dat achteraf niet doorgegaan want op het laatste moment wilde ze hem toch ineens zelf houden
Tegen die tijd was er niet meer aan loopeenden te komen dus hebben we even afgewacht.
Nu was het eindelijk zover en hebben we een witte vriendin voor Houdini gevonden!
Het beestje dus meegenomen en thuis in de ren deden we de doos open: beestje sprong er als een dolle uit en renden op Houdini af met de gedachten "Jeeh een andere loopeend" alleen Houdini dacht "help, dat enge beest komt op me af!" en peerde er als een gek tussenuit. Met als gevolg dat ze een paar minuten lang rondjes rond het kippenhok hebben gerend
Inmiddels gaat het al een stuk beter met de 2, ze gaan nu regelmatig samen slobberen in de waterbak alleen het slapen is nog apart.
Houdini is er nl nog steeds heilig van overtuigd dat hij kip is en gaat met de dames "op stok", de kipjes zitten dan op de stok en Houdini gaat in een legnest liggen, maf beest haha!!
Hier een foto en filmpje van Mayday:

Hier kun je goed zien waarom dat ze Mayday heet...

!!!